מי אני

החיים כאנלוגיה 30/10/2015 792 צפיות 2 תגובות

דמיינו שמציבים בפניכם שלוש אופציות, מעורפלות, בעלות כינויים מוזרים.
שלושת האופציות הן להיות איש אבן, איש ספוג או איש טופי.
אלו שלושת סוגי האנשים בעולם, וכל אחד מאיתנו בוחר יום יום מי הוא.
כולנו מוקפים בכל סוגי האנשים. ובדרך כלל מרגישים מוקפים באי הוודאות האנושית, אבל יש רק שלושה סוגים, ועכשיו בואו נעשה סדר.
איש אבן, איש קשה, מכה, דוחק ומרחיק בכח את כל מה שסביבו, לא נותן לשום דבר להיכנס. פעם בחיים מרשה למישהו לשנות אותו, וגם זה אחרי עיקשות והתמדה אין ספור.
איש טופי, מתוק, צעיר, נותן לכל דבר קטן להשפיע עליו ולהשאיר עליו חותם. לעיתים מעצבן, אבל מזכיר לנו זכרונות ילדות יקרים וגורם לסביבה שלו לחשוב שהוא ילדותי ומקסים. גם אם אנחנו בכלל לא אוהבים אחד את השני.
איש ספוג, איש הביניים אשר בכל השפעה חיצונית בוחר מה לספוג ומה לפלוט, איש פתוח שמקשיב ומקבל כל מה שמסביבו, אך לא נותן לאנשים שסביבו לעצב אותו, בוחר לעצמו את מהותו.
יש לנו את הזכות האנושית לבחור, בכל זמן ובכל מקום, אז… מי אתם היום?


תגובות (2)

אני חושבת שכל אדם הוא קוקטייל של שלושתם בנוסחאות שונות, מקרים שונים, רגעים שונים, חוויות, זכרונות, מחשבות והכל במינון. וגם שלושת האנשים האגדיים האלה די תמציתיים.

30/10/2015 22:07

את צודקת. זאת חלק מהכוונה.

30/10/2015 22:10
סיפורים נוספים שיעניינו אותך