puma161
או שאני סתם עייפה ותוהה לגבי דברים שעומדים להיכנס לי לחלומות?

עוד שאלה פילוסופית קטנה מבית "פומה161"

puma161 02/08/2016 876 צפיות 2 תגובות
או שאני סתם עייפה ותוהה לגבי דברים שעומדים להיכנס לי לחלומות?

האם אי פעם תהיתם בינכן לבין עצמכם מה אתם בעצם רואים במראה?
איך אנחנו רואים את עצמנו והאם המראה לא משקרת ומראה לנו רק את מה שאנחנו רוצים לראות?
האם המראה שלכם דומה מבחינת כל אותם אנשים שנתקלים בכם ביומיום?
אולי אתם נראים שונה בתכלית ממה שהמראה מראה לכם? אולי אתם בכלל לא זהובי שיער ותכולי עיניים אלא בכלל בעלי שיער חום ועיני דבש.
מי יודע? אולי אנחנו בוחרים איך אנחנו רוצים להיראות?
קרה לכם פעם שדמיינתם את עצמכם בצורה מסוימת וניסיתם לשמור עליה עד שהגעתם למראה, הבטתם במראה רק כדי לגלות שאתם אינכם נראים כלל כפי שדמיינתם?
אז אולי… אולי… אולי המראה משקרת לנו? ואולי בעצם לא? האם מראה העולם דומה אצל כולם? מהבחינה הפיזית, כמובן, ההשקפה של אף אחד לא דומה לשל אחר. האם האנשים אותם אתם רואים כל יום (משפחה, חברים, מכרים) רואים אתכם כולם אותו הדבר?
אם תלכו בדרך המדע וודאי תחשבו שלא, הרי לא כולם רואים את אותם גווני הצבעים, יש כאלה שרואים אותם חזק יותר ויש הרואים אותם דהויים יותר או בכלל לא רואים אותם. אך אם תלכו רגע ותיסחפו בדמיונכם ובשאלות שאולי יעלו בראשכם מאוחר יותר, תחשבו שאולי המראה שלכם שונה בתכלית מאדם לאדם.
אז, האם המראה משקרת לנו? או שהיא דוברת אמת?


תגובות (2)

יש משהו במה שאת אומרת. כיצד האנשים שמסבבנו רואים אותנו? האם הדרך שבה אנחנו מסתכלים על עצמנו במראה ורואים את עצמנו דומה לדרך שאחרים רואים אותנו? ברור שלא. כל אדם ואדם מסתכל על הסובבים אותו בדרך שונה.

08/08/2016 20:27

    זו בדיוק הנקודה שרציתי להעביר :)
    תודה רבה!

    08/08/2016 22:18
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך