הכותל

oliv 09/01/2015 1352 צפיות 14 תגובות

היום אנחנו הולכים לכותל.
האוטובוס מגיע וכולנו עולים עליו. אני נהנה עם כולם באווירה הילדותית והנעימה הזו, מקשיב לאותה הבת שיושבת לידי מתלוננת שהיא לא יכולה לקום מהמושב בטענה כי היא עייפה. כמובן שהיא לא עייפה מספיק בשביל לא לחייך חיוך כל כך צוחק ורחב, אז חייכת אליה בחזרה, אחר דחפתי מרפק אל עבר צלעותיה. היא קפצה, עוברת במהירות הבזק ממצב גסיסה למצב 'פופאי'- פורצת בצחוק ומנסה להחזיר לי. אני מנסה להתעלם מפרץ הצחוק הנעים של החברים שהתגודדו סביב המושב שלנו. אני אפילו לא רציתי לשבת על ידה מן ההתחלה ועתה נדמה שקיים לחץ להיות בנקודה כמה שיותר קרובה אלינו.
המורה פיזרה את ההתגודדות אז אני נשארתי לשחק בגמבויי, אחר העפתי מבט אל החלון וצפיתי בנוף אט אט משתנה.

שבוע לפני כן המורה הריצה פעילות בנושא הכותל וביקשה מכל אחד לרשום על פתק אנונימי מה הוא יבקש כדי שתוכל לתלות את הפתקים על הלוח של הכיתה. אני לא כתבתי כלום ופשוט השארתי בלב את הבקשה שלי שהיום באורח מוזר למדי כנראה תצא אל הכתב. לזה חיכיתי.

אנחנו יורדים ומתחילים ללכת במה שמתחיל להיראות כמו לשם שינוי שקט. אני שם כובע טמבל יישן והולך בקצב שלי. אנחנו מגיעים למקומות יותר מרכזיים, אחר לבידוק בטחוני. אני מתקרב אל הקיר הגדול, מודע לעניין שחברים נמצאים עשרה מטרים מאחורי. אפשר לשמוע יללות חרישות אנשים שמדברים בינם לבין האלוהים שלהם. יללות שעפות ברוח רחוק, ואופפות אותי כשאני מקשיב.
אני מניח את המצח שלי על הקיר הקר והדבר היחידי שאני מבקש הוא: 'בבקשה תעשה שהמשאלות שלהם התגשמו קודם'.


תגובות (14)

איזה בקשה נפלאה, באמת. חבל שאין הרבה אנשים כאלה, אני אפילו לא כזאת. ואוו, זה כל כך מדהים.
"המורה פיזרה את ההתגודדות הזאת אז אני נשארתי לשחק בגמבויי, אחר העפתי מבט אל החלון…" מה זה אחר? הבנתי שכוונתך היא אחר כך אבל לא כותבים אחר. זה מין דרך קיצור לאחר כך? אין כזה דבר, זה פשוט משונה. זאת הפעם הראשונה שאני נתקלת במילה כזאת.

09/01/2015 12:50

    עאה תודה תודה רבה לך זה כל כך נחמד לקבל תגובה כזו ממך ^^ ואני מאמינה שאנדריאנה ענתה אבל אפשר לשנות ללאחר מכן

    09/01/2015 15:47

אוי זה מקסים…אין לי יותר מה להגיד ^^"

09/01/2015 13:09

    חחח תודה לך (:

    09/01/2015 15:48

האמת שכן כותבים אחר, לפרוטוקול.
אוי אוליב…זה מקסים. ציפיתי למן איזה בום מוסרי כזה במהלך כל הסיפור והוא הגיע, אבל בצורה הכי תמימה ויפה שאפשר.
אפילו לא העברתי ביקורת על עניין הכותל ביני לבין עצמי, וזה לא נגע בי במקום הזה של:"הכותל זה בולשיט".
מקסים:)
רק שגיאה קטנה:מן* ולא מין.
משום מה זה ממש הפריע לי :)

09/01/2015 13:52

    אנדריאנה יקרה פחדתי שתגידי שזה קישט. תודה לך. שמחה דהעברתי את המסר היטב בעינייך ואממ כן אני אישית גם לא מאמינה בכותל טבל זה בכלל לא משנה כי זה באמת לא נוגע בעניין האמונה.

    09/01/2015 15:51

וואו את כותבת מדהים
זה פשוט מקסים:))

10/01/2015 13:40

    חחח וואי תודה (:

    10/01/2015 15:09

פשוט מקסים.. מן נקודת מבט תמימה שכזאת, מרגשת(:

11/01/2015 00:52

    חחחח תודה ! ^^

    11/01/2015 18:31

"אני אהיה הכי חכמה ואבקש ששלי יתגשמו קודם"…בדיוק מה שחושבת ילדה ישראלית קטנה כשהולכת לכותל..
חמדנית משאלות שכמותך.

11/01/2015 18:48

    חחחחח אבל הוא ביקש ששל אחרים תתגשם!!! XD

    11/01/2015 19:17

הסתפקתי אם ללחוץ על דווח על הסיפור
למה?
כי הוא פאקינג טוב!
גו אוליב
זה סיפור שנגע לי ללב
והזכיר לי חווית ילדות

14/01/2015 00:22

    תודה

    14/01/2015 05:30
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך