Yuki
הלוואי ומאגר השמות שיש לי בראש יתרחב ויכלול בתוכו שמות חדשים... אני לא יודעת כמה קשר קיים בין שם הסיפור לסיפור עצמו, אבל זה מה יש

מועד לפורענות

Yuki 17/09/2015 1054 צפיות 13 תגובות
הלוואי ומאגר השמות שיש לי בראש יתרחב ויכלול בתוכו שמות חדשים... אני לא יודעת כמה קשר קיים בין שם הסיפור לסיפור עצמו, אבל זה מה יש

סקאי אסף את הנגן מהמיטה חופן בידו את האוזניות הלבנות שהשתלשו מבין אצבעותיו, "יוקי" הוא קרא לכלבתו, וזאת קמה מרביצתה על כריו ומהירה אליו בקשקוש זנב שובב. הוא אחז בעדינות את ראשה הכלבי והמתוק מלטף אותה במבטו האוהב.
הוא טרק אחריו את הדלת, אוויר הלילה הנעים החדיר בו ציפיה, בקוצר רוח הוא תקע את האוזניות באוזניו ופנה בהליכה מרושלת למסלול הריצה שהיה במרחק רחוב אחד מביתו.
שריקה קצרה קראה ליוקי שהתרחקה מרגלו, הוא עמד בתחילת המסלול ואז הוא כרע על רגליו מחבק את יוקי ומיישיר אליה מבט, "יוקי, בואי נרוץ עכשיו," לחש אף שגם אם היה צועק לא היה שומע את עצמו בשל המוזיקה הקצבית שבאוזניו.
ואז הוא נעמד מרים את ראשו לשמיים מניח לשערותיו הארוכות לצלוף בפנייו, ללטף את גבו התחתון הוא חיכה עוד רגע נוסף כמצפה למשהו וכשדבר לא קרה הוא פתח בריצה קלה, לא, לא קלה. לא היה בריצתו שום דבר קל, כל מפגש של נעל הספורט השחוקה באדמת המסלול יצרה מאבק איתנים. האדמה סרבה להניח לרגל להנתק ממנה, אך שוב ושוב הרגל התרוממה נותרת חופשיה עד המפגש הבא.
סקאי רץ מהר, מהר מאוד הוא הטיח את רגליו בקרקע מעיף אפר לכל עבר, שפתיו חשוקות וזיעה קרה מרטיבה את כל גופו. לצידו יוקי רצה מתנשפת, לשונה משתרבבת בחוץ, היא עומדת בקצב שלו, היא תמיד עומדת בקצב שלו גם אם הוא רץ כל הלילה. רעם הרעים בשמים סקאי ציפה לטיפות המתוקות שירטיבו אותו, ואלא לא איחרו לבוא, שוטפות אותו במרץ מכתימות בבוץ את רגליו, את מכנסיו סקאי ממשיך לרוץ, ועכשיו רק רעש הגשם העוצמתי נשמע באוזניו, אפילו הנגן אבד בין הבוץ,
נותרו רק האוזניות שלא השמיעו דבר, וטעם הדמעות שחודרות מבין שפתיו ומשירות את טעמן המלוח על לשונו.
סקאי לא הבחין בדמות שעמדה מולו עד שנתקע בה ויחד הם נפלו מתבוססים בשלוליות. הוא ניסה לקום אך ידיים חלושות אחזו בו בכוח, על אף שסקאי היה חזק מאוד, הוא לא הצליח למצוא בתוכו את הכוחות להשתחרר.
"סקאי" הוא שמע צעקה, " אל תבכא, אני כן עכשיו" סקאי לא נאבק, הוא רק חיזק את חיבוקו וטמן את ראשו בכפלי בגדיה הרטובים. "ככה טוב יותר," אמרה מגוננת על הגבר הגדול שבידה, "אתה צריך לסלוח לה, " היא אמרה בביטחון, "רק ככה היא תשחרר אותך"
'אני לא יכול' חשב, 'התמונה שלה, יושבת על מעקה המרפסת שלי, כשהיא מחייכת את החיוך העצוב שלה זה שהמס אותי, שהטריף אותי שכל כך רציתי שיתחלף בחיוך אחר.
התמונה שלה שבורה ומעווותת לרגליי והחיוך הכל כך שנוא מרוח על פניה, התמונה הזאת. היא לא משחררת אותי. חשב מחליף כבתסריט תמונה אחר תמונה.
סקאי בכה בקול, הוא כלל לא שמע את עצמו, הוא כלל לא היה פה, הוא היה שם, טמון בחיוך האימים שלה בחיוך השבור של קייט.
" תסתכל עלי", ליזה פקדה עליו. ונעצה בעייניו המעונות חיוך עצוב, חיוך מוכר, חשב סקאי רגע לפני שליזה נעצה בחזה סכין קצבים גדולה ונפלה בזרועותיו "אני מצטערת" לחשה, "אני אשמה שאתה שבר כלי, רץ לבדך, אני הכנסתי את השגעון הזה לחייך, אני ענדתי לידכם את טבעות הנישואים הזולות שקניתם בשוק ברגע של חסכנות צדקנית, אני שתקתי כשהייתי צריכה לומר שקייט היא חברתי לחדר בבית החולים לחולי נפש
בבקשה תסלח לי?"


תגובות (13)

*הטיח
*להשתחחר.
*יש שם סקאי אחד מיותר (אחרי "להשתחרר")
*תבכה
*כאן
יש מעבר קצת מבלבל בין הגוף השלישי בו מסופר רוב הסיפור לבין הגוף הראשון בו הוא חושב. אני חושבת שהסימן הזה- (') יתאים.
אני אכן מסכימה עם הצורך בגיוון בשמות.
התיאורים יפים, אבל אישית לא הבנתי כל כך את הנקודה בסוף. זה שהיא התאבדה בגלל הצער שגרמה לו. צער שלא ידוע לנו, אבל בכל זאת הסיטואציה קצת מוזרה כי אם זה כמו שזה נשמע- שהיא עזבה אותו, הרבה יותר סביר שתחזור אליו. ואם זה משהו אחר, זה לא ממש הובן מהקטע.
תיאורים טובים.

17/09/2015 17:31

    היי ליבי
    תודה על הביקורת הבונה והמילים החמות. עברתי על הסיפור ותקנתי את שינוי הגוף, ואת שגיאות הכתיב, ניסיתי גם להפוך את הסיפור לקצת יותר ברור, מקווה שהצלחתי אם כי יצא שכרי בהפסדי כי השורה האחרונה שמסבירה הכל יצאה מגושמת.
    שוב תודה רבה
    יוקי

    17/09/2015 17:55

*תבכא- תבכה
*כן- כאן
הפריע לי רק הסדר של הפיסוק. לפעמים היה שימוש מיותר בפסיק/במקום בנקודה והיו מקוממות שהניקוד היה חסר בהם.
קצת לא הבנתי את הנקודה שניסית להצביע עליה. כאילו, מה היה העניין עם קייט וזה.. אבל אפשר להרגיש שהוא היה במין צער שנגרם לו (אמנם ממשהו שאנחנו לא בדיוק יודעים) אני מניחה שקייט הרגישה אשמה על כך שלא התוודתה על משהו שהיתה צריכה (בהנחה והסיפור גם מתקשר לחודש הסליחות) ואז כבר היה מאוחר מידי..
כך או כך הכתיבה יפה. אהבתי את הרעיון הכללי, למרות שהוא יצא מעט מסורבל

17/09/2015 19:00

    נו טוב, אמרת מסורבל וגם אני מרגישה ככה, אולי זה תוצאה של חלודה שפשוט כיסתה את כולי….
    תודה סאפ

    17/09/2015 20:52

קצת לא ברור אבל אהבתי ממש את הרעיון הכללי, אני אוהבת סיפורים עצובים :)

17/09/2015 19:50

    תודה ליאל (מקווה שזה השם שלך) שמחה שאהבת
    למעשה אני מנסה להגמל מס

    17/09/2015 20:55

    מסופים עצובים. לא הולך לי….(כמו ששמת לב)
    יוקי

    17/09/2015 20:57

היי עדי, מה נשמע?
הקטע עצמו מאוד מתחיל מאוד מבטיח ופונה פתאום פנייה חדה, והופך מדבר אחד שציפית שיהיה לדבר אחד לחלוטין. זה לא דבר רע בהכרח, אפילו מעניין ומפתיע. הבעיה היא שהקטע מאוד מסובך לקריאה, בייחוד מהרגע שבו ליזה נכנסת לתמונה.
מהרגע הזה, שהוא רגע השיא וצריך להיות החלק הכי חשוב, אני לא זכיתי להרגיש כמעט בסיפור. כל התיאורים שהיו בהתחלה, תיאורים שהיו להיות מאוד הכרחיים להבנת הסיטואציה ביתר קלות (ובלי לקרוא את זה פעמיים, לפחות בשבילי) וממש חבל לי שהם נעלמו.
חוץ מזה, הכתיבה באמת הייתה טובה וזרמה מאוד. עכשיו רק נשאר לי דבר אחד שמעניין אותי, ועוד דבר אחד שהוא יותר עניין של טעם וריח.

אני אפתח בטעם והריח, שזה עניין המחשבה של סקאי. במקום לכתוב "הוא חשב", אני אוהב (וזה לא כדי לגרום לך לשנות, אלא להראות לך אולי עוד צורה של כתיבה שיכולה להעביר את אותו המסר) לכתוב את שאירע כחלק מהסיפור ולתת מעין רמזים שאלו מחשבותיו. לדוגמה:
…אבל הוא לא יכול. התמונה שלה, יושבת על מעקה המרפסת שלו ומחייכת את החיוך העצוב שלה – החיוך שהמס אותו – הטריפה את דעתו…

עכשיו לדבר שעניין איתי – לכלבה שלו קוראים יוקי. את קוראת לעצמך יוקי. מעניין אותי מה הרעיון מאחורי הבחירה הזאת, איפה את (עדי, כבן אדם) קוראת את הסיטואציה ומתמקמת בה. יצא לך לנחם מישהו שאולי קרה לו משהו דומה, ולכן הדימוי של התמיכה שלך בו הוא הכלבה שהיא הנחמה היחידה של סקאי?
סתם משהו שעניין אותי…

נהניתי
רועי

21/09/2015 19:57

    היי רועי,
    אין ספק שמשהו לא עבר מספיק טוב בקטע השיא, כמו שראית קיבלתי כמה הערות בנושא, על אף ששיניתי קצת והוספתי פרטים, עדיין משהו לא הצליח לעבור לקוראים בקטע האחרון. כך שאני אצתרך לראות איך לשפר אותו.
    בנוגע לעצה שלך, על אף שקראתי אותה אותה כמה פעמים עדיין לא ירדתי לסוף דעתך.
    בנוגע למקום שלי ככלבה בסיפור, עד עכשיו לא חשבתי על זה לעומק, המקום שלי ככלבה נראה לי טבעי ונכון כל כך, אני מאמינה שכולנו קצת כלבים נאמנים מידי, נצמדים היטב לאנשים הקרובים אלינו כשהם סובלים ועושים דברים מוזרים כמו לרוץ בגשם, אנחנו רצים איתם.

    21/09/2015 22:50

וואו! זה ממש יפה! כתיבה מאוד יפה! לי הסוף דווקא היה מובן למדי…
זה היה סוף מפתיע, בחיים לא הייתי מנחשת.
אין לי ממש מה להגיד בנוסף כי כל מה שצריך כבר נכתב מעליי, אבל פשוט רציתי להגיד שממש אהבתי, וזהו.
תמשיכי לכתוב בבקשה, את כותבת מדהים.

25/09/2015 15:08

    תודה ארורה(קשור ליפיפיה הנרדמת?)
    וואו איזה כיף זה לראות שמישהו הבין אותך! כבר חשבתי שלא נותר לי אלא להרוס את הסוף וליצור אחד חדש.
    ממש תודה על התגובה החמה.
    נחמד כל כך לפגוש אותך…
    (הלוואי תסימי תמונת פרופיל בקרוב כי אני לא מזהה אנשים כמעט בלי תמונת פרופיל…)
    יוקי

    25/09/2015 16:03

לא הבנתי את הרעיון אבל את הרגשות והתחושות הצלחת להעביר יופי

25/09/2015 15:19

    מעניין איך בנוי המוח האנושי שאנשים מבינים או לא מבינים אותו דבר בדיוק…
    תודה על…
    הרגשתך הפעילה בסיפר?
    יוקי

    25/09/2015 16:06
5 דקות
תגיות:
סיפורים נוספים שיעניינו אותך