מרוגז קלות
אני חושב שזה אחד מהקטעים הטובים ביותר שלי. אבל אתם אלה שתחליטו. תהנו.

מילקשייק

מרוגז קלות 21/01/2014 1306 צפיות 25 תגובות
אני חושב שזה אחד מהקטעים הטובים ביותר שלי. אבל אתם אלה שתחליטו. תהנו.

"המילקשייק הזה עולה עשר שקל, ילד. אתה רוצה קצפת?" סירבתי בנימוס, והלכתי להתיישב ליד מירון שכבר כמעט גמר את שלו. והוא עוד הזמין כוס גדולה. היית מצפה שייקח לו זמן, אבל לו כנראה יש איזו יכולת מיוחדת כשזה נוגע לאוכל. שמעתי איזה ערס בצד השני של החנות צורח על החבר שלו שלא ייעצבן אותו, למה הוא בקריזה. ראיתי מזווית העין את המוכר רץ ומנסה להפריד ביניהם, ואת הערס שולף סכין קפיצית ודוקר אותו ישר בחזה. התלבטתי אם לטרוח ולהפריד ביניהם, אבל בסוף החלטתי שזה לא שווה את זה. הרי בסך הכל לא בא לי להדקר. מירון לעומת זאת חשב אחרת, גם כי יש לו איזה ערכי מוסר שם בפנים אבל בעיקר בגלל שנגמר לו המילקשייק, ובלי המוכר הוא לא יכל לקנות עוד. רק עד המשמרת הבאה הוא צריך לחכות, אבל הוא כבר יצא למסע נקמה אישי על המוכר. מצאתי את עצמי תוהה למה הוא בכלל מנסה, כי הרי ממילא הוא ייכשל ויחטוף מכות במקרה הטוב, אבל החלטתי שגם זה לא שווה את זה ובסך הכל לא בא לי לחטוף כאב ראש. ניצלתי את הזמן לנסות ולגנוב למירון לגימה משלו, אבל אז נזכרתי שהוא כבר סיים. ניענעתי את הכוס הריקה שלי לפה ולשם, ואז קלטתי שבכלל לא שתיתי ממנה. "מירון!" צרחתי, והתנפלתי עליו כשהוא עוד מנסה לחנוק את הערס. בסופו של דבר, אחרי קטטה מייגעת שערכה יותר משעה, כולנו וויתרנו כי התחלפה המשמרת, ואני, מירון והערס שירכנו את רגלינו אל הדוכן.אבל אני בסוף וויתרתי. מילא, מה זה חשוב? בסך הכל, לא בא לי מילקשייק.


תגובות (25)

איזו צורת הסתכלות צינית וקודרת על הדברים.
הקטע כתוב נהדר, או במקרה שלנו, אני אגיד לך "כמעט נהדר", כי ממך אני תמיד מצפה ליותר.
אבל אני לא מאמין שקיימים אנשים רבים, אם בכלל שחושבים ו/או מתנהגים כמו שתיארת בסיפור.

24/01/2014 05:09

האמת שהקטע מבוסס על ידיד שלי, אבל הוא טוען שבשביל מילקשייק הוא אולי יכניס מישהו לקומה. לכל היותר.

24/01/2014 05:22

אתה מדבר ברצינות? בשביל מילקשייק?!

24/01/2014 05:51

נו, קראת את הסיפור… הוא בן אדם… מורכב. ומאוד מאוד רעב.

24/01/2014 11:37

ממ ניסוח טוב, קטע דמיוני ודיי מפחיד. בתאיבון עם המליקשייק. ופעם הבאה תזמין אותי גם. ;)

25/01/2014 05:22

בתור בן אדם רגשני להחריד, אין לי הרבה מה לעשות אחרי קריאת הפרק הזה, חוץ מלבהות במחשב בפה פעור.
אם הקטע הוא ציני כדי לזעזע את חשיבות ערכם של החיים בעיני הנוער- אז ההצלחה היא חלקית, כי האדישות מורידה מערך החיים.
אם הקטע הוא כל דבר אחר, אני חייבת להודות שאני טיפה מזועזעת.
ערכם של החיים הוא גדול יותר ממשקה תעשייתי מרוכז של סוכר ותערובת פרי שסביר להניח לא כוללת פרי.
אז לא, אני לא מסכימה שזה אחד הקטעים הטובים שלך.

25/01/2014 09:14

האמת שזה בערך כל מה שעלה לי לראש באותו הרגע. לא ממש התכוונתי למשהו כשכתבתי את זה.

26/01/2014 09:09

משעמם לי. אני רוצה לתת לך משימת אתגר- אני ארשום משפט שמתאר דמות מסויימת, ואתה צריך לכתוב על זה קטע, מה דעתך?

30/01/2014 07:55

בסדר גמור.

30/01/2014 07:56

זה משעמם והסוף ממש משעמם אני מאוד אוהבת את הביקורת המדוייקת שאתה נותן לאנשים אני נהינת לקרא אתזה למרות שאני לא תמיד מסכימה עם מה שכתוב שם אתה ממש חכם אבל מה זה הדבר הזה? אני *לא* אומרת שאני כותבת יותר טוב כי אני לא אבל זה קטע חסר משמעות לדעתי

30/01/2014 12:55

את צודקת בזה שלא ניסיתי להוסיף משמעות ברורה בקטע, אבל למה הוא משעמם לדעתך?

31/01/2014 06:19

אני אהבתי את הקטע חוץ מדבר אחד:
מילקשייק זה דבר מתועב.
אבל, יש פה השמצה בלתי מכוונת של מילקשייק. אז זה בסדר.

אני דווקא מוצאת את הסיפור הזה מצחיק. אני מכירה כמה אנשים שיהיו מוכנים לחנוק ערס בשביל מאכל מסויים. לדמיין בן אדם מתחרפן מאובדן מילקשייקו האהוב שפותח במתקפת חורמה על ערס דווקא עושה לי טוב. סיפור טוב :)

31/01/2014 11:36

הוא משעמם מכמה סיבות: (לדעתי.. )
1. כי לא הבנתי ממש (כשחושבים על זה יכול להיות שזה בעיה בי ולא בך.)
2. כי זה לא נתן לי הרגשה כל שהיא (זה לא עורר אותי לחשוב על משהו)
3. אולי פשוט ציפיתי למשהו אחר אולי לסוף שונה או למשמעות
אני רוצה להוסיף שאני לא כותבת יותר טוב וגם לא היו לי בעיות במבנה

03/02/2014 10:20

שאלה: איפה יש פה השמצה בלתי מכוונת ש מילקשייק? ובנוסף, חבל שאת לא אוהבת מילקשייק. בעיני, בכל אופן, מילקשייק זה טעים. אבל נו, זו דעתך.

04/02/2014 07:52

מה שכן, את הבן אדם הראשון שמדבר בהגיון בביקורת שלו.

04/02/2014 07:53

אל מי דיברת? אל stingray או אלי?

06/02/2014 09:45

אל stingray, אם כי אם את חושבת שהסיפור משעמם זה לגמרי לגיטימי. הכוונה שלי היא שהיא היחידה שמסוגלת לראות את הסיפור כמו שהואולא לנסות ולמצוא בו מסר קדורני על החיים. זה בסך הכל מאבק אידיוטי לחיים ולמוות על מילקשייק.

06/02/2014 12:41

1. מי נאבק לחיים ולמוות על מילקשייק?
2. ממתי מותר להכניס סכינים לחנויות מילקשייק?
3. מי קורא לבן שלו מירון בימינו?
4. איזה מין בנאדם לא רוצה מילקשייק?
5. איזה מין קטטה נמשכת שעה?
בקיצור, נתת לי הרבה שאלות לשאול.
שביד.
(תקרא את הסיפור החדש שלי, הוא מטאפורי באופן מוגזם.)

12/02/2014 00:20

טוב, זו תגובה מאוחרת אבל עדיף מאוחר מלעולם לא.
ההשמצה הבלתי מכוונת היא בכך שבכל זאת המילקשייק הוא הגורם לקטטה אווילית ומיותרת.
בנוגע לחוסר אהבתי למילקשייק, זה לא כזה מוזר. אני שונאת הרבה מאכלים. זה רק אחד מהם.

13/02/2014 05:52

אהבתי, משעשע ביותר.
מילקשייק זה טעים.

18/03/2014 11:45

נחמד. הקטע הצחיק אותי, למען האמת. אין בו ממש פואנטה, או משהו כזה, אבל בכל-זאת אהבתי.
אבל באמת, אם היה לערס סכין, למה הוא לא דקר את מירון (לא שאני רציתי שהוא יידקר, אבל… ההגיון).
את המוכר הוא דקר. למה הוא דקר אותו? למה בכלל היה לו סכין?
ומירון לא יכול היה ללכת לחנות מילקשייק אחרת במקום להיכנס לקטטה על החיים ועל המוות עם ערס שיש לו סכין?
והדמות שמה'עיניים' שלה הכול קורה, מה היא עשתה בכל העניין הזה?
ולמה שקטטה תיארך שעה שלמה? איך זה שלא קרה להם כלום במשך שעה של קטטה?
למרות שזה לא כ"כ הגיוני, זה קצת כן הגיוני הסיפור הזה. אני מצליחה לדמיין כמה אנשים שיעשו כזה דבר בשביל מילקשייק.
אני אוהבת מילקשייק.
אהבתי את הקטע, כי הוא מצחיק וחסר היגיון. אני אוהבת קטעים חסרי היגיון.
אה, כן – והאנטר. אין אנטר. זה משגע אותי לראות קטע בלי אנטר בכלל. זה כמו רק מילים ומשפטים דחוסים אחד בשני, כשאף אחד לא יודע לאן ללכת.
אבל אהבתי. כי זה חסר היגיון (קצת).

23/03/2014 06:37

    האמת, לא שמתי לב לכל הדברים שציינת. טעות שלי.

    28/03/2014 16:19

באמת אחד הסיפורים היפים שלך
אהבתיי

04/09/2014 20:55

    זה סיפר שמתבסס על החברים שלי. מירון הוא אדם אמיתי.

    04/09/2014 21:05

חחח אני צוחקת ומאוד אוהבת

28/09/2014 20:22
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך