Ela Or
מחכה מאד לתגובות!

ירוק רופא שיניים

Ela Or 23/02/2021 582 צפיות 2 תגובות
מחכה מאד לתגובות!

כשהייתי קטנה חשבתי שאהיה רופאת שיניים. אהבתי את כל הקטע של הרפואה אבל בלי להתמודד עם חיים ומוות וגם קסם לי הרעיון של מרפאה פרטית משלי. אם להיות כנה, יש מצב שזה קשור לזה שמישהו פעם זרק לי איזה מילה על משכורת טובה, אבל האמת שגם הצבע הירוק תמיד עשה לי את זה, ירוק מנטה של חלוק חד פעמי ומסיכה כירורגית. עד היום הגוון הזה מוגדר אצלי כ'ירוק רופא שיניים'. איכשהו השלב הבא היה לדמיין את עצמי פותחת צמוד למרפאה הפרטית והמצליחה שלי פיצרייה, או גלידרייה. אולי אפילו חנות ממתקים! אבל בעצם לא.. כי זה ממש לא משרת את האידיאלים שלי בתור רופאת שיניים. חכו דקה, השאלה המוכרת 'מה את רוצה להיות כשתגדלי?' אף פעם לא ממש קיבלה תשובה עקבית ובדרך כלל החלפתי מקצוע פעמיים בשנה לפחות. היו שם מסעדנות, ווטרינריה, פסיכולוגיה, אומנות, עיצוב פנים, צילום, גרפיקה, מסגרות, נגרות, ניפוח זכוכית, כדרות, קוסמטיקה, סטיילינג ועוד. (כי מרוב אופציות קצת קשה להחליט, או לזכור) והאמת היא, שתמיד קנאתי בכל האנשים האלה שמאז שהם ילדים כבר יודעים במה הם ירצו להתעסק כשיגדלו. זה אולי נראה משעמם מהצד, או לפעמים אפילו זה באמת משעמם.. אבל לפחות הם יודעים! אתם מבינים, אני הייתי נותנת הרבה מאד בשביל שאוכל להצליח לענות לעצמי על השאלה הזאת! זה מרגיש כאילו הספק הזה והחוסר ביטחון בבחירה הגורלית הזו, יושבים לי ליד האוזן וכל החיים מקשקשים לי כל מיני שטויות על חוסר יציבות ופחד שילוו אותי לעד עד שאעשה איזו בחירה. אבל מה אם אבחר את הבחירה הלא נכונה? מה אם לעד אתקע בעבודה המשעממת אותי עד מוות בעד יציבות ושלום פנימי?
אולי אני מגזימה.. אולי זה הפרפקציוניזם המדבר מתוכי.. זה שתמיד דואג ליישר קו בהכל, לעולם לא להכשל או לעגל פינות. הכל חייב להיות מושלם. כולל העיסוק שלי. אני לא אבחר בשום אופציה עד שזו המושלמת תתגלה אליי, כמו יהלום זורח מתוך ערפל וחושך.
אולי זה יקרה, או שמתישהו העוצמות שבי יכריעו.
ואני פשוט אסמוך על החיים, ועל מי שמסובב אותם. ובנתיים אעשה את ההכי טוב שלי. או לפחות אשתדל,
כרגיל.


תגובות (2)

השפה נתונה שיפור, גם אם המטרה שלך הייתה שימוש בשפה מדוברת. בנוסף, המבנה של הקטע אינו ברור ודי אקראי. זה מיותר לקצר את השורות האחרונות של הסיפור שלך כדי לייצר סיום דרמטי לכאורה.

24/02/2021 18:58

אני מסכימה עם רוקמת החלומות, גם כשרוצים לכתוב בשפה קלילה וזורמת, עדיין צריך להיות זהירים במילות סלנג וכדומה.
בהתחלה, חשבתי שכוונתך הייתה לכתוב משהו בקלילות ובהומור, אבל כשהמשכתי לקרוא, והקטע קיבל תפנית "דרמתית" של שיתוף, לא כל כך הצלחתי להתחבר…
את מתחילה את הקטע בסלנג, ומסיימת אותו בהיסוס ובחוסר ביטחון שלך כלפי עצמך. אני מבינה שניסית לעשות מין טוויסט בעלילה, אבל זה לא הצליח פה.
בכל זאת, החששות שלך מוכרים לי מאוד, מעצמי. אמנם אני מהצד השני – מהילדים שיודעים מההתחלה במה יעסקו – אבל עדיין, גם לנו יש חששות כלפי העבודה העתידית.
אני מעודדת אותך להמשיך לכתוב, כי מרגישים שיש לך את זה. בהצלחה! :)

26/02/2021 21:32
סיפורים נוספים שיעניינו אותך