החופש.

א.מ.ש 10/07/2014 827 צפיות 13 תגובות

לפני מספר חודשים כאשר למדנו בפסח על דברים מן ההגדה, המורה שלנו הראתה לנו מצגת ובה תמונות של אנשים. היו שם מפורסמים, נשיאים, וגם אנשים כבולים בשלשלאות וחסרי בית.
המורה אמרה לדרג לכל אחד את רמת החופש, או השיעבוד, של האנשים מן התמונות – כאשר אפס אומר חופשי לחלוטין, ועשר אומר משועבד לחלוטין.
אף אחד מן התמונות אינה דורגה כאפס מוחלט, או כעשר מוחלט.
בחיי כל אחד יש את השיעבוד הזה, שהוא כבר חלק מן השגרה. בין אם זה שיעבוד לפרסום או שיעבוד לחוקים, שיעבוד למשפחה או שיעבוד לחיים.
הצלצול לסוף השיעור נשמע ואחרי מחמאה מן המורה, על השתתפות והבנה (למה אנחנו צריכים בכלל לקבל מחמאה על שהבנו מה רוצים מאתנו?), שכחתי מן השיעור הזה ומשכחתי מן התובנות הללו. אך היום, מסיבה כלשהיא, נזכרתי בשיעור הזה. וכל זה העלה בי מספר תהיות.
אם בכל מצב בחיינו אנו משועבדים לדבר-מה, אז מהו בעצם החופש הזה, החירות הזו, שכולם כה מייחלים אליה?
הרי כל עוד אדם חי, הוא יהיה משועבד לפחות לדבר אחד – לחייו. ומלבד זאת יש עוד אין ספור שיעבודים נוספים, בנוסף לחיים.
אז מהו בעצם חופש?
האם החופש הוא החלומות?
האם החופש הוא התקוות?
האם החופש הוא השיכחה? או ההבנה?
אך אלו אינם באמת רגעי חופש – זוהי רק אשליה, אשליה שבה אנחנו משוחררים מהכול.
כי בסופו של דבר, מן החלום נתעורר.
ובסופו של דבר, התקווה תתנפץ.
ובסופו של דבר, אנחנו ניזכר, אנחנו נתבלבל.
אך ישנו חלום אחד, אשר ממנו לא נתעורר.
וישנה תקווה אחת, אשר לעולם אינה תתנפץ.
ישנו רגע אחד, אשר אותו לעולם לא נזכור.
וישנו דבר אחד, אשר אותו נבין יותר מכל.
והדבר הזה, החופש – אליו כולם מייחלים, מצפים, מקווים…
זהו המוות.
חלום אחד אשר לנצח יימשך.
תקווה אחת אשר בסוף תתגשם.
דבר אחד, אשר אל זיכרוננו לעולם אינו ישוב.
דבר אחד, אשר יהיה אותו הכלום.
המוות.
או במילה אחרת, רכה יותר, נחמדה יותר.
החופש.


תגובות (13)

מדהים, מקסים ופשוט נכון:)
בעיניי, לי אין תקוות. תקווה היא שקרנית.

10/07/2014 17:16

נכון מאוד עשית לי רצון לחלום בשביל חופש

10/07/2014 17:19

החופש בשבילי הוא כמו פרפר, אי אפשר לשמוע את רשרוש כנפיו אבל זה לא אומר שהוא לא עף!
בכל מקרה, אם לא הבנת את כוונתי הטהורה, כתיבתך מעל לכל ביקורת, נושא יוצא מן הכלל, ומה נותר עוד לאחל? המשיכי כך!

10/07/2014 17:20

    מיכל, את צריכה לצלם את התגובה הזו! זהו נס!
    הרמזון לא כותב ביקורות טובות בשיט…. אם הוא כתב לך את זה- וואו!

    10/07/2014 17:26

    אוקיי… 0_0

    10/07/2014 17:28

    מילים, שיניתי את דעתי אלייך. מצטער.
    הערכתי אותך.
    בכל מקרה, אני אומר את דעתי בלבד. את הסיפור הזה אהבתי, את הרוב הנכבד לא.

    10/07/2014 17:45

    אממ סליחה (?)
    חחחח אני לא יודעת אם להגיד את זה.
    לא ממש אכפת לי מה חושבים עליי, אנע מדברת בכלליות. אין לך שום זכות לשפוט אותי. החמאתי לך על תגובה, מה אתה רוצה מחיי? 0-0

    10/07/2014 17:50

    אני לא אמשיך להתווכח איתך פה, חבל על התגובות. בכל מקרה, נראית לי ילדה חמודה כזאת שלא מקללת. אבל קורה שטועים. אפילו אנשים כמוני.

    10/07/2014 17:53

ואוו, ממש מעורר מחשבה. אהבתי את צורת הכתיבה ואת הרעיון.
כמו תמיד, מעולה :)

10/07/2014 19:43

אני אוהבת את זה שאת מהרהרת, יוצא לך נהדר

10/07/2014 20:45

אני חושב שזה הכול תלוי בנקודת המבט של הבן אדם.אם בן אדם מסתכל על החיים בצורה חיובית ושמחה,כחופש,הוא לעולם לא ירגיש שהוא משועבד למשהו.הוא יקבל את כל מה שעובר עליו באהבה וברצון וישלים עם המציאות.
אם אדם מסתכל על החיים בצורה שלילית ומתוסכלת,הוא יקח את החיים כשיעבוד,וזה מה שהוא יקבל.הוא ירגיש שהחיים הם למעשה סוג של עול שמורכב על כתפיו,ושהחופש היחיד שמחכה לו בקצה המנהרה זה המוות.ההתבוננות שלנו בונה את החיים שלנו.והשאלה היא מה אנחנו מעדיפים.
אני חושב שהמטרה של המורה שלכם הייתה להגיד 'גם כשזה נראה שהכול אבוד,כשזה נראה כאילו אתם משועבדים לחיים ושהכול דפוק,אתם עדיין חופשיים.כי כל עוד אתם חיים,אתם חופשיים'.וזו לפי דעתי הגישה הנכונה לחיים.
בחיים שלך את יכולה לעשות מה שאת רוצה,מתי שאת רוצה,איך שאת רוצה,איפה שאת רוצה ולמה שאת רוצה.אז…אם זה לא חופשיות אני חציל.ואני לא אוהב חצילים.(אל תנפלו עליי!;)
אז זהו חחחחח אבל בכל מקרה,יש לך כתיבה מדהימה ^^

10/07/2014 20:48

    מה, אבל- אבל! החציל שבי נעלב.
    אולי באמת זה תלוי בנקודת מבט (לא אולי, בטוח).
    אבל הטקסט הזה נכתב בערך בשתיים בלילה בשיא העייפות, ובלילה מגיעות לי המחשבות הדיכאוניות XD
    והאמת היא שהמורה רצתה להגיד לנו שאין כזה דבר חופשי לחלוטין. היא גם אמרה את זה ^^
    דאמ מאיפה החציל מוכר לי *-*

    10/07/2014 20:51

מושלם בעיניי.
הכתיבה יפיפייה, במיוחד אהבתי את השאלות (:

16/07/2014 09:44
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך