שיר כהן
אשמח להערות והארות :)
שבת שלום :)

מקבץ הנדבות

שיר כהן 29/06/2013 1541 צפיות 19 תגובות
אשמח להערות והארות :)
שבת שלום :)

שמי הלילה השחורים נראו כמעט ואטומים לגמרי, אך אור הכוכבים הפיק בהם תחושה צלולה ואפלה, שגרמה לניצוץ תחושת כמיהה בנער. כמיהה להתקרב לאורות הכוככבים, ולהרגיש את מגעם הקריר. הוא ישב על הדשא הרך, כשלמולו נעמד עץ גבוה, המתנשא אל על.
אמנם לא היו בו פרחים ועלים, אך תכונה זו משכה את הנער אל העץ. עץ יפה וגבוה, שאינו מתקשט בעלים ובפרחים, ובתוכנו ישנה תחושת מסתוריות מסוימת.
"לא כל עץ יכול להיראות מסתורי ומרתק כל כך, כאילו מסתתר בתוכנו אוצר", חשב הנער בליבו. חשיכת הלילה הוסיפה לעץ ועיטרה אותו, והעץ, השתלב עימה בעדינות.
עובר אורח היה יכול לתהות לגבי הדממה הצורמת שנחתה באזור, אך לנער לא היה איכפת ממנה כלל וכלל. היא אינה צרמה לו, היא נעמה לו. בנוסף, היא השתלבה היטב עם מחשבותיו המסתוריות והרגועות שחלפו בראשו של הנער, בקצב הרוח הדוממת. היה נראה כי הנער מתרכז היטב, לפי הבעת פניו, אך למעשה, כתפיו היו משוחררות ונשימותיו קלות ורגועות.
האוויר נהיה לח וקריר, אך הנער לא העז לרגע להסס לקום ממקומו ולשוב לביתו.
השלווה שנחתה בו הרחיקה ממחשבותיו את הקור חודר העצמות, ואת שעת הלילה המאוחרת.
נגן סקסופון חסר בית עבר לידו לאט, והחל לנגן שיר איטי.
צלילי הסקסופון הנמוכים והמשוכים נכנסו לראשו של הנער, שהיה שקוע בדממה. הדממה שהנעימה לו כל כך פתאום נראתה צורמת לצד מנגינת הסקסופון האיטית.
הוא האזין בנחת למנגינה, מתענג על כל צליל ועל כל תו בשיר.
כשסיים נגן הסקסופון לנגן את השיר, הוריד את כובעו כלפי הנער, בתנועה שמסמנת לבקשת כסף.
הנער חיטט בכיס מכנסיו, ומצא בתוכו מטבע של חמישה שקלים.
הוא שם את המטבע בכובעו של הנגן, כשלפתע התפרצה למוחו שאלה.
הנגן הנהן בחיוך לאות תודה.
"תגיד, א..איך אתה מקבץ נדבות אם יש בידך סקסופון, כלי נגינה כה יקר ערך?" שאל הנער, תחילה בהיסוס. הנגן משך בכתפיו, והמשיך לנגן, מסתובב במעגלים בצעדים קטנים ואיטיים.
לנער היו עוד עוד המון שאלות, ובכלל, הוא חיכה לתשובה של נגן הסקסופון, אך מנגינת הסקסופון הנעימה לו כל כך עד ששאבה אותו לתוכה, והשכיחה ממנו את כל השאלות.
הנער התיישב תחת העץ הגבוה והיפהיפה, נשען עליו בגבו,והאזין למנגינת הסקסופון המעודנת.


תגובות (19)

אהבתי את הרעיון

29/06/2013 06:35

תודה רבה :)

29/06/2013 06:38

סיפור יפה מאוד המסופר יפה מאוד ובשפה גבוהה ויפה, המון תיאורים מדהמים.
בקיצור, סיפור שמתאים ל'בחירת העורכים'.
כל הכבוד<3

29/06/2013 08:03

וואו,תודה רבה!
לא חשבתי שהסיפור מגיע לרמה של 'בחירת העורכים'..
ממש מחמם את הלב לשמוע מחמאה כזו.. <3

29/06/2013 11:11

אגב, איך שולחים סיפור ל'בחירת העורכים'? תוך כמה זמן הם עונים?

29/06/2013 13:18

את שולחת להם בצור קשר… תוך יומים- יום בערך..
~שנייה קוראת ת'סיפור~

29/06/2013 13:20

~חח סבבה~

29/06/2013 13:23

סיפור ממש יפה.. יש בו הרבה מחשבה…
אהבתי אותו (=

29/06/2013 13:26

תודה רבה, שמחה שאהבת :)
ותודה גם על העזרה :)

29/06/2013 13:27

אהבתי את הסיפור שלך מאד מאד ואכן שמחתי כי מקומו בין "בחירת העורכים" מגיע לך מאד מאד !!!!!!!!!!!!!!!!

01/07/2013 03:21

יפה מאוד!
התיאורים הנעימים והמרגשים שמציירים סיפור שלם בתוך הראש.
כל הכבוד על בחירת העורכים.

01/07/2013 07:11

עמוק

02/07/2013 03:45

סיפור מאוד יפה!
הכתיבה יפה והתיאורים משתלבים בצורה מסקרנת שממחישה את הסיפור ומעוררת מחשבות לגביו. כל הכבוד : )

02/07/2013 08:34

וואו! תודה רבה לכולם, אני שמחה מאוד שאהבתם :)
נ.ב:
סליחה על האיחור, לא יכולתי להיכנס לאתר כבר כמה ימים, אבל בכל זאת, תודה רבה, ממש מחמם את הלב לקרוא מחמאות כאלו :)

03/07/2013 14:02

שלום, הקטע יפה מאוד והכתיבה ברמה גבוהה.
אהבתי!
יש לי שתי הארות, אני משערת שאלו טעויות הקלדה קלות:
בשורה 4 "כוככבים"
בשורה שלישית לפני הסוף "לנער היו עוד עוד".

07/07/2013 08:38

כן, אלו אכן טעויות הקלדה..חח :)
תודה רבה שתיקנת :)
תודה רבה על ההארות, שמחה שאהבת :)

09/07/2013 08:23

תיאורים יפים. אני לא ממש מצליח לראות את המשמעות בסיפור (אולי מלבד זה שקבצנים נגנים הם בעצם שרלטנים עשירים), אבל משום-מה הסיפור הזה עדיין כול-כך סוחף ושובה… וואו! אם תכתבי סיפור עם משמעות ועלילה אני אשמח לקרוא (אני מניח שרוב הכותבים פה הן דווקא כותבות, אז אני כותב "תכתבי").

10/07/2013 22:09

אממ.. כן, אני עדיין בת לפי מה שזכור לי חח :)
לגבי מה שאמרת, שאין משמעות בסיפור, אני ממש מסכימה, זה היה קטע קצר שהמילים העשירות לכאורה שהשתמשתי בהן אמורות להציג אותו… :)
תודה רבה על כל המחמאות :)
אגב, לפני לא מעט זמן כתבתי סיפור קצר, ברמה קצת פחות גבוהה, שקוראים לו "כלואה לנצח" והוא מפורסם באתר, בדף הפרופיל שלי :) לו דווקא יש משמעות, שאפשר לראות אותה ב"רציתי להוסיף" אם היא לא כל כך מובנת (והיא לא כל כך מובנת…), זה בערך באותו סגנון כמו הסיפור הזה, אתה מוזמן לקרוא :)

11/07/2013 13:12

יצא לך ממש חביב, השתמשת באפקט ה-so what בצורה מוצלחת (אם כי לא נראה שניסית להסתיר משהו מאחוריו) והביעה היחידה של היא שהשתמשת ביותר מדי מטאפורות בכל משפט. לסיכום, די נהנתי.
בכבוד רב אינטקטואל חביב לשעבר.

05/01/2014 06:54
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך