זה לא סיפור אמתי אלא סיפור שהייתי צריכה להמציא לשיר אני יושב על שפת הרחוב של נתן זך כעבודה בבית ספר.
תודה ומקווה שנהניתם אריאן

מיכאל

19/01/2014 692 צפיות 3 תגובות
זה לא סיפור אמתי אלא סיפור שהייתי צריכה להמציא לשיר אני יושב על שפת הרחוב של נתן זך כעבודה בבית ספר.
תודה ומקווה שנהניתם אריאן

לפני כמה שנים, כשהייתי בכתה ו', הכרתי ילד אחד, מוזר. מוזר ומיוחד. הוא לא היה כמו השאר, הוא לא היה משחק כדורסל, או צועק או רב. הוא היה פשוט יושב שם ולא עושה דבר,מבלי לזוז. לילד הזה קראו מיכאל.
אז, עוד היינו צוחקים עליו. הוא לא דיבר עם אף אחד. פשוט ישב באותו מקום והסתכל קדימה. חששנו מפני השקט והמופנמות הזו. בגלל זה הצקנו לו. יום אחד, התיישבתי לידו. התכוונתי להקניט אותו, אבל לפני שיכולתי להוציא מילה מפי, הוא אמר: "זה כלכך מפליא." מבלי אפילו לפנות אלי. "מה?" אמרתי מבולבל."זה מפליא אותי, שכל אחד מבני האדם האלה שאני רואה מולי, בשבילי, הם סתם אנשים שעוברים, אני לא חושב על החיים שלהם ואפילו לא זוכר איך בדיוק הם נראים. אבל לכל אחד מהם יש חיים. כל אחד כל כך ממוקד בעצמו. כולם. כל חיינו הם עצמנו. הדבר היחיד שכל אחד מבני האדם יכול לחשוב עליו הוא עצמו, איך הוא היה מגיב, איך הוא מרגיש, מה קורה כרגע בחייו, וכל זה, כל האישיות והחיים השלמים האלה, אדם שיושב מהצד ומסתכל רואה רק אדם, יצור, ולא מוסיף לכך עוד מחשבה." הייתה שתיקה בינינו. לא ידעתי מה לומר. ניסיתי לעכל את דבריו, לא הייתי רגיל לסוג מחשבה כזה. "אני אוהב להסתכל על אנשים. כי בדיוק כמו שני לא מודע למה שעובר להם בראש, הם אינם יודעים שאני מביט בהם. ואם כן, הם רואים אותי גם, כרק עוד אדם שיושב ומסתכל קדימה." "אני לא מבין" אמרתי "זה לא משעמם?" "לא" הוא אמר,"אז, עולות בי מחשבות כמו, אם רק אדם קטן יכול לראות את כולם ולשכוח מהם כל כך מהר, איך מסתכל עלינו אלוהים? האם גם הוא מביט בנו בצורה כזאת, מבלי שנדע דבר?, כך אני חושב" הוא חזר לשתוק ולהביט בילדים שעברו. עזבתי אותו. לא הצלחתי להבין, הוא נראה משוגע. לא הוספתי לכך עוד מחשבה.
לאחר כמה חודשים, מיכאל עזב את בית הספר. אחרי כשעזב, הבנתי שאותו יום, כשהתיישבתי לידו, היה הפעם הראשונה שאי פעם דיברתי אתו, וגם האחרונה. הוא עזב ואני וחברי מצאנו ילד חדש להקניט, אבל אני תמיד אחפש, את אותו ילד, בודד ומוזר, שישב בפינה על שפת הרחוב והביט קדימה בשתיקה.


תגובות (3)

בס"ד
סיפור יפה מאד! יש בו משהו מסתורי ועמוק והוא נוגע בלב. המסר עדין מאד והוא כמעט לא מורגש וזה צורה טובה מאד להכניס מסר.
יש קצת מידי הרבה סלחנות לנושא של הצקה לילדים מוזרים, וזה הדבר היחיד שהפריע לי. זה סיפור באמת יפה וטוב ולכן היה חשוב לי לכתוב את זה. זה לא אישי בכלל.
אני חושבת שאת כותבת נפלא, וגם כדאי לך לשלוח לבחירת העורכים. זה סיפור באמת יפה!
שיהיה לך הרבה הצלחה!

19/01/2014 14:18

מהמם

19/01/2014 22:19

תודה רבה

26/01/2014 08:23
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך