העיתון של מחר

urila 01/11/2018 1193 צפיות אין תגובות

העיתון של מחר:

לגיבור הסדרה יש כישרון נבואי לדעת מה שיקרה מחר. בעצם אין לו כל כישרון, אלא, כאשר הוא יוצא בבוקר עם החתול, מחכה לו על סף הדלת גיליון של העיתון של היום הבא. העיתון מתאר קטסטרופה נוראית העומדת להתרחש, ועכשיו יש לו עשרים וארבע שעות לגלות מיומנות ותושייה ולמנוע את האסון המתקרב. ואומנם, בדרך כלל הוא עושה זאת בהצלחה רבה. לא בדרך כלל, אלא, תמיד. לפחות עד עכשיו. יום אחד אחר-כך יוצא העיתון האמיתי של היום ובו ידיעות סתמיות של חולין ואין זכר לקטסטרופה.

למה כל זה? יום שישי אחד ביקשו מכמה עובדים, ואני בתוכם, לבוא למפעל לבצע עבודה דחופה. עם סיום העבודה, קצת אחרי הצהריים, אחת העובדות ביקשה ממני שאסיע אותה מחוץ למפעל אל הכביש הראשי כדי שתגיע אל ביתה. כשהגענו אליו אמרה:

"תעצור לי בצומת. מכאן אני תופסת טרמפ בחמש דקות".

רק שמעתי את זה ומיד ראיתי בדמיוני את כותרת העיתון של יום ראשון:

"עובדת מפעל נעלמה בדרכה ממקום עבודתה אל ביתה".

ובתוכן הידיעה נכתב שהעובדת יצאה מהמפעל עם חבר לעבודה, האחרון שראה אותה. החבר טוען שהוא הוריד אותה בצומת.

רק ראיתי את זה אמרתי לה: לא בא בחשבון, והסעתי אותה מרחק קילומטרים רבים אל ביתה. כשהגענו עצרתי כך שיכולתי לראות אותה פותחת את הדלת במפתח ונכנסת אל הבית, ורק אחר כך נסעתי לדרכי. אם לא הייתי מתבייש הייתי גם נכנס אתה לדירה כדי לוודא שאין הפתעות מבפנים.

היא אולי חושבת שהסעתי אותה הביתה מתוך טוב לב.

אישה עם סלים:

ביציאה מהשוק עמדה אישה עם סלים שנראתה בסיום ההיריון שלה. כשעברתי שאלה אם אוכל לקחת אותה אל ביתה במרחק קצר מעבר לכביש. העמסתי את הסלים ונסענו אל הבית שהיה באמת במרחק קצר. כשהגענו ירדתי מהרכב והוצאתי את הסלים מתא המטען. אמרה לי תודה ורצתה לקחת אותם וללכת אל הבית. רק שמעתי את זה חשבתי שתרים את הסלים ותכף תתחיל הלידה, ואז אצטרך להסיע אותה אל בית החולים ולהישאר במקום עד שיגיע בעלה או קרוב משפחה אחר. סיפור שימשך זמן רב.

אמרתי לה לא. הרמתי את הסלים, שהיו כבדים, והלכנו אל הדירה. התברר גם שהיה צורך לעלות קומה ברגל. השארתי את הסלים על מפתן דלת הכניסה, איחלתי לה הצלחה, חזרתי אל הרכב ונסעתי לדרכי.

היא אולי חושבת שאני טוב לב.

https://www.tale.co.il/author/urila/


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך