הר געש

אביג'ולי 19/02/2014 1745 צפיות 3 תגובות

בס"ד

יש אינסוף דרכים לצייר הר געש.
היא ציירה די הרבה על הכוורת. ארון כוורת עם 12 תאים. כוורת סגורה, כך שלכול תא היה דלת. ונראה שהיא הייתה נחושה לצייר לכל דלת הר געש. כולם היו דומים אבל שונים לחלוטין. הרקע, התוספות הנלוות לנוף השתנו בכל תמונה, אבל קווי המתאר והמיקום של ההר היו כולם זהים.

הראשון היה גבעה. תל ירוק ותלול. הר הגעש היה רדום כנראה, היא ציירה בכישרון רב את הג'ונגל, העלווה והעצים הצומחים מסביבו ומעליו. עד לראש התלולית החלקה והעגולה. היו שם ציפורים, חיות קטנות ושמיים כחולים. השמש, צהובה וקטנה למעלה מצד ימין, ההר עמד בשמאל, ונראה בתקריב תופס את מרכז התמונה.

הר הגעש השני היה רדום גם הוא, מכוסה בצמחים וחיות. אבל היה שם פחות ירוק ויותר חום, השמש הייתה גדולה יותר, נמוכה יותר ועייפה יותר. אור כתום-חלוד נשפך על הכול, העולם בתמונה היה לח וחם ועצוב, גזעי העצים היו משופשפים וקצת רקובים, חיות הרקע היו בעיקר נחשים, הם נתלו על גזעי העצים הזקנים, השתכשכו בשלוליות הבוץ הרבות. קצה ההר היה פתוח, משונן, קצה דק של ענן עשן נפלט לו לעתו. לא מספיק חם כדי להתפרץ.

בקצה השני של הכוורת, הר הגעש השלישי היה מדבר ושממה. חול ואבנים חדות ולבנות ותו-לא. ההר היה שחור ומפוחם מהתפרצות שהתרחשה זה מכבר, אבני בזלת לוהטות, נמסות למחצה נסו להתגבש בחזרה למוצק ונכשלו. במדבר היה חם מכדי לתת להן להתקרר מספיק עד בוא הלילה. לא היה שם דבר מלבד החזרי אור צהוב שמכאיב לעיניים, חול גס וצורב ועזובה צורמת. חלולה.

בשורת התאים מתחתיו, כניגוד מושלם עמד הר קר ומכוסה קרח ושלג. המורדות הכחולים כהים נצצו באור זריחה סגול. או שהייתה זו שקיעה? זריחה כמדומני. הוא עמד, קפוא ודומם ומכוסה שיבה כמו סב קשוח הדוגל על סביבותיו. אבל משהוא בגלי השלג המסתחררים, בפתיתים הרטובים מעט, רמז על סערה מתחת לפני השטח, על התפרצות לוהטת העומדת לנפץ את עולם הקריסטל השברירי. ההר רעד מתחת למעטפת השלג שלו. משתוקק להמיס את גלימת החורף שלו בחום הבלתי נסבל של המגמה הזורמת במעמקיו.

באמצע הכוורת צוייר חוף זהוב, מים כחולים ועננים שלווים. על אי נחמד בזמן שקיעה מרהיבה עמד לו הר געש קטן, חום וחשוף. כל זיז וכל בקע ניתנים לזיהוי באור הכתמתם העליז שזהר על גלי החול השקטים בנצנוצי זכוכית. אבל הוא עמד לו זקוף וגאה ובהחלט רגוע.

בפינה הנמוכה והרחוקה ביותר היא ציירה את ההר המזוויע מכל:
הוא נראה כמו כנף דרקון ארוכה, תלולה ורטובה. כנף קרועה ומובסת. הכל היה טבול באור האדום וגשם של דם ירד משמיים כשההר התפוצץ. אבנים הידרדרו ונחבטו, סלעים כבירים נסדקו ונשברו. הקרקע דיממה וזעקה. הייתה זו נהמה שוברת לב.

שאר התאים היו עוד לבנים, חלקים. שישה תאים היו שייכים לי והיא לא נגעה בהם. כדי שאעצב אותם כרצוני. אני העדפתי לצייר מזלות או דפוסי חיות פשוטים. אבל לא לכלכתי את דלתות הכוורת שלי בצבע כדי לא להרוס את רושם הרי הגעש העזים.

תמיד תהיתי למה היא ציירה תמיד הרי געש. רק כשהלכה, הבנתי שהיא ציירה את מוקדי הלהט האלו משום שמעולם לא הרשתה לעצמה להתפרץ.


תגובות (3)

ווואו!!!

19/02/2014 23:49

זה ממש יפה!

20/02/2014 04:57

מה אני יכולה להגיד? את פשוט כותבת מדהים!
אני יכולה לקרוא את הסיפורים שלך שוב ושוב…
מקסים ויפהפייה ♥~

20/02/2014 09:47
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך