עלה שרוט

אביג'ולי 07/05/2014 936 צפיות 5 תגובות

בס"ד

הבטנו בעץ העד עטור העלים והרענן. סופת חורף קשה עברה עליו אבל הוא שרד.
זקוף וגאה מאי פעם. רק דבר אחד הכתים את המחזה, עלה אחד. עלה חום. מקומט. שרוט. מכוסה בתלמים נפוחים של פצע. העלה הביט בנו ונאנח.
"אני יודע מה אתם חושבים" אמר העלה.
"התקרבו בבקשה" ביקש. "אספר לכם משהו".
בבלי דעת התקרבנו, מעולם לא פגשנו בעלה שדיבר אלינו.
"הסתכלו עלי" נאנח שוב העלה. "חבול אני. שרוט ופגוע. הרוצים אתם לדעת למה? הרי גם אני הייתי עלה צעיר. באביב שעבר צמחתי. מסביבי עלים חברים לרוב. רעננים היינו, צעירים היינו, ענף לתפארת הרכבנו". דמם העלה לרגע, מתרפק על זיכרונות העבר, מזמן נשכח.
"ידיים"
אמר כשהמשיך
"ידיים ללא רחמים תלשו אותנו. פצעו אותנו. ידיים קטנות שללא מחשבה קטפו אותנו. רבים מחבריי נפלו. כה צעירים היו, כה נרגשים. ובדקה אחת- אינם! מלאכה ללא מחשבת. מלאכה קלוקלת טבחה בנו. גם בי אחזו הידיים. והייתי עלה גדול ביותר. רק במזל נשארתי. שורשי וחיבורי לענף היו עבים ועמוקים יותר משל עלים אחרים. נאחזתי, נשארתי על העץ. אבל נחבלתי, נשרטתי, הושחתתי. פצעי החלימו אומנם אבל נשארו צלקות. והן עמוקות מאוד. מכוער אני. נפוח אני.
אבל חי אני."
נרעד העלה, פתיל חייו שחיבר אותו אל העץ הצטמק בינתיים. ולא היה יותר מחוט דקיק ויבש.
"למה ילדים?" שאל העלה בעצב, וכל העץ בוכה עימו.
"למה משחיתים בני אדם את הטבע? הרי בעצמכם אתם פוגעים! כל עלה שנופל חסר לעץ כולו. כל ענף שנתלש משאיר צלקת.
כעת הקשיבו ילדים."
אמר העלה.
"היו זהירים בנו. חישבו על מעשכם לפני ביצועם. אני כבר זקן. עייפתי. עוד מעט ואנשור גם אני. אל תבכו, אין בי כעס".
וכלל לא הרגשנו שדמעות עלו על פנינו וזלגו ארצה.
"אני את חיי חייתי. זמני להמשיך הגיע ולפנות את מקומי לעלה חדש. אבל אנא ילדים"
התחנן העלה ויתר העץ עימו.
"אל נא, אל נא תקטפו עלים.
על נא תתלשו ענפים.
אל נא".
ביקש העלה
"אל נא תפגעו בעץ".
ולאחר דבריו השתתק. וכובד ראש עמד בנינו. הבטחנו לעצים שלא נפגע עוד. ובשקט. במלכותיות איטית נשר העלה ארצה. בדממה של לוחמים וותיקים מלומדי תלאות. בכבוד.
עלה שרוט. פגום. חום.
עלה גיבור.


תגובות (5)

זה כתוב בצורה ממש יפה…
הכתיבה טובה
והרעיון מעולה :)

07/05/2014 14:00

את כותבת יפהפייה.
אל תפסיקי לכתוב!

07/05/2014 14:28

ואוו אביגיל, ממש אין מה להגיד על הסיפורים שלך, הם כתובים בצורה הכי מושלמת שיש.
רעיון ודימוי יצירתי וטוב, אהבתי מאוד

07/05/2014 15:17

סיפור יפה מאוד
כל הכבוד!

07/05/2014 15:22

כיוון שקודמיי בתגובות שיבחו והיללו אותך, לא אחזור על דבריהם כי אני מסכימה איתם. אני רק אגיד מה כן היה אפשר לשפר לדעתי:
1. היו כמה שגיאות הקלדה. זה לא משהו בעייתי בכתיבה שלך ספציפית, אלא פשוט משהו שכדאי לתקן.
2. הקטע של ה"~משהו~ אני, ~משהו~ אני,~משהו~ אני" משום מה לא הסתדר לי טוב בעיניים. אני אישית חושבת שאם זה היה "אני ~משהו~" זה היה טוב יותר.
3. באיזשהוא שלב רציתי לרצוח את העלה הזה. אתה עלה! אתה חי כמה ימים אז מה אתה מבזבז לנו שעה מהחיים בחפירות? אתה יודע שיש עצים שמוחצים אנשים למוות? אתה יודע שיש עצים שנשרפים מברקים ומציתים אנשים? אתה יודע שיש צונאמי, רעידות אדמה, סופות והוריקנים שהורגים אותנו?
ואתה עלה. אתה מצפה שלא רק שנבזבז שעה מהחיים שלנו בלשמוע את מה שיש לך לומר, אלא גם באמת נבין משהו מהשפה הגבוהה?
מעולם לא חשבתי שאגיד דבר כזה, ואולי אני סתם עייפה, אבל היו רגעים בנאום של העלה שרציתי למות ולהרוג אותו ביחד איתי. אם אני הייתי אחד מהילדים בסיפור הייתי צועקת לו "בחייך, תנשור כבר!"
זו לא אשמתך אם אני עצבנית או משהו, אבל כרגע העלה הזה די הרגיז אותי. לא יודעת למה.

אני הייתי די מרושעת, בעיקר ב3, אבל לא רציתי לכתוב רק 'מושלם' כדי לצאת ידי חובה.

07/05/2014 15:40
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך