לא אחפור לכם פה אבל בבקשההההה תדרגו אני אשמח להערות והארות על הכתיבה שלי

הם

02/06/2021 352 צפיות 3 תגובות
לא אחפור לכם פה אבל בבקשההההה תדרגו אני אשמח להערות והארות על הכתיבה שלי

הם אלו שנראים הכי נחמדים, הכי יפים, הכי מוצלחים.
הם רגישים, אהובים ולא יכולים לפגוע בזבוב.
הם אלו שמסתירים הכי הרבה, ובעיקר דברים רעים שבהחלט יש להם סיבה להסתיר.

הם, התלמידים הכי טובים, הזמרים הכי מפורסמים, ההורים שנראים כאילו המשפחה שלהם מושלמת.

האנשים האלו מסתירים הכי הרבה דברים.
הם מראים צד מושלם שלא קיים בהם.
הם רוכשים את האמון שלך, את המחשבה שלך שהנה מצאת מישהו שמבין אותך ויודע מה אתה מרגיש.

הם גם האנשים שהכי מאכזבים. כי ברגע שאתה מגלה את האמת, אתה לא רק מבין שהם לא מושלמים , אלא שהם שקרנים ורמאים.

הם, השכנים המנומסים, הילדים הנחמדים, המרצה באוניברסיטה.

הם, אלו שמנסים להיות כמו כולם.
ובסוף הם כולם.
אלה שמנסים להיות האנשים המושלמים שהם לא יכולים להיות.


תגובות (3)

מהכתיבה שלך, אני מרגיש שאני אחד מ"הם". אין ספק שאני שקרן ורמאי, אבל אני לא בטוח שיותר מרב האנשים. אפילו ממך. אני השכן המנומס, הייתי הילד הנחמד, וכן יש בי רוע, הרבה רוע שאני מסתיר. יש בי גזענות, שוביניזם ולא חסר. אבל אני מתאמץ להשתלט עליו – נראה לי שאני בסך הכל מצליח.

אני אמנם לא כזה מוצלח, ולא מנסה להציג תדמית של מושלם. אני כן מנסה להציג תדמית של "טוב לי יותר ממה שאני באמת מרגיש בפנים", אבל כבר הודיתי שאני שקרן, וחוץ מזה, לקצת מהאנשים אני כן מספר, קצת מהדברים. זה לא נעים לי ומביך אותי. מרתיע אותי שכולם ידעו עלי הכל.

אני מנסה לרכוש את אמונם של אנשים. קשה לי להגיד כמה אכפת לי מהם ואם בכלל. אני עושה את זה בשבילי – אני צמא לקשר אנושי. אני מקווה שהם מבינים את זה. אני חושב שגם הם מחפשים את זה. אנחנו פותרים את הבדידות אחד של השני.

אם היית מתבוננת בעצמך בכנות – כמה את רחוקה מ"הם"?

02/06/2021 12:38

אף אחד לא מושלם, אבל כמעט כולם מנסים להיות כאלו. ניסיון שנועד מראש לכישלון.
זה לא אומר שכל מי שלא הצליח הוא שקרן ורמאי. זה אומר שהוא אנושי.

יש כמובן שקרנים ורמאים; יש מפלצות בתחפושת; ויש פוליטיקאים.
רוב בני האדם אינם כאלו.

שתי קטנות בעברית:
"כא[י]לו המשפחה שלהם" – סתם פספוס. כדאי לקרוא לאחר העלאת הסיפור לאתר כטיוטה, ורק אח"כ לפרסם. גם אני עצמי מצאתי שגיאות הקלדה רגע לפני הפרסום.
"רוכשים את הא(י)מון שלך" – היו"ד מיותרת. כנראה עוד פספוס.

העימוד והפיסוק נהדרים. (אחרי "מושלמים" ולפני "אלא" יש רווח מיותר לפני הפסיק. כיוון שזהו הרווח המיותר היחיד, אני מניח שזה נובע ממה שכבר כתבתי קודם.)

בקיצור, ליזֶט, ברוכה הבאה לאתר.
כפי שאת תשמחי לתגובות על סיפורייך, כך גם שאר כותבי האתר. את מוזמנת בעצמך להגיב על סיפוריהם של אחרים.

אני לא גזען, אני שונא את כולם.

02/06/2021 12:40

תודה רבה על התגובות !

תיקנתי את השגיאות.

ה- "אני לא גזען, אני שונא את כולם" חזק. אהבתי.

ההכללה היא מכוונת. אני לא באמת מתכוונת שכולם ככה, אבל זה יותר מנוסח יותר טוב ככה לטעמי מאשר לו הייתי מסבירה שהכוונה היא לרוב האנשים.

אני חושבת שאני רחוקה מלהיות "הם" כי אני לא מנסה לרצות אנשים.
אבל כל אחד מאיתנו נראה לפעמים אדם כזה.

אף אחד לא אמור לרצות אף אחד, או לנסות להיות מושלם. זו עוד מוסכמות חברתית מטומטמת וחסרת היגיון.

אנשים שחיים לפי עצמם יכולים להצליח יותר מאשר לו היו בוחנים כיצד משפיעות המחשבות והדעות שלהם על האנשים הסובבים אותם.

02/06/2021 18:24
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך