חייכנית
סתם קטע נחמד:)

כסף יכול לקנות אושר?

חייכנית 07/08/2012 1486 צפיות 7 תגובות
סתם קטע נחמד:)

בזמן האחרון יצא לי לחשוב הרבה אם כסף באמת קונה אושר… זה מה שרבים מאמינים בו, ובעיקרון? אני יכולה להבין למה… אבל גם אם אתם מאמינים בכך בגלוי, אני בטוחה שבתוככם גם אתם שואלים את עצמכם את אותה השאלה. העולם הזה באמת הפך להיות כל כך חומרי?
פעם, לפני 8 שנים או קצת פחות, יכולתי להעיד על עצמי שאני ממש לא מאמינה במשפט. הייתה לי משפחה מאושרת, הייתה לי משפחה. וכשאני אומרת משפחה אני לא מדברת על ארבעה קירות שמכילים חפצי נוי ורהיטים. אני מדברת על אנשים, בשר ודם, שבשבילי היו עולם ומלואו.
אני זוכרת רגע מיוחד בו הסתכלתי על משפחתי מהצד וחשבתי "אנחנו כל כך מאושרים. בטח כולם מסתכלים מהצד ומקנאים. והכי טוב? שזה לעולם לא ייגמר." היום כשאני נזכרת בזיכרון הזה אני חושבת לעצמי – כמה תמימה יכולתי להיות?
הזמן עבר מאז, המון זמן. המשפחה שפעם הייתה לי? לא מכילה היום שום דבר ממה שהכרתי.
בימים האחרונים, כשיצא לי לחשוב האם כסף קונה אושר נזכרתי בזיכרון הזה, וזו הסיבה שגם החלטתי לכתוב על זה. הגעתי למסקנה שהמשפט הזה כל כך נוח. כל כך נוח להאמין בו.
אנשים שפעם היו מאושרים מחפשים נואשות אחר משהו שיגרום להם אושר. בדיוק כמו שהיה פעם!
ומה יכול לגרום לכך אם לא כסף?
בינינו – גם אם רובינו היינו רוצים שזה לא יהיה כך – כסף אכן קונה דברים רבים. יותר מדי דברים.
בהנפת סכום כסף נכבד אפשר להשיג כמעט הכל.
אז נכון, אני לא מאושרת כמו שהייתי בעבר. דברים השתנו. לפעמים אני באמת שואלת את עצמי אם אלה החיים שלי. איך החיים לוקחים אותך למקומות כל כך שונים, מקומות שאפילו לא חלמת שתגיע אליהם?
אבל עם זאת, אני התחלתי להסתכל על הדברים הטובים שיש לי.
הדברים שבשבילם אני קמה בבוקר, הדברים שגורמים לי לחייך.
ואז הבנתי… אתם שואלים אותי מה אני חושבת? אני חושבת שכסף לא קונה את האושר שלי.


תגובות (7)

קטע חזק ומלא בתחושות, גרמת לי לחשוב על התשובה לשאלה ״האם כסף קונה את האושר שלי?״ ואני מסכימה איתך…הוא לא קונה. והוא לא אמור לקנות. אם מסתכלים על זה מהצד כסף הוא בסך הכל נייר נעים למגע או מטבעות מאיזו שהיא מתכת נוצצת. אנחנו אלה שמייחסים לנייר הזה כל כך הרבה משמעות. אנחנו קובעים מה מביא לאושר שלנו.
אני נהנת לקרוא את היצירות שלך! אז…תעלי עוד קטעים כאלה :)

07/08/2012 14:31

וואו!פשוט,וואו!
איך את מצליחה לכתוב ככה?
זה מרהיב!כל מה שאת כותבת מיוחד!וכל כך נכון…
אנשים מחפשים אושר בכסף.תמיד רוצים יותר ויותר כסף…בשביל כבוד,אהבה,עתיד.
שבעצם-הבסיס בכלל לא קשור לכסף!ויצא לי לקרוא ספרים שהוכיחו לי שזה באמת נכון!וגם אני הייתי פעם כל כך תמימה כמוך.אין מה לעשות,דברים משתנים בלי לשאול אותנו.
ממש השארת אותי עם פה שמוט…
הכישרון שלך ממש ענק!
יש לך מזל שאני אוהבת אותך…אני ממשיכה לקוות שיום אחד תמשיכי את הסיפור ולא מתייאשת!
אני רוצה עוד קטעים מהסוג הזה!וזה לא 'סתם' קטע…
חחחח,אוהבת המונים:)

07/08/2012 15:34

וואו, אחותי, קלטת בול!!!!
תמיד שאלתי את עצמי שאלה כזאת וקיבלתי את אותה תשובה, ואת באת ופשוט הפכת את זה לקטע ממש מדהים!!
יש לך סגנון חשיבה ממש עדין ונכון כל כך!
כסף זה בולשיט, אבל לפעמים יש את הפעמים שכסף יכול להציל חיים…
אז לפעמים כסף לא יכול אושר, אבל הוא יכל לעזור בהרבה דברים אחרים…
נקודה למחשבה:)

08/08/2012 04:09

ממש תודה על התגובות!
חולמנית – את צודקת, כל אחד קובע את המשמעות של ה"נייר" הזה לפי מה שנוח לו באותו רגע…
לילוש – זה נכון, דברים באמת משתנים, אז כדאי שננצל את הזמן כמה שאפשר לא? ;)
טלי – אני מסכימה איתך, כסף באמת יכול לעזור מאוד לדברים אחרים, אבל בתכלס, כסף זה באמת בולשיט D:
אני ממש שמחה שאהבתן:)

08/08/2012 04:22

"בהנפת סכום כסף נכבד אפשר להשיג כמעט הכל" – מסכימה לחלוטין, אבל העניין הוא שה 'הכל' הזה מתייחס לדברים חסרי ערך שאין להם משמעות.
לפי דעתי אושר,שלווה, סיפוק ואהבה אלו הדברים שההשגה שלהם בחיים מציינת כברת דרך הראויה להערכה, לפיכך התשובה לשאלת מיליון הדולר ( כמה אירוני…חחח ) היא לא, כסף לא יכול לקנות אושר ולא יוכל גם בעוד אלף שנים, כי למעשה אושר שמושג בידי שטרות ומטבעות הוא עלוב וריקני וההרגשה שנגרמת כתוצאה ממנו; מזויפת…

את כותבת על דברים מציאותיים ומעלה שאלות מלאות מחשבה ועומק ומנסחת אותם בצורה הטובה ביותר שיכולה לעלות על הדעת, זה מה שאני כל כך אוהבת אצלך =)
הקטעים שאת מעלה מעניינים ויפים ומעידים על הכישרון שלך יותר מכל!
תמשיכי לכתוב, מחכה בקוצר רוח לעוד קטעים שלך. נעמי 3>

09/08/2012 20:51

לפי דעתי כסף יכול לקנות אושר זמני, אבל לא תמידי, למשל: את תיהי מאושרת כשתקני אוכל שאת מאוד אוהבת או נעליים או משחק, אבל את לא תקומי בבוקר כל יום ותשמחי רק בגלל שקנית את זה, כסף באמת לא יכול לקנות את הכל. את כותבת ממש יפה וגם מנסחת את השאלה ממש יפה, תמשיכי לכתוב <3

10/08/2012 11:20

נעמי תודה רבה! ממש נהניתי לקרוא את התגובה שלך – היא כתובה ממש יפה (אל תצחקי..)
בכל מקרה, אני ממש מסכימה איתך, וממש בקצרה ניסחת בדיוק את מה שאני חושבת…
אני שמחה שאת חושבת ככה, כי לצערי יש המון אנשים שלא יסכימו איתנו ויחשבו שכסף אכן יכול לקנות אושר….
ליאנוש ממש תודה! אני מסכימה איתך, כסף באמת יכול לגרום לאושר זמני, וזו בדיוק הבעיה… אנחנו בחיפוש מתמיד אחר אושר תמידי, ואת זה בדיוק כמו שכתבת – כסף לא יכול לתת….
אני ממש שמחה שאהבתן, תודה על התגובות החמות!

10/08/2012 12:32
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך