amarald
אשמח לשמוע את דעתך על מה שכתבתי

ועכשיו סוף סוף הבנת ש-

amarald 25/07/2021 325 צפיות 5 תגובות
אשמח לשמוע את דעתך על מה שכתבתי

היית שם שבוע ,לגמרי לבדך ,בעיר זרה.
שלא ידעת איפה נמצא כלום.
בלי פלאפון חכם.
בלי כלום.

וזה היה מדהים ברחת מהם, ברחת מכולם.
הרגשת שם כל כך טוב.
לא הבנת למה.
הרי לא הלכת ללונה פארק.
רק היית לבדך.
בדירה.
ריקה.

אבל הרגשת שאת חייה.
שאת נושמעת.
בשקט.
וטוב לך.
פשוט לחיות.

מצאת את המכולת השכונתית, ופשוט הסתדרת.

רק כשחזרת הבייתה הבנת למה כל כך נהנית שם. רק כשהגעת הבייתה הבנת שנהנית שם, כי שם את לא היית צריכה לחשוב על הדבר הבא שיוצא לך מהפה עשר פעמים, כי אולי זה ירגיז אותם.
לא היית צריכה לדאוג לדברים שיוצאים לאחים שלך מהפה. כי ההורים שלך הם כמו שדה מוקשים. אם מישהו דרך בטעות, אז הם מתפוצצים על כולם.
לא חשוב מי דרך.

את נהנית לחיות, שלא בשדה קרב. בין קירות שלווים. בינך לבין עצמך. בשבת בבוקר. בכית. כשהבנת כמה את לא בנויה לזה. כמה את פשוט לא מסוגלת לחיות ככה.
בלחץ הזה.
שהיא תכעס. שהוא יכעס.שהם יכעסו זה על זה. שאחים לך יריבו שוב.שכולם יכעסו על כולם. וכולם שם מנייאקים. אחת אחד.אז זה בצדק, אפשר לומר…
שאת תצטרכי שוב להשכין שלם בין כולם ולנסות לסדר את הכל על הצד הטוב ביותר, כשהצד הטוב ביותר בכלל לא קיים. הוא טוב בערך כמו חציל רקוב.

ובשבת הוא צעק על אח שלך. ולמרות שהוא באמת היה קרצייה, והצדיק את זה. משהו בך נשבר. את נבהלת. והתכווצת עם כל צעקה.

את לא בנויה לזה. את לא בנויה לזה. את לא בנויה לזה.
יש לך עור שעשוי מחורים גדולים. שהכל נכנס דרכם. את לא מסננת. הכל עובר ונכנס.

ואת פשוט לא יכולה לחיות שם יותר.

את לא יכולה לסבול צעקות. לא כאלה צעקות. הן נכנסות לתוכך כמו ירייה אלמת.

כל רגע שהיית שם, רצית לחזור. לדירה הרקה ההיא. השקטה. שכל מה שעשית שם היה פשוט לחיות בשקט.כל כך הרבה שלווה. כל כך הרבה כלום. חיים פשוטים. של שקיעה וזריחה. ופיצה וקולה. ועגבניה ומלפפון.וזהו. באמת שלא צריך יותר.

בשבת בבוקר בכית.

והבנת סוף סוף, ש-
שאת צריכה לקחת צעד.
כלשהו.
החוצה.

אבל הבנת גם כמה קשה זה הולך להיות.


תגובות (5)

כתוב נפלא. מרגש. מעורר אמפתיה.
הזכיר לי סיפור קצר עצוב אחר, של פוקנר.
הרגיש לי שהתיאור מציאותי. אם זה כך, אני מצטער. זה נשמע מאד לא פשוט לתמרן ולתפקד במצבים כאלה. במחשבות שלי היית חשופה למקרים האלה מגיל מאד צעיר.

יש מידה של אופטימיות בסוף. יש שם תקווה לעתיד אחר. אבל, אולי זה האופי שלי, אני רואה את הקושי. את הקושע לפרוץ את המעגל ולהשתחרר מהדפוסים הישנים. זה מרגיש שהגיבורה זקוקה למעגל תמיכה או לפחות לדמות אחת, שתעזור ותאמין בה, אבל היא לא מופיעה בסיפור.

אשמח לקרוא עוד דברים שתשתפי.

25/07/2021 08:50

    כנראה שזאת תצרך להיות אני..

    27/07/2021 00:43

ממש הרגשתי שאני קוראת חלק מהחיים שלי. אני כל כך מבינה את העצב והכאב ואת הרגע שהיא בכתה. ככה בדיוק הרגשתי אחרי השבועיים הראשונים שלי בדירת שירות. פשוט סגרתי את עצמי בשירותים של החדר ובכיתי כי פתאום להיות רחוקה מהמשפחה נתן לי כל כך הרבה חופש והקלה ואוויר לנשימה. כל בוקר שקמתי והיו סביבי רק הבנות של הדירה היה עוד בוקר שחייכתי כי היה לי כיף והיה לי טוב ובאמת הרגשתי שאני במקום טוב.
וכן, החזרה כל סוף שבוע היתה כמו סכין כי הכל פשוט היה מכה שוב במין הלם כזה שהיה נורא קשה להתמודד איתו, וזה כאב שנשאר תמיד (לפחות בשבילי).

להתחיל דרך לבד זה ה-חלום. הלוואי וזה יהנה קל יותר.

אפשר להרגיש את האותנטיות של המילים בכתיבה ואת הרגשות.
הלוואי והיו לי מילות נחמה או חכמה לתת.

(אני יודעת שזה לא הכי מתאים אולי אבל אני מרגישה שלא אהיה שלמה עם עצמי אם לא אכתוב את זה- אז רק מציינת שכדאי קצת לסדר את הרווחים בין הנקודות בהתחלה וקצת את המבנה).

25/07/2021 23:05

    תודה לך.
    וגם עכשיו שאני קוראת את זה שוב זה ממש מציק בעין!(כשכתבתי את זה הייתי בסערת רגשות אז כנראה בגלל זה)💙

    27/07/2021 00:42

שוב שלום.
תודה על ההבהרה. הייתי מוצא דרך אחרת אולי, לגבי ה״חולקת״ כדי למנוע בלבול. אולי להוסיף מילה או שתיים על הנושא השנוי במחלוקת.
קראתי שוב ונזכרתי שרציתי לכתוב לך גם על ה״רוח״, שבעיני היא לא נתפשת כמשהו חלש. לפעמים הפוך. אולי חלשה כמו עלה ברוח, ייתן דימוי מתאים יותר.

27/07/2021 09:04
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך