מכוניות

דנה פרידמן 24/08/2017 987 צפיות 7 תגובות

כביש 77 הריק פרוש מולי, שישי אחר הצהריים, הרכב חדש, הרגל על הגז ואילולא הצפצוף המעיק של המובילאיי הייתי לרגע חושבת שמדובר ברגע פרברי מסרט. גלגלצ מנעים את האוזן והמזגן את הרכב, עד שלפתע הוא צץ, עקף הבנזונה!
היה לי נוף לעמק, ראיתי התחלה של שקיעה, העיקולים המגניבים של הדרך הביתה.. היה לי הכל.. עד שהתחת של הרנו הכסופה והמסריחה שלו צץ לי בעין בידיוק כשמשמאל התחיל פס הפרדה רצוף, אני כלואה! נידונתי לנסיעה בצל האפס עוקף הרכבים הזה, הרי זה ידוע שמדובר בכביש כזה רגוע, כביש של השלמה עצמית, אנשים מתחילים לחשוב פה, איך הוא מעז?
הרדיו מתחיל בידיוק לקרטע כשמגיעים לחלק הזה שאין בו קליטה, אני לא אתן גם לברנש הזה וגם לגלגלצ לחרב לי את הנסיעה, אז עם קצת כישורי מולטיטסקינג אני מנסה להבין איך מעבירים תחנה בתוך החללית החדשנית הזאת, ולמה אנשים מתחילים להכניס כל כך הרבה מסכים בתוך רכבים? רציתי רכב, לא אסטרו-דרואיד..
אני חושבת שאני מתחילה ללכת בכיוון הנכון כשהצלחתי להמיר את הרעש האפור למוזיקה ערבית אסלית, אני ממש על הגל פה! עד שרעש חריקה מחריש אוזניים בוקע ממול, הצללית הכסופה סוטה ימינה בחדות שמחזירה לי את המבט לכביש, והלב שלי נופל לתחתונים כשאני רואה שהוא מפנה את הדרך לאופנוען עיקש שמנסה לפלס את דרכו בין שנינו.
ואו, הוא הציל אותי.. הוא היה ממש ער לסיטואציה, תפקד כראוי, תפעל את האירוע בתבונה. הדופק שלי חוזר לנורמה ואני מתמסרת לנסיעה איתו, ממש עברנו כברת דרך ביחד. אהוב שלי, איך אתה מאט בעיקולים החדים ומאיץ כשחוזרים לדרך הישר,אף פעם לא סוטה לשוליים.. תמיד אבא אמר לי שאפשר לסמוך על רכב צרפתי , ואתה באמת מציף אותי במעין תחושת ביטחון כזאת שאף אחד לא נתן לי בעבר..
אני לא מבינה איך הייתי פה בלעדיו בכלל, הוא מכוון אותי, שומר עלי מכל פגע. עד שפתאום הוא מדליק איתות ושובר לי את הלב. איך ככה? עברנו כל כך הרבה ביחד.. עוד קצת..לפחות עד לבית, אולי תשאר?


תגובות (7)

כתיבה קולחת רעיון מבריק, חסרה לי דרמה אבל עם הרעיון והאווירה העברתי את 3 הדרות דל הקריאה בכיף

24/08/2017 22:39

כתיבה קולחת רעיון מבריק, חסרה לי דרמה אבל עם הרעיון והאווירה העברתי את 3 הדרות של הקריאה בכיף

24/08/2017 22:40

כתיבה קולחת רעיון מבריק, חסרה לי דרמה אבל עם הרעיון והאווירה העברתי את 3 הדקות של הקריאה בכיף

24/08/2017 22:40

חסרה עוד התפתחות ודרמה טבל יש רעיון מבריק ואוירה

24/08/2017 22:42

ראשית, דנה, נעים להכיר. ניסיתי להיכנס לדף הפרופיל, שהציג את 'הלוחשת לנמיות'. הסיפור האחרון בדף זה – מ- 2015. כנראה שזה לא שלך.

שנית, השימוש במילים מלוכלכות מוריד את משלב השפה, וחבל. הסיפור כתוב טוב, ואם נתעלם משלוש מילים לא יפות- המשלב בינוני-גבוה.

שלישית, עברית.
גלגלצ לא גורמת (כן, בנקבה. זהו שמה של תחנת רדיו, ותחנה היא נקבה) לאוזן להיות נעימה. היא גורמת לאוזן להרגיש נעים, ולכן "מנעימה [ל]אוזן".
"בדיוק" – לא 'ב(י)דיוק'.

רביעית, זמנים.
הסיפור מתחיל בפרספקטיבה. בלשון עבר. בהמשך, הוא מסופר בהווה. החליטי מה הזמן המועדף עליך, והיי עקבית.

חמישית, ניקוד.
לכל משפט תקני בעברית, יש נושא יחיד ונשוא יחיד. בין שני משפטים מפרידה נקודה. בסיפור מופיעים פסיקים רבים, ומעט מדי נקודות. כדאי לבצע הגהה טרם העלאת הסיפור.
נקודה מהווה הפסקה בין משפט למשפט, בעוד שלוש נקודות מהוות הפסקה מתודית בתוך המשפט. אין שתי נקודות!

שישית, העימוד טוב. בכל זאת, אמליץ על הוספת שורה רווח בין פסקאות.

שביעית, תוכן.
מי שרוצה להיות לבד על הכביש, מאפשר לכל השאר לעקוף אותו; נוסע לאט; לא מקשיב לרדיו אלא לכביש.
מסכים ברכב? מנוע ממוחשב? לאונה 82' עדיפה על מפלצות הטכנולוגיה.
התפנית מעולה. מעבר חד מ- 'האיש הרע שעקף אותי' ל- 'המלאך ששמר עליי'.

תנו לחיות!! חיות.

25/08/2017 00:27

    תודה רבה על ההשקעה בכתיבת ההערות!
    אקח ולקחתי לתשומת ליבי, מקווה לקבל פידבק גם בסיפור החדש.

    15/09/2017 00:51

    וכן לגבי ה"לוחשת לנמיות" זאת באמת לא אני, עדכנתי את הפרופיל בהתאם.

    15/09/2017 00:52
סיפורים נוספים שיעניינו אותך