לאסתםמישהי
נסיון כושל לדעתי לשחזר סיפור שכתבתי ונמחק בטעות ברגע האחרון. אשמח לתגובות וביקורת !

רדופים

לאסתםמישהי 12/01/2016 849 צפיות 7 תגובות
נסיון כושל לדעתי לשחזר סיפור שכתבתי ונמחק בטעות ברגע האחרון. אשמח לתגובות וביקורת !

היא נכנסת לחדר המקלחת, מדלגת בדרכה על המראה. היא לא רוצה לראות את הגועל שישתקף במראה ברגע שהיא תעמוד מולו ותסתכל. אוי, כמה שהיא מכוערת. היא מורידה מעליה את הבגדים הקטנים והמטונפים ומשליכה אותם על הרצפה הקרה. קר באמבטיה, אך היא לא שמה לב. הפרצוף שלה מלא עצמות שמאיימות לקרוע מעליה את עורה הדק והחיוור. הגוף שלה חולה וצנום, מחליא מרוב דקות. היא עוצמת את עיניה חזק לכמה שניות ופוקחת אותן לרווחה. עיניים קטנות וחסרות ריסים מביטות סביב. היא רואה לראשונה את האמבטיה שלה, לאחר שנים שהייתה בו ולא הבחינה בכלום. המחזה שנגלה לעיניה נראה נורא; הכל מלוכלך ומסריח. היא מופתעת מהמצב ששורר במקום, אבל לא באמת אכפת לה. בצעדים רועדים היא מכניסה רגל אחת מכוערת וחסרת שרירים לתוך האמבטיה. הכל יציב עד כמה שיכול להיות. היא מזיזה בקושי רב את הדבר השני המגעיל שנקרא רגל ומכניסה גם אותה לתוך האמבטיה. כל עוד היא הצליחה לעשות את הפעולות האלה, היא עוד בסדר. היא מפעילה את הברז ומתוך הדוש יוצאים במהירות פרצי מים קרים. המים קפואים והיא רועדת מרוב קור וחולי. היא מכוונת את הטמפרטורה על הכי חם. המים נעשים לאיטם יותר ויותר חמים ועכשיו היא כבר פחות רועדת. מגע המים על עורה החשוף מענג, והשטף מוריד את הזוהמה ואת הלכלוך מגופה. היא פתאום מרגישה כל כך חיה. החום של המים ושל האדים מרפה ומשחרר את שריריה, כיוון שהם לא עבדו ופעלו שנים וכתוצאה מכך הם התכווצו והתקשו. לאחר כל כך הרבה זמן של התבודדות וגועל עצמי, היא סוף סוף מרגישה שמחה. היא מאושרת כל כך, שהיא לא תרשה לאף מטרד להפריע לה באמצע המקלחת. היא פשוט עומדת בתוך האמבטיה, ערומה, רטובה, ומחייכת חיוך רחב, חסר צבע ושיניים. כל חדר המקלחת מלא באדיי מים, אך לא רק. גופה החל להעלות אדים בעצמו. האדים שעולים ממנה לוקחים איתם גם נפח מגופה, שגם ככה בקושי נשאר לה ממנו. מרוב האדים והחום ששוררים באמבטיה, כבר לא רואים כלום ולא מרגישים. האדים שנוצרים ממנה לא מפסיקים לעלות, ועכשיו הם גם לוקחים חלקים שלמים. ראשונות הלכו הרגליים: רגליים עקומות ופצועות שבקושי החזיקו את גופה הרזה להחריד – היא לא מצטערת עליהן. שניות הלכו הידיים: הן לא עשו כלום בחייהן, ידיים חסרות כל תועלת וצורה. וגם אם כן ניסו לעשות משהו, כל תנועה הייתה מגושמת והתוצאה הייתה אסון – גם עליהן היא לא מצטערת. לאחר מכן נעלמו בהדרגה הבטן, החזה והכתפים. כל פלג גופה העליון היה חסר יופי וחן, כך שהיה סתם עוד חלק בגופה הקטן והצורם. נשאר רק הראש. בין כל ערפל האדים שיש בחדר, עומד לו ראש מכוער, כמעט בלי שערות על ראשו ופניו, נטול צבע ואנושיות, ומחייך. מקרה מוזר, אך הגיוני. והנה, הראש לא נשאר אדיש למעשה הפלאים שהתרחש בדקות הספורות לפניו, והתאדה גם הוא. אולם מכל חלקי הגוף, נשאר רק אותו חיוך. החיוך לא מש ממקומו, לא נעלם וגם לא ייעלם. הוא ישאר באותו אמבט, באותו חדר, באותו בית עזוב ועלוב לעולמי עולמים. יש אומרים כי הוא רודף את הבית, אך יודעי דבר יודעים שהבית בעצמו רודף את חיוך…


תגובות (7)

מלחיץ קצת…. קצת הרבה, אפילו… אבל כתוב בצורה מושכת ומעניינת

12/01/2016 19:12

מזכיר לי בננה

12/01/2016 19:25

זה ארוך מכדי שאעבור על הפיסוק, ובהחלט נדרשת כאן עבודת ליטוש.

נתחיל בעימוד:
הטקסט, במצבו הנוכחי, לא בדיוק מזמין או מגרה. יש לחלק אותו לפסקאות.
למשל: מראה הגוף – פסקה אחת, מראה חדר האמבטיה – פסקה שניה,
החיוך – שלישית, כשהיא נמוגה – פסקה נוספת. וכו'.

בין פסקאות, כדאי להוסיף שורה רווח. זה לא משנה שום סאבטקסט, אך מקל מאוד על הקורא.

עברית:
"מכוונת את החום אל הטמפרטורה הגבוהה ביותר", טמפרטורה היא מדד לחום – לא החום עצמו.
"אדי מים", לא "אדיי".
"מרוב אדים וחום", ללא ה"א הידיעה. לחלופין, "בשל האדים והחום".
"בדקות הספורות קודם לכן", לא "לפניו".
"נשאר רק (אותו) [ה]חיוך", המילה 'אותו' מיותרת, חסרה ה"א.
"רודף את [ה]חיוך", שוב חסרה ה"א.

תוכן:
מרתק, ומוזר בו זמנית. שייך לדעתי ל'סיפורים מוזרים'.
"נסיון כושל" לדברייך. אך רק מי שלא מנסה לא טועה. מה עדיף?

אני לא גזען, אני שונא את כולם.

12/01/2016 19:36

    תודה רבה על הביקורת, אלמד להבא (אני מקווה שלפחות את זה כתבתי נכון..) אבל היה קצת מסובך בשבילי לרדת שורה כל פעם אז פשוט לא ירדתי. למה אתה כותב כל הזמן בסוף "אני לא גזען, אני שונא את כולם."? אני לא חושבת שזה באמת מעניין מישהו אם אתה גזען או שונא את כולם…

    12/01/2016 19:47

מפתח סול, תודה! דיי התכוונתי לכך.. לילה, יש!! אני אוהבת בננות אז זאת מחמאה גדולה בשבילי.. תודה

12/01/2016 19:40

חחח night, מה יש לך מבננות????? זה אפילו לא כזה טעים…

12/01/2016 19:40

אהבתי, זה מזכיר לי טיפה את צ'שייר החתול (הקטע עם החיוך וכו')
כתיבה יפה =)

13/01/2016 16:51
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך