חייכנית
לכל אלה שאין להם כוח ללמוד....
כדאי שנתחיל להתאמץ לא?

משמעת עצמית

חייכנית 26/09/2012 4482 צפיות 13 תגובות
לכל אלה שאין להם כוח ללמוד....
כדאי שנתחיל להתאמץ לא?

לקחתי את יום כיפור בשביל לעשות חשבון נפש אמיתי והבנתי כמה דברים…
מכירים את זה שאתם כל כך רוצים לעשות משהו? שאתם אומרים לעצמכם – השנה אני הולך לעבוד קשה…
הרגע הזה שאתם יודעים שאם לא תשקיעו עכשיו – כל שנות הלימוד שעברתם עד היום פשוט ירדו לטימיון?
אז למה בכל זאת אני לא מצליחה להכריח את עצמי לשבת וללמוד?
למה אני לא מצליחה למצוא מטרה אמיתית וחשובה שתגרור אותי פשוט לשבת ולהשקיע במה שחשוב לי?
אני רואה את כולם מסביבי… כולם אומרים שלא אכפת להם, אומרים שהם לא משקיעים בכלל, אבל האמת היא? שמזמן זה כבר לא נכון.. כולם הבינו – במוקדם או במאוחר – שהם חייבים להשקיע עכשיו בשביל להגיע לאנשהו, בשביל להיות האדם שהם רוצים להיות בעתיד.
ופתאום אני מגלה שרק אני נשארתי מאחור. רק אני לא מצליחה להגיד – זהו, היום אני יושבת ולומדת. היום אני משקיעה. היום יש לי משמעת עצמית.
מה כל כך שונה בי? למה אני היחידה שאין לה משמעת עצמית? היחידה שלא מסוגלת להחליט על משהו ובאמת לעשות אותו?
זה אחד מהרגעים האלה שבהם אני מבינה שזה עכשיו או לעולם לא.
ואני מחליטה.
זה עכשיו.


תגובות (13)

צודקת! לכל אחד במוקדם או במאוחר נופל האסימון שהוא באמת צריך להשקיע בלימודים ובדברים חשובים אחרים כדי בסופו של דבר להצליח בחיים.
כל אחד מבין בסופו של דבר שההכרח הזה לשבת וללמוד ולהשיג משמעת עצמית זה בשבילו, ולא בשביל אף אחד אחר…
הלוואי והשנה כולנו נצליח בזה יותר משנים קודמות!
אז.. בהצלחה! =)

נ.ב. את כותבת מדהים והקטע הזה כתוב בבהירות ובמשקל הנכון, שמחה לקרוא עוד קטעים שלך! תמשיכי לכתוב! =)

27/09/2012 00:04

תודה רבה נעמי! אני באמת מאחלת לנו בהצלחה!!
ממש שמחה שאהבת:)

27/09/2012 05:27

את צודקת בהחלט…
הגיע הזמן לקחת את המושכות על החיים שלנו!
הגיע הזמן להשקיע במה שחשוב לנו ובעיקר- לנסות להצליח.
אני חושבת שאת יכולה לעשות את זה, למצוא את המשמעת העצמית, לשבת במקום אחד וללמוד. את רק צריכה לרצות את זה ;)

מאחלת המון המון בהצלחה!
את כותבת מקסים…
אוהבת,
החולמנית.

27/09/2012 07:50

אני ממש מסכימה, זה או עכשיו או לעולם לא!!
וכמו שאמרתי – אני בוחרת עכשיו:)
תודה על האמונה, אני מקווה לא לאכזב, בעיקר לא את עצמי….
ממש שמחה שאהבת!!!

27/09/2012 12:26

אני ממש שמחה לקרוא שוב קטעי כתיבה שלך;)
אני גם הבנתי את זה!פעם אני למדתי סתם בשביל לא לאכזב,
עכשיו אני מבינה,שזה הרגע…זה בעצם בשבילי.
אם אני לא אחזיק את עצמי בידיים עכשיו,אני אפול אחר כך,ולא בטוח שמישהו יחזיק אותי!
גם אני מאחלת לך המון המון בהצלחה,וכמו שאת אמרת לי…"אם תשקיעי,את תצליחי…"

27/09/2012 12:42

וכמובן,אל תוותרי לעצמך!אני חושבת שזה הדבר שהכי קשה לעשות,אבל מוכרחים לעמוד בזה.
ושכחתי…אבל כתבת את זה בצורה נפלאה!הכתיבה שלך מצויינת,
רק תמשיכי לכתוב;)
אוהבת המון,
ומחזיקה אצבעות.

27/09/2012 12:45

תודה לילוש!! ממש שמחתי לקרוא תגובה שלך:)
ואת צודקת, אני באמת אשתדל לא לוותר לעצמי!! אומרים שהתקווה זה הדבר האחרון שמאבדים לא? אז בינתיים אני בסדר, עוד לא איבדתי אותה…
אוהבת המון:)

27/09/2012 12:57

זה מרגיז עד כמה שאת צודקת.
אני לדוגמא, מודעת לזה שיש לי בעיה של וותרנות-כל דבר שאני מתחילה אני בדרך כלל לא אסיים, וזאת בעיה שקשה להתמודד איתה!
כי ישר מוותרים :P
בלימודים זה היה לי חפיף עד עכשיו… אבל התחילו בגרויות ומגמות ובאמת שאין זמן להתעצל !

30/09/2012 13:42

חייכנית אני בדיוק כמוך..אני מציבה לעצמי מתרה לסדר לקפל להכין לבשל..ללכת לכתוב ועוד מלא אבל בסוף אני נשארת ישובה מול המחשב ( לא בפייס ) וזהו..

30/09/2012 13:46

אבל מה שמושר אני מאוד מצליחה בלימודים אני בכיתה מדעית

30/09/2012 13:47

someone like you (איך קוראים לך באמת?) זו בדיוק הבעיה שלי!
וזה נכון, עכשיו כשהלימודים נהיו רציניים אי אפשר יותר להתעצל ולהיות שאננים…
לינה, תאמת שאני כן בפייס D: אבל גם בלי זה אני לא ממש מצליחה לסיים את המטלות שלי…. אה באמת? גם אני בכיתה מדעית…. למרות שאני לא מתה על זה אבל אני שם מכיתה ז' כי זה המסלול הכי טוב…

30/09/2012 14:01

אני כל כך מזדהה איתך! שנה שעברה (י'א) מצאתי משהו שאני אוהבת, משהו שרציתי להשקיע בו. והיה לי מישהו שממש לא רציתי לאכזב. אז ישבתי והשקעתי, ובאמת הצלחתי (בערך). למבחנים אף פעם לא למדתי יותר מדי, אבל עשיתי ש"ב ולא דחיתי אותם, והקשבתי בשיעור (חוץ משיעור תנ"ך שמבחינתי היה שיעור כתיבה).
השנה זה שונה. השנה אין עוד מקצוע שאני אוהבת ומוכנה לתת לו את כולי. אין לי את מי לאכזב חוץ מאת עצמי, ומה לעשות, אני לא מוטיבציה לעצמי… אז אני דוחה הכל, ואני לא לומדת, ואני נלחמת בעצמי לעשות ש"ב ועבודות. וזה כל כך עצוב, כי שנה שעברה הצלחתי. שנה שעברה השקעתי, והשנה פשוט אין לי כוח.

אני חושבת שהדבר הכי טוב שאת יכולה לעשות זה לא להילחם בעצמך. זה כמו שאומרים לך "אסור לעשות את זה" זה רק מפתה אותך יותר לעשות את הדבר ה"אסור" כביכול..
תנסי אולי למצוא מקצוע שאת אוהבת, או מורה שאת רוצה לגרום לו להתגאות בך, גם אם הוא רק מורה והוא ראה מיליונים כמוך, ואף טובים יותר..
רק ההרגשה הזאת שיש מישהו שמחכה שתצליחי עוזרת לשבת וללמוד. מניסיון. :)

30/09/2012 14:06

לוסי אני ממש מסכימה עם מה שאמרת, אבל זה גם מפתיע אותי שאת אומרת את זה כי תמיד כשאני אומרת לחברות שלי – אני כבר לא רוצה להוכיח לעצמי, אני צריכה למצוא מישהו אחר לרצות – הן אומרות לי שאני צריכה לנסות להצליח בשביל עצמי, להוכיח רק לעצמי ולא לאחרים, אבל אני מסכימה איתך שאם זה לא עובד אני צריכה לנסות למצוא אנשים אחרים לגרום להם להיות גאים בי.. זאת אחלה דרך לגרום לעצמי להשקיע….
רק חבל שאני לא ממש מצליחה לאהוב את המורה לפיזיקה! D:

30/09/2012 14:13
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך