לא ידעתי תחת איזה קטגוריה להכניס את הקטע אבל הייתי שמח שתקראו ותגיבו תודה :)

קטע על אגו

22/03/2016 2440 צפיות 2 תגובות
לא ידעתי תחת איזה קטגוריה להכניס את הקטע אבל הייתי שמח שתקראו ותגיבו תודה :)

אגו זה מילה שלא כל כך קל להסביר אפילו המילון יתקשה את משמעותה להבהיר..
אני רוצה לנסות להסביר מהי המילה אגו שפירושה תפיסת האדם, דימויו ומעמדו בחברה.
האגו הזה שלא נותן לעצמי מנוחה, וכל חצ'קון מפריע לו נורא.
האגו שמחליט בשבילי מה טוב ומה רע.
מהרגע שבו אני התחלתי לתקשר עם הסביבה האגו התחיל את העבודה.
כל דבר בדק ורשם, מה נורמלי ומה מוזר מה יפה ומה מכוער.
יש לו גם מדריכים שלמים שמסבירים לי מה ללבוש איך לדבר ועם מי להתחבר
כדי שבסוף אני אהיה האלפא מן.
אז הוא כלי שימושי שעוזר לי להסתדר בחברה אך במידה מסוימת הוא גורם לי לחיות בשבילה.
אז איפה אני בכל הסיפור למה שאקשיב לצרכי הציבור? כדי לקבל כבוד ותהילה ואת הבחורה הכי יפה? מה זה שווה אם אין לי שלווה?
הוא מניפולטיבי הוא יעשה הכל כדי לקבל טפיחה קטנה, כשיחמיאו לו הוא יתנפח וכשעילגו לו הוא יקטן כמו ילד קטן.
תמיד עסוק בעצמו הוא חייב להיות במרכז העניינים אז אין לו זמן לאחרים.
צריך להבין שמאחורי האגו המנופח מסתתר אני זה שיודע בדיוק מה טוב בשבילי, אני שלא מקשיב להערות מהצד שלא מנסה לרצות אף אחד ולא אכפת לו מה חושבים עליו.
מאז שהעפתי את האגו לספסל המשחק נהיה הרבה יותר קל, תחשבו על אדם שעושה כרצונו בלי לחשוב מה חושבים עליו כלל.
כדי להגיע לשלווה הפנימית ולפעול מתוך אמת בלי מסכות ושקרים, צריך להבין שכל מה שאנחנו חושבים זה מחשבות של אחרים, האגו הוא בסך הכל אוסף של חוויות ומקרים שבעזרתם הוא ניתח איך צריך להתנהג במצבים חברתיים, הוא לא אויב הוא כלי נהדר רק צריך לדעת מתי להשתמש בו כמו בכל דבר, לכן לפעמים צריך להניח את המחשבות בצד ולתת לרגש תפקיד ראשי במשחק.


תגובות (2)

*ילעגו
שלום לך, ממש אהבתי.
כתוב בצורה מרתקת ומאוד מעניינת. קטע קצר ויפה למחשבה.

22/03/2016 22:56

קטע מאוד מידעי. מקסים :)
תמשיך לכתוב!
אליה.ן

23/03/2016 22:22
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך