Joker
אני לא כל כך יודע איך לכתוב בצורה שתגרום למישהו לומר "וואו "או משהו שישאר לאנשים משפט בראש למשך כמה ימים אבל יש לי מה לומר .

החיים של הילד מהכתבה בשישי בערב

Joker 29/07/2021 322 צפיות 3 תגובות
אני לא כל כך יודע איך לכתוב בצורה שתגרום למישהו לומר "וואו "או משהו שישאר לאנשים משפט בראש למשך כמה ימים אבל יש לי מה לומר .

אנשים שגדלים במקומות קשים כמו מקומות עם פשיעה גבוהה או בעיות סמים קשות ,נהפכים להיות אנשים לחוצים , תשושים ו בעיקר מדוכאים .
מצפים שכול ילד יהפוך להיות סיפור הצלחה .
"הילד שיצא מהעיר הקשה ונהיה לשחקן מפורסם " או "הילדה להורים גרושים שהפכה להיות זוכת פרס נובל ".
זה מעלה לי את השאלה :למה אני לא יכול להיות משהו קטן יותר ?
למה אני צריך להשתמש בכל מיני מענקים והנחות כדי להיות משהו ?
למה זה מרגיש שאין לי זכות לבחור את מה שאני רוצה ?
אלו השאלות ששאלתי את אמא שלי והיא אמרה "בסדר ,אני מניחה שפשוט תעבוד בתור קופאי כל חייך ".
גם אם אני אהיה קופאי כל חייך זה היה הבחירה שלי ,הבעיה שלי ,הטעות שלי .
טעות ,זה מה שאתה מפחד כל חייך לעשות אם גדלת בשכונה קשה .
אתה מפחד להתמכר ולהפוך להיות האנשים שההורים שלך מספרים לך בקול מוזר "שמעת שאיציק יצא מהמכון גמילה ? "
"אתה לא תאמין ,ניר מת אתמול מאלכוהול ",
"שמעת שליה נכנסה להריון ? בחורה מסכנה ,היא רק בת 17 "
זה גורם לך לחשוב שיש עולם שלם ,עולם של סמים ,סקס ,אלכוהול שלך אסור להיות בו ,אסור לך לטעות אחר תגמור כמו הילד מהסיפור של אמא .

האם יש עוד מישהו שם בחוץ שמרגיש כמוני ?


תגובות (3)

ג'וקר, ברוך הבא.

קראתי את הסיפור ששיתפת. אני לא מגיע מרקע של שכונת מצוקה, ולא מתיימר לדעת איך מרגיש מישהו שכן. מודה שלא הצלחתי להבין לגמרי אם אתה כן, או שמדובר בסקרנות שלך. כן הרגשתי שזה מאד מעסיק אותך.

רציתי להציע לך משהו. הרגשתי שהטקסט קצת מבולבל. לי זה הרגיש שאתה קצת מבולבל. גם לגבי הנושא, ואולי גם קצת על האופן שבו אתה צריך להעביר את המחשבות לקורא.

נסה לפרט קצת יותר את תהליך החשיבה שלך. אל תתבייש להוסיף 'אני חושב' ו'אני מרגיש'. לסתור את עצמך כשאתה מתלבט. להגיד 'לפעמים אני מרגיש שזה נכון ולפעמים ההפך'. ככל שתהיה יותר כן עם עצמך, תוכל להיות יותר כן עם הקורא. נסה לכתוב על כל אחד מהמשפטים שרשמת, איך הוא גרם לך להרגיש או איזו מחשבה עורר בך.

“אתה לא תאמין ,ניר מת אתמול מאלכוהול “
האם זה היה קשה להאמין? ניר היה ילד טוב שלא שותה? הוא היה חבר טוב? אולי אתה דווקא הכרת את ניר טוב יותר ולא הופתעת.
אשמח אם תנסה. אני אשמח לקרוא טקסט אותנטי של מישהו שחי בעולם שונה שלי.

תמשיך לכתוב.

29/07/2021 22:23

בהחלט אחי, מזדהה מאוד. גם אני גדלתי בסביבה כזאת, אבל אני חושב שאני רואה את זה קצת שונה ממך. השריטה שאני קיבלתי יותר נוגעת בקטע של האיכות חיים, כשאני רואה סביבי המון אנשים שעובדים בעבודה פיזית קשה עד שעות מאוחרות בשביל שכר מינימום בזיוני. הרבה פעמים זה בא יחד עם סביבה של סמים וכולי, אבל לא בהכרח שהחלק הזה ספציפית נוגע אליך אחי. כי זה כבר תלוי בבנאדם, ולפי מה שתיארת לא נראה שאתה נפשית קרוב ליפול בבורות האלה. הרווחת, באמת. אני אישית אף פעם לא הייתי צריך הטפות מהסוג שאתה מקבל דווקא בגלל שראיתי את הדברים האלה בעיניים שלי והבנתי כמה נמוך אפשר לרדת וכמה אפשר להסתבך עם האנשים הלא נכונים, כך שהגבולות שלי מאוד ברורים בקטע הזה. החשש מלעשות טעות הוא לדעתי חשש בריא שזכית בו, יותר מזה, דווקא מתוך זה אתה באמת יכול להגיע לבחירה שתהיה טובה לך ותבטא אותך אחי(לא שסיכונים הם מחוץ למשחק, אבל יש סיכונים שלא לוקחים). אחרי שאתה יודע לאן ממש לא כדאי להכנס, זה בדיוק הזמן להתחיל לחשוב מה כן טוב לך, ואולי גם להחליט במה ואיך להסתכן למען זה. זה גם מסע בפני עצמו כן? שבו אתה אולי מבולבל וקצת אבוד ולא יודע במה לבחור, אבל לפחות אתה על השביל הנכון לאושר, ולא עסוק בלכבות שריפות שהדלקת במו ידך כי לא חשבת עד הסוף. האם יש עולם שלם שמלא במה שתיארת? סמים, אלכוהול, פרוטקשן, בגידות, זנות, שחיתות ועוד ועוד? חד משמעית כן! אבל, אם זה גורם לך לחוסר נוחות, זה לא חייב להיות חלק מהחיים שלך, הבחירה בידך בנאדם, ואני מאמין שבחירה זה מה שרצית מלכתחילה;)

אמנם החיים שלך לא עד הסוף בידיים שלך, והכל יכול לקרות, אבל לפחות תהיה בכיוון הנכון, זה הכי חשוב.

הצגת את שיושב לך על הלב יפה מאוד, הכישרון שלך זה בכנות, ובאיך אתה חושף את עצמך ואת המחשבות שלך, וזה המדד לכותב טוב לדעתי. תמשיך ככה חבר:)

29/07/2021 22:28

    אני מודה על כל תגובה

    29/07/2021 23:46
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך