סיפור מקורי

קורנל לוסטיג 16/10/2012 1509 צפיות אין תגובות

שני העצים מבעד לחלון תומכים בעשייה. לא שאכפת להם אם הסיפור מקורי או לא, אבל חשוב להם שיובל ירגיש טוב. קיים קשר טוב בין העצים לבין יובל, במיוחד אחרי שיובל הציל אחד מהם מהשתלטותו של השני ושומר מאז על הפרדת כוחות ביניהם ועל משטר מים ותשומת לב מאוזנים. גם באך, ממרחק 250 שנה, תומך בעשייה. אחרת לא היה משאיר את ה- Brandenburg concertosזרוקים ונגישים לכל. בעצם, לא חסר דבר. אפילו השכנה מהדירה הצמודה התחילה לשיר.
בפנים החדר, הסיגריה בצד ימין, מכנס קצר, ללא חולצה, כפכפים, אור טבעי במידה, כוס קפה וכוס תה צמחים בשולחן הקטן שבצד שמאל ובקבוק מים למקרה הצורך.
כמו בטקס דתי, אלו ההכנות המדוקדקות לקבלת ה"מקורי". עם הסיפור זה שונה, משום ששם יש טכניקה, שימוש בחומרים קיימים, ומחווה. אבל זהו הסיפור והוא אינו בהכרח מקורי. כן, ניתן לטעון שאם נכתוב די מלים, בסופו של דבר הופך הסיפור למקורי משיקולים של חשבון צירופים. אפשר גם לקחת טקסט קיים ולהכניס בו די שגיאות כתיב עד שיהפוך למקורי.
אבל זה לא מה שהעצים, באך ויובל רוצים. רוצים או מחפשים? ואם חיפוש זו המלה, אז כמה תשוקה יש בחיפוש? עד אילו מרחקים יהיה יובל מוכן ללכת? אילו סיכונים יסכים לקחת? כמה גבולות יבחן? באילו כלים יהיה יובל מוכן להשתמש? וכמה עזרה יבקש?
כי בזווית העין יובל רואה את הכורסה הכתומה. הכורסה הכתומה יכולה לספר הרבה סיפורים. אולי גם סיפורים מקוריים מפני שהיא רואה את העולם מזווית מקורית; במיוחד החלק שיושבים עליו והמשענת. הכורסה הכתומה אינה זקוקה לעיניים, לכן היא יכולה לספר גם סיפורים שהתרחשו בחושך או באור נרות. היא חיה וחווה את הלחצים ואת המגע וגם את הדינמיות של הלחצים והמגע הללו.
מובן שהכורסה חווה את הריח, במיוחד הבד העליון. בריח גלומים כל זכרונותיה של הכורסה. ייתכן שגם מסגרת המתכת והקפיצים יכולים לספר על החוויות שחוו אבל הדבר ידרוש מעבדה של מכניקה עדינה ועיבוד מתוחכם של התוצאות. והרי איך ניתן להבדיל בין סיפור מקורי לרעידת אדמה או תמיכה בבגדים לפני ואחרי כביסה?
ריחו של הבד העליון הוא זכרון הסיפור; הוא הפלזמה ונקודת מפגש של הרבה סיפורים מקוריים, כל אחד עם הניחוח שלו. כל הסיפורים מתחילים ממקומות שונים, מרוחקים, בזמנים שונים אבל נפגשים במקום אחד, לעתים אפילו באותו הזמן.
לא ברור אם לסיפור יש התחלה ואמצע, אבל בהחלט יש לו סוף, מוסר-השכל ואזהרה. הסיפור המקורי נמצא בריחו של הבד העליון של הכורסה הכתומה. כל זמן שיובל יימנע משטיפתו ויאפשר לו להמשיך ולהיבנות באופן טבעי, יגדל הסיפור המקורי ויחכה שייכתב. הוא נמצא קרוב מאוד, במרחק רחרוח.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך