572
מצא את ההבדל.

מוכר הקמיעות, קומוניסט ודיקטטור כנה

572 10/04/2016 1236 צפיות תגובה אחת
מצא את ההבדל.

היה הייתה עיר. עיר עם בעיות כמו בכל מקום. לא כולם הצליחו כלכלית. הרבה מהם חשו שקולם לא נשמע. והכי גרוע, בעירייה לא מגבילים אותם מספיק! אולי אין שם שליטים חזקים?
יום אחד הגיע לעיר מקובל ידוע. בכל מקום קנו את קמיעותיו וסגולותיו. הוא ראה את דאגתם של תושבי העיר, והחליט לפתור את הבעיה. הוא עמד מול כולם ונאם:
"כה חבל לי לראותכם כך עצובים… אך יש לכם סיבה לחוש צער. אתם סובלים מהרבה בעיות. ויש שורש אחד לכולם, יש עין רעה על עירכם. אך אל דאגה! באתי להושיעכם! הצטרפו כולכם לכת שאני מנהיג. יש רק שני תנאים:
ראשית, עליכם לשלם לי כספי מחילה בתמורה לסגולות וקמיעות שיכפרו על עוונותיכם ויצילו אתכם משדים.
נוסף על כך, עליכם לשאול אותי על כל תחומי חייכם. היות שאני נציג האלוקים עלי האדמות, אני חייב להחליט לכם על כל תחומי חייכם-חינוך, בריאות, תרבות וכו'..
מה? עבודה זרה? לא רבותי, איסור עבודת אלילים לא נאמר על רבנים קדושים.
מה? שחיתות? אין סכנה שאדם צדיק שכמותי אהיה מושחת.
זכרו שעם כל הסכנות, אין דבר יותר מסוכן לכם מלחשוב. שימו עלי את משענכם! יש לי הרבה סיפורים על אנשים שנושעו בזכותי. אין אתם צריכים לקחת אחריות על חייכם. אין אתם צריכים לעבוד על מעשיכם ומידותיכם. אין צורך שתשנו את עצמכם או לעבוד כדי שתהיו מוסריים. רק שלמו לי. אלוקים נמצא בידי, ועל ידי קמעותי אני שולט בו ומרחיק את השטן."
כל אנשי העיר שמעו וחשבו.. אולי יש אמת בדבריו?
לפתע הגיחו חבורת אינטלקטואליים מרקיסיסטיים מהשום מקום. העומד בראש החבורה הביט בזילזול על המקובל ונשא את נאומו:
"רבותי, אתם באמת מאמינים לשטויות האלה? שדים? סגולות? שטן? האיש הזה רק רוצה לשלוט בכם. למה לכם לדאוג מעין הרע? זה לא קיים. אולי כבר מספיק לצרוך אופיום להמונים?
הבעיה האמיתית, היא שיש עשירים שעושים מה שרוצים. הם מרויחים כל כך הרבה, כשאתם לא מרויחים כלום. יש לכם סיבה טובה להיות עצובים. אך אל דאגה! באתי להושיעכם! הצטרפו כולכם למהפיכה שלנו, ואני אנהיג שני שינויים:
ראשית, עליכם לשלם לנו הון לכספי מיסים רבים בתמורה לשירותינו ונציל אתכם מהעוני.
נוסף על כך, אנו נשתמש בכספי המיסים כדי לנהל לכם את כל תחומי החיים. היות שאנו נציגי העם והקולקביט, אנו חייבים לנהל את החינוך, התרבות, הכלכלה, הדת וכו'.. הרי לא ייתכן שפשוטי עם ינהלו את השוק, יעצבו תרבות או יחנכו בעצמם את ילדיהם כראות עיניהם.
מה? טוטליטריות? לא רבותי, אם אני בא בשם השיוויון אז אני לא אהפך לדיקטטור שניבחר אחת לכמה שנים.
מה? שחיתות? אין סכנה שאנשים מקצועניים כמונו יהיו מושחתים. שחיתות זו תכונה של אנשים ברבריים, לא של השיטת עבודה.
זכרו שעם כל הסכנות, אין דבר יותר מסוכן מהתנהלות ללא התערבות ממשלתית. שימו עלי את משענתכם! יש הרבה סיפורי הצלחה של מדינות קומוניסטיות. אין אתם צריכים לקחת אחריות על חייכם. אני אחלק לכולכם קיצבאות ואנהל את כל התעשייה. אין צורך לדאוג שבגלל כח רב יקודמו מקורבים. אין צורך שתדאגו לעתידכם או לאמונותיכם ואישיותכם. כל הידע בידינו, ועל ידי חוקים ובירוקרטיה אני אביא אתכם לאוטופיה"
כל אנשי העיר שמעו וחשבו.. אולי יש אמת בדבריו?
לפתע הגיע דיקטטור עם חבורת בריונים. הוא הביט בכולם בזילזול ונאם:
"גם אני רוצה שתשלמו לי הרבה כספים. גם אני רוצה לנהל אתכם בכל תחומי החיים. למה שאני אעשה זאת?
לא, אני לא אגן עליכם מהשטן. לא אינני מתיימר לדבר בשם השיוויון.
אינני מאמין בשדים ובאוטופיות.
אינני אספר לכם סיפורי בדים על הצלחות של האידיאולוגיה שלי.
יש לי רק יתרון אחד על כולם. אני לא משקר.
אני רוצה שלטון וכסף. אני רוצה לשלול מכם את חירותכם. אני לא רוצה פה דמוקרטיה אמיתית.
אבל אני לא מתחפש לנציג האלים. אני לא מציג דמוקרטיה בה בוחרים דיקטטור אחת לכמה שנים.
רק אני כנה
אני אומר את האמת.


תגובות (1)

וואו, טוב שקראתי את זה. באמת הדליק איזו נורה אצלי, אחד הדברים החשובים והטובים שיכול לגרום מסיפור.

18/04/2016 21:45
סיפורים נוספים שיעניינו אותך