idomeir48
רעיונות הם כמו וירוסים - חלקם קלים מאוד להפצה, ועלולים להיות הרסניים.

רעיון מדבק / דוקטור לפט

idomeir48 02/04/2020 605 צפיות 4 תגובות
רעיונות הם כמו וירוסים - חלקם קלים מאוד להפצה, ועלולים להיות הרסניים.

יום אחד, כאשר הלכתי ברחוב, שמעתי לפתע אדם מבוגר, שגילו בסביבות השישים, צועק למגפון שלל גידופים. תחילה התעלמתי, אך בהמשך הבנתי מעט מדבריו – היו אלה דברי הסתה, דברים קשים כנגד המנהיג, נשמע לחלוטין כאילו התעטש אותם לתוך המגפון ללא אבחנה. כשהתקרבתי ניתזו לעברי דבריו; ללא משים לב התחלתי גם אני, כמעין "פרכוס" כלשהו, לפלוט אותם לאוויר.
כך קרה כמעט לעל מי שהתקרב אל אותו נואם. עד מהרה הבנתי – היה זה מעין "וירוס", רעיון מדבק כזה – שכל השומע אותו מעביר אותו הלאה, גם אם לא במודע.
באותו הרגע נתתי מרשם רופא לימי מחלה לכל אדם שהבחנתי שפגש בו, וגם לעצמי לקחתי ימי חופש. מיד דיווחתי למשטרה, אשר היתה לא רחוק משם, שעליהם לשים אותו בבידוד, לפני שידביק את כל המדינה. לובשי המדים רק הסתכלו עלי וצחקו; פחד רב אחז בי לנוכח העתיד המתקרב.


תגובות (4)

מצוין. קטע הומוריסטי עם הרבה דוגריות והנחה של המצב הקיים על השולחן, שלצערי לא מצחיק בכלל.

02/04/2020 20:42

    לצערי, ואולי לצער כולנו, הסיפור נכתב לפני מספר שנים ובעקבות המצב הנוכחי נהיה רלוונטי מאי פעם.

    02/04/2020 21:49

ואוו אני פשוט בהלם. כאילו חזית כאן משהו

09/04/2020 22:43

    חבל רק שמופץ מוות ולא רעיונות, אלא אם מדברים על הפוליטיקה

    29/05/2020 12:51
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך