הכותבת שירתה ביחידת מדיעין-שדה. לאחר השחרור עבדה במערכת הבנקאית, במערכת הביטחון, במשרד החינוך, ובמשרדי עריכת-דין (רשימה חלקית), בין היתר תמללה ישיבות, תיאמה שיחות ועידה, ובעיקר הכינה הרבה קפה ונחשפה למידע רגיש. כל קשר בין הדמויות והעלילה למציאות הינו מקרי בהחלט.

קורונה 2.0

הכותבת שירתה ביחידת מדיעין-שדה. לאחר השחרור עבדה במערכת הבנקאית, במערכת הביטחון, במשרד החינוך, ובמשרדי עריכת-דין (רשימה חלקית), בין היתר תמללה ישיבות, תיאמה שיחות ועידה, ובעיקר הכינה הרבה קפה ונחשפה למידע רגיש. כל קשר בין הדמויות והעלילה למציאות הינו מקרי בהחלט.

חלם הינה מדינה צעירה וקטנטנה במזרח התיכון הנודעת בעולם ביצוא הגז, הנשק והקנאביס שלה, וכיאה לכל דיקטטורה שמכבדת את עצמה, מוצרי היצוא שלה אינם זמינים עבור אזרחיה. יחד עם זאת ראוי לציין, כי על אף היותה דיקטטורה נהוגים בה מספר מאפיינים דמוקרטיים, הבולט שבהם (ויש שיאמרו- היחיד) הוא הנוהג לקיים בחירות אחת לארבע שנים לראשות המדינה ולפרלמנט. הנוהג נשמר בקפדנות ראויה להערכה במשך היובל הראשון לקיומה, וזאת חרף מלחמות קשות ומיתון כלכלי חמור שידעה במהלכן. היציבות היחסית הזו התערערה באחת עם כניסתו של דיקטטור חדש לזירה הפוליטית, לאחריה הידרדרה הדיקטטורה לשפל שלא ידעה קודם בכל תחום אפשרי. בתחום שבו יתמקד סיפורנו נגלה שאחוזי ההצבעה בבחירות ירדו לראשונה בתולדותיה אל מתחת לרף ה80% ומאוחר יותר אף מתחת ל70%.כמו כן, במהלך תקופה זו – שנודעה בתחילה כ'עשרים השנים הנוראות' ולאחר מכן כ'חתונת הכסף הכפויה'- קוימו הבחירות כסדרן פעמיים בלבד. באופן בלתי רגיל שנהפך לרגיל, המדינה יצאה לבחירות אחת לשנתיים, שלוש שנים במקרה הטוב. בשנת שלטונו האחרונה הן נערכו אחת לחצי שנה.

כשנכנסתי לחדר כבר ישבה שם קלדנית נוספת בשם רונה שלא יצא לי לעבוד איתה קודם, ונתבקשנו לחתום על הסכם סודיות. מניסיוני עם הסכמים כאלו, כבר ידעתי שנוסחו במתכוון בצורה מעורפלת ומאיימת כדי להגן על האינטרסים החשוכים של האליטות מטעם עצמן ששלטו במדינה. אבל ההסכם הזה היה מחמיר אף יותר מהמוכר לי, וגרם לי לתהות אם מי שניסח אותו לקח לפני כן סמי הזיה קשים במיוחד. התדרוך שקיבלנו מעובד הלשכה שזימן אותנו היו מתמיהות אף יותר: באירוע זה יש הנחייה מיוחדת לא לציין בפרוטוקול את שמות הנוכחים, אלא רק את הדוברים וגם זאת רק בציון התואר שלהם. כמו כן מונחים מסוימים שיתייחסו אליהם בדיון יצויינו בראשי תיבות, אף על פי שאינם שמות של אנשים, ואת זה אבין בהמשך. רווית תעזור לי בכך.(התחלתי להבין למה לא הכרתי אותה קודם למרות שנותי הרבות במקצוע). הדבר חיוני לצרכי חשאיות במידה והפרוטוקול יפול לידי אויב, לכן שיתוף הפעולה שלי נחוץ פה מאוד ובלה בלה בלה.
כשהוכנסנו לאולם המפואר על שם הרמן קוך וזיהיתי את הנוכחים חשבתי באכזבה: 'זה הכל?' מסביב לשולחן הענק ישבו פוליטיקאים, עוזרים אישיים, יו"ר "רבע" (חברת התרופות הלאומית שנקראה כך על שום אחוז המס ששילמה) מוקף בחבורה רצינית שלפי תגי הזיהוי של אנשיה עבדו תחתיו בחברה. עוד ישיבה סטנדרטית שנועדה להבטיח קידומה של תרופה מסויימת בועדת התרופות, בתמורה לריפוד כיסיהם של הפוליטיקאים שיצביעו בעדה. כבר תמללתי מאות ישיבות כאלה, ולא הבנתי על מה ולמה מעטה הסודיות ולמה התקשרו אלי ישירות מלשכת הפרלמנט ולא מחברת כוח האדם הרגילה ששלחה אותי. ובכל זאת, התעקשו שלא אספר לאף אחד, ושיסבירו לי הכל כשאגיע. בדרך כלל הייתי מוחה כי ממש לא התלהבתי לסכן את עבודתי דרך החברה בשביל חלטורה בודדה, אבל השתכנעתי לאחר שהבנתי ששכרי יהיה פי ארבע מהרגיל. זאת בנוסף לבונוס מיוחד שגובהו לא פורט.
חייבים להודות שיש דברים ששווים את הסיכון.
התיישבתי במקום שהוקצה לי ואפילו לא טרחתי להרים את ראשי מרוב עייפות ושעמום בזמן שהמתנו למשתתף נוסף. גם את העובדה המוזרה שלא נכחו עיתונאים וצלמים במקום ושכל המפלגות שלחו את מספרי אחת ושתיים שלהן ולא סתם נציג מהרשימה תליתי בתקופת הבחירות הרגישה שהמדינה עוברת. כנראה שראשי המפלגות רוצים לוודא שיקבלו הוקרת תודה ראויה (שוחד אסטרונומי) בתמורה לתמיכה בתרופה התורנית, ולא מוכנים להתפשר על כלום. אחרת לא ניתן להסביר את המתח שהיה באוויר.
אחרי מספר דקות הורגשה לפתע תכונה באולם: כסאות הוזזו, גרונות כחכחו, אנשים נעמדו, הדיקטטור נכנס.
"ברוכים הבאים, גבירותי ורבותי. התכנסנו כאן כדי לדון בעניין חשוב ביותר של ביטחון לאומי.נא לשבת."

פרוטוקול ישיבה
מיקום:חלם-סיטי[

תאריך:2.11.19
הנידון: תכנית חירום לאומית

ישאו דברים באירוע:
הוד רוממותו
דובר לשכת הוד רוממותו
יו"ר סיעת השלטון
בקטריולוג ראשי חברת "רבע"
————————————————————-
דובר הלשכה הכריז: "את הישיבה יפתח הוד רוממותו":
"בוקר טוב לכולם. בשבועות האחרונים הבעתי בפני כולכם כאחד את דאגתי הרבה לגורל המדינה שנגררה לסחרחרת מדינית בניגוד מוחלט לרצוני הטוב. כפי שידוע לכולכם, אחוזי ההצבעה בבחירות הקודמות היו בעוכרי כולנו: במועד א' חלה ירידה של 3.8%, ולמרות שבמועד ב' השגנו עליה של 0.9% ,עדיין לא הגענו להכרעה. אני וכל חברי מפלגתי מבקשים להביע את זעזוענו ושאט נפשנו מכך שהציבור הנבער תולה בנבחריו את האחריות למצבו העגום, ומסרב להעניק לנו את המנדט הראוי לפעולה. מכיוון שבחירות חוזרות מכבידות על כל אזרחי המדינה, בפרט עלינו כנבחרי ציבור שפעם אחר פעם מתאכזבים מכפיות הטובה הציבורית כלפי מאמצינו הכבירים, גייסתי את טובי המומחים למצוא פיתרון דחוף וסופי שיגרום לציבור להגיע לקלפי בכל מחיר, ולעזאזל הגירעון.
אי לכך ובהתאם לזאת, אני מכריז בזאת (הוד רוממותו מאוד חיבב הכרזות דרמטיות, במיוחד כשהתכתבו עם מנהיג חלם הראשון)על תכנית חירום לאומית שתאלץ את הציבור להגיע לקלפי במועד ג' וזאת כמובן לטובתו שלו! שקלנו ומצאנו כי האינטרס הלאומי (והאישי שלי) גובר על הנזק שייגרם לציבור שלם נגד רצונו החופשי כתוצאה מיישום התכנית.
התכנית כוללת 3 סעיפים מרכזיים:

1. החוק האוסטרלי ( הוד רוממותו פשוט א ה ב חוקים עם ניחוח בינלאומי)
2. הורדת אחוז החסימה
3. ***הפעלת 'פרוטוקול "ביו”***

אני פונה לאופוזיציה ומבקש להבהיר:
בנוגע לשני הסעיפים הראשונים, אנו זקוקים לעזרתכם כדי להעביר אותם בחקיקה זריזה.
בנוגע לסעיף השלישי, הקבינט המצומצם החליט שמדובר בצורך בטחוני קריטי. משמעות הדבר שהפרוטוקול יופעל בכל מקרה ויתוקצב מקופת המדינה.
הסכמתכם אינה נחוצה, אך דעתכם בעיצוב פרטים מסוימים בהחלט כן. אם אתם חשים שמדובר בכסף של כולם אתם צודקים, ולכן בדיוק אנו ממליצים לכם לשתף פעולה גם בסעיף זה כדי שדעתכם תשמע ותשפיע.
וכעת, אני מתכבד להעביר את זכות הדיבור ליושב ראש הסיעה שלי, שיציג בפניכם את התועלת הגלומה בכל סעיף. ידידי היקר, הבמה לרשותך.
יושב ראש הסיעה קד קידה עמוקה: "תודה רבה, אדוני הוד רוממותו. ישר כוח על דבריך האצילים, מי יתן ותאריך ימים ונזכה להיות תחת הנהגתך לנצח נצחים. אמן כן יהי רצון.
לאחר שווידא שכל הנוכחים ענו אחריו "אמן", פנה והמשיך: נפתח בסעיף הראשון:
1. החוק האוסטרלי

כידוע לכם, אחוז ההצבעה באוסטרליה הוא מן הגבוהים בעולם. זאת הודות לחוק שמחייב את כל בעלי זכות הבחירה לממשה בפועל. הצעת החוק שלנו נשלחה אליכם, אנו מזמינים אתכם להעיר ולהגיש תיקונים על סעיפיה, ומחר נעביר אותה בהליך מזורז. שאלות?
כצפוי, לא היו שאלות. העובדה שהחוק יעבור כבר נסגרה מאחורי הקלעים הרבה קודם, כל הנוכחים היו כאן בשביל הסעיף השלישי.
"מצוין, נמשיך בסעיף השני:
2. הורדת אחוז החסימה

העלאת אחוז החסימה בוצעה ב2015 על מנת לחזק את רצון הרוב. סברנו שזה יגרום לתומכי מפלגות השוליים להתנער מאשליות אידיאליסטיות ולצרף את קולם למפלגות הגדולות. אך סקרים מעודכנים שלנו הראו שהללו חשבו משום מה כי מדובר בחוק שנועד לחזק את הוד מעלתו ומאלץ אותם להצביע בניגוד לדעתם האישית. זה הוביל למגמה הפוכה ומצערת של איבוד הקולות הללו ואי הגעה לקלפי גם כאשר המפלגות הקטנות התמזגו לאחת. אנו נצא אליהם בקול גדול ונאמר להם: 'אנו שומעים את רחשי ליבכם.שגינו, ונתקן.' אחוז החסימה יירד בחזרה ואנו כבר שוחחנו עם כל ראשי המפלגות והגענו להבנה מסויימת בינינו בכל תרחיש אפשרי.”
כולם הנהנו בהסכמה.
"נמשיך לחלק העיקרי.משיקולי ביטחון 'פרוטוקול ביו' לא יכלל בפרוטוקול הישיבה פרט לקיומו, ותמציתו חולקה ביניכם לידע כללי. אתם מוזמנים לעיין בה מספר דקות לפני שנאסוף אותה בחזרה”.

3. תמצית פרוטוקול "ביו"
היכרות כללית:
מטרת הפרוטוקול היא שימוש בלוחמה ביולוגית להשגת יציבות שלטונית והוא כבר הופעל בעבר בהצלחה לא רק אצלנו בחלם אלא בעולם כולו, בשיתוף פעולה עם אנשינו מתוך ארגון הבריאות העולמי. נסיונות קודמים שלנו מראים שלוחמה ביולוגית שמתוזמנת ומכומתת בצורה נבונה מצליחה להשיג את מקדם הפאניקה הרצוי ומביאה תוצאות.
לפתוגן (להלן:המועמד/ת") יהיו תסמינים המחקים שפעת ואף דלקת ריאות: חום, חולשה, כאבי שרירים, עייפות, בטן, קוצר נשימה, דימום באיברים פנימיים. חומרת התסמינים, משכם, דרך המעבר שלהם ישתנו מניסוי לניסוי ובהתאם לצורך.
השיטה:
בידוד הפתוגן הרצוי, פיתוח גרסאות שונות שלו באמצעות שיפור עמידות לאנטיביוטיקה או הפחתת תגובתיות לחיסונים, עריכת ניסויים בסביבת חיים טבעית עם עדיפות לאי מבודד או ליבשת אפריקה, ויישום המסקנות לסיבוב חוזר של כל השלבים. במקביל יפותח נוגדן בצורת תרופה או חיסון שיגן על העוסקים במלאכה, אך במקרים נדירים בהם הפתוגן ייצא משליטה ויפגע ביעד לשמו שוחרר- יינתן הנוגדן גם לאוכלוסיות מטרה.
הגרסה הסופית של הפתוגן תופץ במדינות בעלי משטרים לא אהודים ובצורתו המרוככת במדינה מערבית בה יקבל הד תקשורתי נרחב, מה שיאפשר לשלטונות להטיל את המימון הנדרש ל'מיגור' המגיפה על הציבור הנפחד שיממן בלא יודעין את סיבוב הניסויים הבא. במקרים בהם הושג היעד, הפתוגן ייעלם ללא הסבר הגיוני.
במקרים בהם היעד לא הושג במלואו, פעילות הפתוגן תורחב למוקדי אוכלוסיה ו/או לאיזורים גיאוגרפים נוספים.
לאחר מעשה:
במקרים של חקירות עומק מצד מתנגדים פוליטים, האחריות מוטלת על ארגון טרור או טרוריסט בודד שמתאבד טרם מתן תשובות מספקות למניעיו.
תביעות אזרחיות, לרוב מצד אוכלוסית מטרה מערבית מבוססת, נגררות במשך שנים בתיאום עם מערכת המשפט ובסופן מתבטלות או קובעות פיצויים מגוחכים ללא הודאה באחריות ובכפוף לסודיות מוחלטת.
רשת הדיבור הועברה לדובר הלשכה:
"ובכן נכבדי, יעדי הביניים שאנו נתמקד בהם בהקשר זה הינם החזרת מצביעים השוהים מחוץ למדינה במקביל לצמצום יציאת מצביעים מן המדינה, עד לאחר הבחירות.
לפני הפעלת הפרוטוקול, עלינו כמובן לגייס מועמד חדש ומבטיח שלא ישאיר אף אחד אדיש. כינסנו אתכם כאן כדי להתייעץ עימכם, לשקול את הסיכויים של כל מועמד להביא אותנו אל קו הגמר עם 90% הצבעה ו…”
רחש עבר בקרב הנוכחים וקטע את הדברים.
"רבותי, רבותי, תאמינו לי שזה אפשרי. לא רק אפשרי, זה גם חיוני וכל כך ייטיב עם הציבור! אחוז הצבעה גבוה שלא נראה אף בימיה הראשונים של המדינה יגרמו לו להאמין שמשהו אמיתי זז פה, יגרמו לאופטימיות ולקבלה מרצון של שינויים נוספים שביקשנו לחולל בעבר ונתקלו בחוסר אמון, אני מדבר על שינויים שכל מפלגה רוצה להעביר עבור האלקטורט שלה, זה יהיה בכף ידכם. " הרחשים התמעטו אך לא פסקו לחלוטין.
"אני מבין את הקושי שלכם בנושא. לכן, לאור הבנתנו שמדובר בחומר חדש עבור ידידינו מהאופוזיציה נקצה זמן לכמה שאלות קצרצרות לפני שנמשיך.”
ש:"למה אתה כה משוכנע שנגיע ל 90%? אחוז הצבעה כזה לא היה פה גם בקום המדינה.”
ת: "אחרי שנציג את המועמדים ותשמעו את המומחים שזימנו, תבינו שהפעם אין סיכוי שנפספס.
ש: "אז מדוע זה לא נעשה קודם?
ת: "שאלה מצויינת. מהלך כזה דורש שיתוף פעולה של כל המפלגות, ועד עתה כל מפלגה פעלה בנפרד להביא את הבוחרים שלה אל הקלפי. זה גרם לכך שהכשלנו זה את זה וגרמנו לציבור לפקפק באמינותנו. הוד מעלתו פנה אל כולכם בעבר אך נתקל בחשדנות לא מוצדקת בעליל כלפי חזונו הנלהב. כעת כשאתם מבינים שכולנו יוצאים נפסדים, כשרה השעה לשתף גם אתכם וכולנו נצא נשכרים.
ש: "החלטתם על דעת עצמכם לתקצב את התכנית מאוצר המדינה ולא מתקציב הבחירות הפרטי שלכם כהוגי התכנית. מה ההצדקה לכך?
ת: "כי לא מדובר בתעמולת בחירות. אני שב ומדגיש בפניכם שאף סעיף בפרוייקט לא אומר לציבור מה להצביע, הוא רק מכוון אותו להגיע להצבעה. כל קצוות הקשת הפוליטית יצאו נשכרים מכך ולכן התקצוב צריך להגיע מהאוצר המרכזי.
ש: "אין חשש שהציבור יראה זאת כפגיעה בזכויותיו ואפילו כצעד לא חוקי?
ת: "ודאי שיש. לכן הפרוייקט חשאי, כי הציבור לא מבין הכל ובשביל זה יש לו אותנו, את כולנו.
אוקיי, נקצה זמן לשאלות נוספות בהמשך, לאחר הצגת כל מועמד. זכרו כשאנו דנים בכל אחד מהם להתרכז בשאלה מהם סיכוייו להביא אותנו אל קו הגמר בשלום, ללא טרדות כמו ענייני תקציב או חוקיות. כמו כן הפרוטוקול ידוע רק לחוג מצומצם ונבחר של יודעי דבר, ולכן גם אם פרטי התכנית ידלפו, חשאיותכם עדיין מובטחת ותדמיתכם תישאר נקייה. (או לפחות תישאר מלוכלכת בדיוק כשהייתה)
——————————————
"וכעת הבקטריולוג הראשי של חברת התרופות הלאומית שלנו יציג בפניכם את המועמדים, ואני אענה על שאלותיכם בנוגע ליישומם בשטח בבחירות קודמות".

המועמד אנ'
"מועמד עם סיכויים נמוכים שהובא לדיון כמועמד רזרבי, או למקרה שאחד מכם יעלה יתרון לגביו שלא ראינו עד כה.
שתי סיבות עיקריות נגד:המועמד התפרסם בארה"ב ב2001, בעוד שצבא חלם הפגיש אותו עם חייליו בצורה מדגמית שנתיים קודם לכן (תכנית ראשונה מני רבות שאישר הוד רוממותו בכהונתו הראשונה), הופעתו בשנית עלולה למשוך תשומת לב מיותרת לסתירה בלוח הזמנים ולסכן את חשאיות הפרוייקט.
בנוסף, אין הדבקה מאדם לאדם – לא מספיק יעיל. עדיף לבחור במועמד אחר, ותודות לתמיכה המדעית של הוד מעלתו יש לנו מבחר מכובד לבחור ממנו. שאלות?
ש: "גם כמועמד רזרבי, אשמח לדעת כיצד השפיע על תוצאות הבחירות?
ת: "ובכן, כחחח כחח, ציינתי שהוד מעלתו מימן את השפעת המועמד בתכנית צבאית רבת תושיה, אך נסיבות מצערות מנעו ממנו לסיים את כהונתו, התכנית בוצעה ומועמדים לא ראויים ניהנו מפירותיה ויתכן שאף שיבשו במתכוון את תוצאותיה למניעת שימוש עתידי. שחזור התוצאות אפשרי, אך מצאנו שההשקעה הדרושה לשם כך עדיף שתנותב למועמדים אחרים שכבר הוכיחו את עצמם. מציע שנעבור למועמד הבא"

—————————
המועמדת ק'
"ק' מועמדת מובילה משום שהיא יושבת על החשש המובנה של כל המערב כלפי הקומוניזם ולהיכרות המועטה של אזרחי חלם עם מנהגיו. כפועל יוצא מכך הם נוטים לקבל את עמדת הממשל כלפי מדינות קומוניסטיות גם בימינו אנו של חוסר אמון כללי בפעולות הממשל. מדובר בתבנית פשוטה אך מבריקה: מדינה קומוניסטית המזוהה או זוהתה בעבר עם האויב, חיה אקזוטית שהתחילה הכל, ופוטנציאל הדבקה גבוה עם אחוזי תמותה נמוכים. לקראת בחירות 2003 הצגנו את קרוב משפחתה ס' עם פוטנציאל הדבקה בינוני ו10% תמותה, ובעולם מאוד התרשמו מכישוריו. ק' עצמה פותחה באחד הסבבים המאוחרים על בסיס המסקנות של מסמכי ס'. אחת המסקנות היתה שיש להעלות את פוטנציאל ההדבקה בצורה משמעותית, ובמקביל להוריד את אחוז התמותה לסביבות 2%. זכרו שאנוו לא רוצים לחבל בגודל האלקטורט הכללי שלנו, אלא רק להחזיר אותו לגבולות חלם, מבוהל ואולי חבול, אך בחיים. שאלות?”
ש: "לא שאלה, הערה- אחוזי ההצבעה הכלליים בשנה זו עדיין היו נמוכים.
ת: "נכון, אבל התוצאות היו ברורות והמנצח קיבל 38% מהקולות, מדובר באחוז התמיכה הגבוה ביותר במפלגה זו בשנים האחרונות, וזה בולט דווקא כי היא בדרך כלל נמצאת בשלטון. אם נשתמש בניסיון שצברנו מאז בצורה מושכלת, אין סיכוי שאחוז ההצבעה הכללי יפגר מאחור.”
מבט חודר מכיוון הדיקטטור הבהיר לדובר שהתלהבותו בנוגע לאחוזי התמיכה הגבוהים בלטה קצת יותר מדי, למרות שהללו הוענקו למפלגה שלו, שהרי מדובר בניצחון סוחף של אחד ממתחריו שתפס את מקומו כאשר פרש זמנית מהפוליטיקה ושיקם את תדמית המפלגה. גם כשחזר הדיקטטור (שאז כבר היה אזרח, למרבה תסכולו) לחיים הפוליטיים וציפה להתקבל בחיבוק אוהב במפלגת הבית שלו, הוא לא הצליח להעפיל בחזרה למקום הראוי לו, וחיכה בכליון עיניים לסבב הבחירות הבא שבו יתאפשר לו להנהיג. הוא נכשל גם בו. הדובר התפלל שלא יהיו שאלות נוספות בנושא, כי לא היה בטוח איך יצליח לעקוף את המוקשים הרבים שקבורים שם. תקוותו נכזבה.
ש: "מה יהיה שונה הפעם ויבטיח את העלאת אחוז ההצבעה הכללי ולא רק עבורכם?
ת: "ובכן, כבר ציינתי שכדי להשיג מקדם פאניקה מקסימלי הצענו לשנות את התמהיל: הורדת אחוז התמותה והעלאת פוטנציאל ההדבקה. כמו כן עלינו לבחור בעל-חיים שיואשם בהפצה, כי הגחן שנבחר ב2003 לא היה מוכר מספיק ולא 'תפס', כפי שניסח זאת משרד יחסי הציבור של הפרוייקט בזמנו. הרי לא חסרות חיות אקזוטיות שמקושרות בתודעה הציבורית עם המזרח הרחוק ועם מחלות מסתוריות.יהיה על זה דיון נפרד בהמשך“.
לא היו שאלות נוספות. הדובר נשם לרווחה והמשיך:

המועמדת ש"ע
"הניסוי המקדים שערכנו באסיה הניב תוצאות של 50% תמותה בסבב האחרון, ונשמר כתכנית מדף למטרות שונות בעתיד. זאת מן הטעם הברור כי בכל בנוגע למטרתנו, לא יהיה זה מועיל להרוג כל כך הרבה בעלי זכות הצבעה. מפאת קוצר הזמן לפתח גרסה נוספת טרם בחירות 2006 ולהמתין שתתפשט מאסיה אלינו, החלטנו על הפצה פנימית של אב הטיפוס המוחלש בתוך גבולות חלם. התוצאה הייתה שרק עופות נהרגו, והציבור לא הגיב בפאניקה הראויה. כמו כן החלטנו על הפצה נוספת במדינות המהוות יעד תיירותי מרכזי עבור תושבי חלם, לדוגמה טורקיה ורומניה. הראשונה נתפסת כעוינת, השניה לא עוינת אך הייתה קומוניסטית רוב שנותיה ועדיין נתפסת ככזו בקרב הציבור החלמאי. לא הורמו גבות. אנו לא ממליצים להמשיך עם ש"ע, כי אחוזי ההצבעה הגיעו לשיא שלילי מאי פעם. שאלות?”
ש: "ובכל זאת, הייתה הכרעה ברורה, לא?
הדובר קילל בליבו את השואל שהיה מהאופוזיציה, והזכיר לכל הנוכחים שהדיקטטור הפסיד למפלגה חדשה שהקים יריבו, מפלגה שמשכה אחריה קולות ממפלגת הבית שלו. הכישלון המפואר המחיש את הסלידה הציבורית מאישיותו של הדיקטטור, שמאז כהונתו הראשונה הציבור בחר פעם אחר פעם במפלגה שונה, ובלבד שהדיקטטור לא עמד בראשה.
ת: "הייתה. אבל השימוש בש"ע קומם עלינו את הלולנים. בבהלה של 2006 לולים שלמים הושמדו, בכפוף להבטחתנו למועצת הלול שיסופקו להם עופות חדשים בסבסוד ממשלתי מלא ולצערנו תוצאות הבחירות לא אפשרו לנו לקיים זאת. כמו כן הובטח להם שיוכלו להעלות את מחיר העוף בתואנה של חוסרים ובתמיכת משרד החקלאות וזה אכן קרה, אך הם טענו שיכלו לעשות זאת גם ללא עזרתנו ומסרבים לחזור על כך שנית. לכן נאלצנו להשקיע כספים כדי לשנות מעט את הגרסה הבאה של הפתוגן וזה מביא אותנו לנושא הבא.”
הדובר לכסן מבט לכיוון הדיקטטור, לבדוק אם הצליח לעבור את המשוכה. הוא לא הצליח לקרוא את פניו וקיווה בכל מאודו שזה סימן טוב.

המועמדת ש"ח
"למעשה מדובר בקרובת משפחה של ש"ע, אך הפעם ייחסנו את הפצתה לחזירים, וכך הצלחנו לגייס שני תומכים חדשים לפיתוחים שהכנסנו:
מגדלי החזירים שהצבנו אותם בפני עובדה מוגמרת ולא רצו להיפגע כלכלית עזרו לנו לממן את שינוי הפתוגן כך שלא ידביק כתוצאה מאכילת חזיר אלא רק ממגע בו.
חברת התרופות הבינלאומית 'באואר' ששיווקה תרופה לש"ע ולא רצתה להפסיד את השוק הישראלי, מימנה את הפיכת הפתוגן למידבק גם בין אנשים. בתמורה התחייבנו שנשתלט על משרד הבריאות ונעזור להם בקידום האינטרסים שלהם. ואכן ב2009 זכינו גם להעלות את אחוזי ההצבעה (אם אחוז וחצי נחשב) וגם להחזיר לעוזרינו כגמולם. אנשינו במשרד הבריאות בראשות השר הנכבד (והפדופיל) ל' פרסמו שהתרופה לש"ע יעילה במיוחד גם לש"ח. זאת ועוד, חודשיים בלבד אחרי הבחירות הגדלנו לעשות ורכשנו את תרופת הפלא מ'באואר' ללא התחשבות בשיקולי תקציב, אלא רק בשיקולי בריאות הציבור שהוכרזו כעדיפות עליונה.שאלות?”
ש: "אחרי הבחירות כבר לא היה צורך במועמדת. מדוע לא נרכשו מ'באואר' תרופות אחרות, מועילות אולי יותר לציבור?
ת:'באואר' כבר ייצרה מאגר של התרופה הספציפית הזו. ומכיון שהסכם הוא הסכם והתחייבנו לכבד אותו, המועמדת ש"ח המשיכה לערוך חוגי בית גם אחרי הבחירות עד שאזל מאגר התרופות.
ש: "אם שיתוף הפעולה עם 'באואר' היה כה מוצלח, מדוע הוא לא חודש?
ת: "לצרכי המשך מחקר ופיתוח החלטנו לעבוד עם החברה הלאומית שלנו, אך כמובן שאנו מוקירים את באואר על שסייעו בדרכנו וייתכן שניעזר בהם בהמשך לצרכי הפצה בחו'ל. אנו לא פוסלים שום דבר.

הדובר המשיך: אילו המועמדים שהגיעו לגמר. כעת אנו מעוניינים לדעת אם יש שאלות כלליות לגבי הפעלת 'פרוטוקול ביו'?
ש: "לאורך השנים שוחררו פתוגנים שכולם גרמו לאותם תסמיני שפעת ועוררו פאניקה בציבור. ציינת בעצמך שהטרחתם לשנות רק פרטים קטנים, כמו בעל החיים ש'הואשם'. אבל כיום האוכלוסיה מצויידת יותר מאי פעם באמצעים מתוחכמים להשיג ידע: אינטרנט מהיר, רשתות חברתיות, חכמת ההמונים ועוד. מה מבטיח שאף אחד בציבור לא יקשר בין התסמינים החוזרים על עצמם ובין תועלות מסויימות לשלטון שחוזרות על עצמן?
הנוכחים הביטו זה בזה בתדהמה שנמשכה מספר שניות, והסתיימה כשמישהו פרץ בצחוק גדול וכולם מייד אחריו. אפילו הדיקטטור לא הצליח לשמור על הארשת המלכותית שעטה על עצמו תמיד, והרשה לעצמו לחייך.
ת: "בתיאוריה זה היה אמור לקרות מזמן. בפועל זה לא קרה מעולם. האמצעים 'המתקדמים' שבידי האוכלוסיה עדיין מפגרים עשרות שנים אחרי אילו שבידי השליטים. יש לנו אמצעים לניטור המידע, וכאשר עולה חשד או מודלף מידע לרשת, אנו יודעים על כך עוד לפני שהוא הופך נחלת הכלל ומגיבים בהתאם. האלגוריתמים של הרשתות החברתיות מובנים על פי דרישות שמוכתבות להם על ידינו, כך שמידת החשיפה והפופולריות הגדולות ביותר מקבלים נושאים שוליים וקלים לעיכול על חשבון נושאים רגישים יותר שזוכים לחשיפה זעירה עד אפסית.
ש: "זה לא מדוייק. הפעילות ברשתות מראה עליה במודעות גם לנושאים חברתיים שלא עלו לדיון קודם, בעיקר שוויון בין אוכלוסיות.
ת: "אמת, וגם לכך יש פתרון מוכן מראש. גם כאשר נושא משמעותי כבר מצליח לעלות לכותרות- הוא מטופל בצורה רדודה, והתעבורה ברשת לגביו נמלאת בהסתה, תגובות מתלהמות, ויכוחים מפוברקים, ושפה נמוכה. לכך אחראים צוותים מיוחדים שבתחילה היו אנושיים והיום רובם מורכבים מ'בוטים'.וכמו כדור שלג, התגובות המושתלות מושכות אנשים מסוג מסוים שמצטרפים ל'חגיגה' ומשלימים את העבודה עבורנו. בנוגע לשאר- מחקרים מלמדים אותנו שאנשים שנרתעים משיח רדוד לרוב ירחיקו את עצמם ממנו ולא יתערבו. כך גם נוצר הרושם המוטעה שהאספסוף המסית והאלים הוא הרוב, וזו רק דוגמה אחת.
שממחישה מדוע האינטרנט משרת אותנו ככלי לשליטה בהמונים יותר מאשר אותם.
ש: "וכשמיעוט אנשים כן מתעקשים על דיון מעמיק?
ת: "קורה שמתפתח קמפיין שלם. ואז מסובבים את כל הקמפיין סביב שורת מחץ קליטה שהופכת לחזות הכל, מלווה בהרבה מרצ'נדייז. ההמונים חובשים כובע או לובשים חולצה עם לוגו, יוצאים להפגין, מרגישים גאים שהם חלק ממאבק צודק ועוד יותר גאים שתרמו לו. כל הפעילות הזו יחד עם העיסוק האובססיבי התקשורתי לא באמת פותר משהו, אבל בהחלט משרה בציבור רגיעה מזויפת ותחושה שדברים משתנים.
אם נסכם את העניין, למרות אי אלו שכלולים טכנולוגיים שנגישים להמונים בימינו, הם מנוונים יותר מאי פעם.
הישיבה יצאה להפסקה של עשר דקות, במהלכה הודה לי הדובר על עבודתי והגיש לי את שכרי בצירוף הבונוס המובטח. נאמר לי שלקראת סוף הדיון יש צורך רק בקלדנית אחת ואין טעם להשאיר את שתינו נשיקולי תקציב. זה נשמע לי מוזר מכיוון שהשכר בכל מקרה שולם לי במלואו והייתי מוכנה להישאר עד סוף הדיון, אבל אני שוחררתי ורווית נשארה.
בחזרה לדיון, שם סיכם הדובר את תוצאות ההצבעה:
"בזמן השאלות הכלליות נערכה הצבעה על המועמדת המתאימה ביותר. אני רוצה להכריז על הזוכה בשמה המלא: NCOVID-19 ולעדכן אתכם בכינוי הקליט שקופירייטר בכיר עימו התייעצנו הציע עבורה: "קורונה". וכעת נעביר ביניכם מסמכי אפיון מפורטים של מאפייניה, דרך פעולתה והפצתה בשיטה המדורגת ביבשת אסיה, החל מסוף חודש זה.”
"מה יקרה אם גם המועמדת הזו לא תביא לתוצאה המקווה ונמצא את את עצמנו במועד ד'? יש לכם עוד מועמדים להציג לציבור?” שאל ראש מפלגה חדש וסקרן.
"מה הבעיה?” רעם קולו של הדיקטטור שמצב רוח הטוב חזר אליו.
כל העיניים הופנו אליו באחת, ממתינות לתשובתו.
"נקרא לה 'קורונה 2.0' “.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
34 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך