הצד האפל של הסרטים והסדרות פרק 18- משפחת סימפסון

06/10/2018 1029 צפיות אין תגובות

בארט מת

שאלה : אתם יודעים כמה פעמים פוקס לא סופרת את הפרקים של משפחת סימפסון ?

והתשובה היא : שהם מתאצלים לספור כמה מהם, ככה שמידי פעם יוצא לכם ליראות פרקים שלא הוגדו ככרונולוגים מה שהופך את הפרקים ללא עקביים .

והסיבה לכך היא : שנמצא פרק אחד שלא שודר ששייך לעונה הראשון, ולפרק הזה קוראים בארט מת .

אם תשאלו אותי, היה קשה מאוד למצוא תיעודים לפרק האבוד, שאפילו העורכים שעבדו מאחורי הסדרה המצליחה לא כל כך אהבו לדבר על זה .

——————————————–הסיפור של הפרק——————————————-

ובמעט האמצעים שהצלחתי למצוא, הבנתי שהפרק האבוד נכתב כולו על ידי מאט גרונינג .

במהלך ההפקה של העונה הראשונה של משפחת סימפסון, מאט התחיל לעבוד בצורה קצת מוזרה .

הוא היה שקט מאוד, ונראה עצבני ביוחד, כאילו משהו מפריע לו .

הוזכר גם, שמאט לא אהב את זה שהעובדים במחלקה שלו היו ניגשים אליו עם שאלות מטופשות .

למעשה הפעם הראשונה שבה שמעתי עליו הייתה בעררך באירוע שבו דיוויד סילברמן ומאט דיברו,

היו כל כך הרבה אירועים שהייתי בהם כך שאני לא זוכר בוודאות באיזה אירוע זה היה .

אבל בכל אופן, במהלך ההרצאה אחד האנשים בקהל שאל את מאט לגבי הפרשה .

מאט לא הירבה במילים ופשוט עזב את הבמה וסיים את ההרצה מוקדם .

ככה, אני אסטה קצת מטיים ליין, צוות העורכים של הסדרה דאג למדר את הפרקים בשילוב של מספרים ואותיות .

שמספר הפרק בפועל היה 7G06, ונקרא בארט מת .

צעקות של רעש ובלבול החלו להשמע ברקע של אולם ההתכנסות .

אנשי הצוות וההפקה לא נתנו לאיש להתקרב למאט או אפילו לתקשר איתו .

הפעם היחידה שבא הצלחתי להגיע לאימות עם מאט היה לאחר מסיבת המעריצים .

הצלחתי לקבל אישור לדבר איתו קצת על מצבו ועל חייו .

אבל מצד שני הוא לא היה ניראה מוטרד או מעוצבן בעוד שהלכתי איתו .

כמובן שלא ציפתי למפגש מהסרטים, אבל משהו קרה למאט לאחר ששאלתי אותו את השאלה .

"מאט, תגיד מה קרה לפרק האבוד של משפחת סימפסון ?"

שתיקה רועמת מלאה את הדרך ליציאה, ושהבטתי שוב פעם לכיוונו של מאט שמתי לב שצבע עורו הלבין ושהוא התחיל לרעוד .

ששאלתי אותו שוב אם הוא יכול לספר לי עוד פרטים, הוא תפס חתיכת נייר וכתב עליה משהו, והושיט אותה אלי .

ואמר לי :

"אני מתחנן, אל תדבר שוב על הפרשה הזו…, תודה!"

כאשר הסתכלתי על פיסת הנייר, שמתי לב שהוא לא פירט על הפרשה הוא רק אמר לי שעדיף שאני לא אדבר על זה, מהסיבות הבאות, שמתי לב שהוא השאיר כתובת איטנרנט משומה .

כאשר הגעתי הביתה נגשתי לבצע את מה שהוא רשם, נכנסתי לכתובת שהוא נתן לי, והגעתי לאתר, האתר ניראה מעט שחור באופן לא מוסבר, למעט שורת טקסט בצבע צהוב, ובצדו הימני של האתר הופיעה קישור להורדה של קובץ מסויים .

הורדתי את הקובץ למרות הכל, כי כניראה זה מה שהוא רצה שאני אעשה, ולאחר ההורדה המחשב שלי התחיל להשתגע, חשבתי שזה רעיון טוב לעשות הפעלה מחדש, אך האופציה הזו לא הייתה מצויינת .

המחשב כולו קפא ללא תגובה, תיארתי לעצמי שדבר כזה יכול לקרות, וגיבתי לפניכן את הקבוץ שהורדתי מן האתר בדיסק חיצוני .

לא מעט זמן עבר, והמחשב הראה סימן חיים, וזה נתן לי את חלון ההזדמנויות בלעשות הפעלה מחדש . כאשר המחשב עלה, הלכתי לפתוח את הקובץ, וכפי שתחושת הבטן שלי הרגישה, יכולתם כבר להבין שבתוך תיקיית הקובץ היה פרק של משפחת סימפסון .

הפרק כרגיל כמו כל פרק, אבל האנימציה הייתה באיכות ירודה מאוד.

אם ראיתם בעבר את האנימציה המקורית של משפחת סמפסון , אז בטח שמתם לב שהשקיעו רבות מאחוריה, אך הפרק הזה היה דומה, אבל פחות מקצועי .

הסצנה הראשונה התחילה נורמלית יחסית, אבל האופן שבו הדמויות פעלו היה קצת מוזר .

הומר נראה כועס מהרגיל, מארג' נראתה מדוכאת, ליסה נראתה מודאגת, ונראה היה שבארט חש כעס ושנאה כלפי הוריו .

הפרק בגדול היה סביב המשפחה שטסה לטיול משפחתי, ולקראת סוף הסצנה הראשונה, המטוס החל להמריא ובארט כפי שיכולתם לתאר, התחיל לעשות שטויות .

עם זאת, המטוס היה כ- 50 מטרים מעל פני הקרקע, ובארט הגזים עם השוטיות שלו שלפתע הוא פשוט שבר את אחד החלונות במטוס ולבסוף נשאב החוצה, השוט הבא הציג את בארט צועק בפחד בהודו נופל למותו .

בתחילת הסדרה היה למאט מושג שסגנון עולם האנימציה של משפחת סמפסון מייצג את המציאות,

כמובן שלא בכל המקרים .

אך שהציגו את גופתו של בארט, המוות הפך את הדברים לריאליסטיים אף יותר .

התמונה של גופתו של בארט לא היתה ניתנת לזיהוי, העורכים ניצלו את ההיתרון שלהם בכך שלא היה צורך להזיז את הדמות, ועשו ציור כמעט מציאותי של גופתו המתה .

הסצנה השנייה הסתיימה שרואים את גופתו של בארט זרוקה במקום רנדומלי .

לא היה ברור איפה הם מצאו את גופתו של בארט, אך ביום הלוויה מרבית מן האוכלוסיה בספרינגפיל הייתה שם .

וביום שבא למחרת ניתן היה ליראות את הומר, מארג' וליסה יושבים סביב השולחן, בוכים מעצר בנם .

הבכי של כולם נמשך הרבה מאוד זמן, זה ציער אותם, ונשמע הרבה יותר מציאותי .

אם הייתם מקשיבים, הייתם יכולים לשמוע מלמול משונה ברקע, יש האומרים שזאת מאגי, אך הם לא קיבלו הסבר הגיוני מהעורכים .

הדמויות בסצנה השלישית לא היו דינמיות, במקום שהם יהיו פעילים ונהלו שיחה זה עם זה, הם פשוט נראו כמו צללים מעוותים עם צבעים בהירים אקראיים שהולבשו עליהם . מדי פעם אחת הדמויות נעמדה מול החלון לכיוון הרחוב, אבל לא היה ניתן לזהות באיזו דמות מדובר .

הסצנה השלישית התחילה עם הכותרת כעבור שנה . המסך עשה זום קל לביתם של משפחת סימפסון, ואם חשבתם שהסצנה השלישית תראה משהו שונה ממה שהוצג בסצנה השנייה, אז לא .

גם בסצנה השלישית הומר, מארג' וליסה ועדיין ישבו מסביב לשולחן, מלאים בצער וחיסרון .

השוט המשיך כאשר הומר אומר למרג' ולליסה שהם צריכים לבקר את קברו של בארט .

לפי מה שנאר בהודם בדרך לבית הקברות, הם שמו לב שספרינגפילד ננטוש לחלוטין .

וכאשר הם הגיעו לבית הקברות לקיברו של בארט הם שמו לב שגופתו של בארט שכבה על המצבה, בדיוק כמו בסוף של הסצנה הראשונה .

החלק הבא של הסצנה המשיך שרואים את המשפחה בוכה שוב .

אך כאשר חשבתי שזהו נגמר הפרק הומר, מרג', וסליה נעצרו ובהו בגופו של בארט. המצלמה התמקדה לפניו של הומר . ולפי מקורות שונים, נאמר כי הומר התחיל למספר בדיחה, אבל זה לא היה נשמע כמו בגירסה שאנחנו מכירים .

ואף בסצנה השלישית המסך דהה לשחור והיה ניתן ליראות את כל המצבות ברקע, אבל רק חדי העין יכולו לשם לב, שעל מצבות שנות היה כתוב את שמם של משפחת סמפסון .

הומר, ברג', ולסיה, ומאגי כולם היו כתובים שם !

התמונה הסופית של הסדרה הייתה שמשפחת סמפסון יושבת על הספה שלהם, כמו שמוצג לנו באינטרו ההתחלה של כל פרק, אך כל האנימציה במסך הסיום הייתה מוצגת בסגנון מאוד ריאליסטי .

למעט בארט חסר החיים שהביט בהם מהצד בתור רוח ..

אחח, זהו הפרק האבוד שאיש לא שמע עליו שהיה צפוי לצאת בשנת -1989, חלקים נרחבים בפרק הזה לא קיבלו אור יום בסדרה הסופית ולא הופיעו בתערוכות .


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
11 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך