רשת ביטחון

גאיה 30/06/2014 826 צפיות 13 תגובות

אולי יום אחד אהיה כבדה מדי עבור רשת הביטחון האיתנה שלי. עד שיגיע אותו יום, אני מעדיפה להמשיך לשכב עליה, מעורסלת בחום, אהבה וסבלנות אינסופית כמו שרק רשתות בטחון יכולות להעניק לפחדנים כמוני. מוטב שלא אחזור להלך על החבל הדק עליו הלכתי, אף על פי שכבר עברתי את רוב הדרך עד לקצהו. אני מקווה שיש לו קצה, וזו לא סתם תקווה טיפשית.
רשת הביטחון בטח תאמר לי להמשיך ללכת, גם אם אלך עליה במקום על החבל. היא רוצה שאגיע לקצה ואמשיך באותה הדרך יחד עם כולם. גם אני רוצה ללכת עליה עד שאגיע לקצה ואוכל להמשיך ללכת על קרקע יציבה, אך משהו קושר אותי לאותה רשת ביטחון. אולי עדיף שתיקרע כבר, וניפול ביחד אל תוך הנהר שמתחתינו. כן, מוטב שכך יקרה. אז לא נצטרך להתיר את הקשר הגדול שקושר אותי אליה.


תגובות (13)

Amy

אהבתי את הכתיבה. והזדהתי עם מה שכתוב, לטוב ולרע.

30/06/2014 18:43
    Amy

    טוב, נו, גם אני רוצה פרשנות משלי. הרשת הביטחון שלך היא למעשה הפחד שלך, פחד שכובל אותך ולא נותן לך להתהלך על החבל, שהוא הכאב שלך. את רוצה ללכת על החבל ולראות אם יש לו קצה, לראות אם לכאב שלך יש סוף, לראות אם יבוא היום ותוכלי ללכת על קרקע יציבה ולא על הכאב שלך. עם זאת גם נמאס לך מהפחד שלך, ואת רוצה להפסיק לפחד ולצאת הפחד שלך, אך את חוששת מהקרקע היציבה, את חוששת שאת לא תוכלי להתמודד איתה, את פוחדת מכך ששום דבר לא השתנה על הקרקע היציבה, כי היא ואנשים מסויימים שמתהלכים עליה היו גורם משמעותי למצב שאת נמצאת, את פוחדת מכך שאת תצטרכי לשוב למצב הזה אחרי שכבר תצאי ממנו. לכן את רוצה להישאר על הרשת הביטחון, מכיוון שהיא לא יכולה לאכזב אותך, והיא כביכול מגינה עלייך, ואת כבר רגילה אליה.
    עד כאן הפרשנות הסופר קודרת שלי.

    02/07/2014 13:24

    הפרשנות שלך לא סופר קודרת. תנסי לנתח את "יום נפלא לדגי בננה" (אפשר גם לקרוא את הסיפור, ואז לקרוא סיכומים שלו ולהבין כמה עומק יש בכל פרט בו. בדרך כלל, אנשים קוראים אותו פעמיים משום שהם המומים מהסוף שלו). אז, תראי כמה קודרת פרשנות יכולה להיות.
    החבל הוא לאו דווקא כאב עבורי, הוא פשוט מסכן אותי. כשאני יציבה, הוא מקום בטוח ונוח, אך כשאני יוצאת מאיזון לרגע, אני עלולה ליפול. בשנה האחרונה "יצאתי מאיזון" לעיתים תכופות, עד שבסוף השנה נפלתי לתוך רשת הביטחון שלי (זו אישה אמיתית, שמהווה רשת ביטחון עבורי). אותה אישה תשמח שאמשיך הלאה עם כולם, והיא אמרה שהיא מוכנה לעזור לי לעשות זאת (להמשיך ללכת על רשת הביטחון). בלאו הכי נצטרך להיפרד, בסוף שנה הבאה, וכך "נגיע לקצה". המחשבה על כך שאגיע לקצה לא נסבלת בעיניי, ואני באמת מרגישה שיש משהו שקושר אותי אליה, משהו שלא מאפשר לי להמשיך הלאה. יכול להיות שבאמת אהפוך לעול עבורה, בשלב מסויים, או שהיחסים בינינו ישתנו פתאום, ואז היא תקרע ושתינו ניפול לנהר, אך לא נאלץ להיפרד. אני לא יודעת אם הנהר הזה הוא מקום רע או טוב, הוא יכול להוביל אותנו לכל מקום.
    הקרקע היציבה היא מקום אליו אני לא רוצה להגיע, בעיקר משום שאם אגיע אליה לא תהיה לי שום רשת ביטחון. אני אוכל ליפול ולהיפצע, ולא יהיה מי שיגן עליי ויטפל בי.

    02/07/2014 14:06
    Amy

    תיארתי את הפרשנות הזאת כ"סופר קודרת" (אני והביטויים שלי…) כי היא באמת סופר קודרת מבחינתי. כמו שאמרת שיש רק משמעות אחת נכונה עבורך, כך גם לי, בתור הקוראת שלך, יש משמעות אחת נכונה עבורי. אם הרשת הביטחון שלי הוא הפחד שלי, אצלך היא האישה. אולי כדי שאת תגידי לה איך את מרגישה, היא בתור אחת שמכירה תוכל להגיד דברים הרבה יותר חכמים ממישהי עם תמונה של חתול. דגי הבננות נשמעים כמו כינוי מעניין לבני אדם.

    02/07/2014 15:50
    Amy

    דגי בננה*

    02/07/2014 15:53

צמרמורת. אין לי מושג אם פרשתי נכון אבל רשת הביטחון ניראת לי כמו מישפחה או מישהו חשוב במיוחד, החבל הוא המסלול של החיים והנפילה ממנו היא אכזבה על משהו קרה ורצון להמשיך להיות עם מי ששמר עליך אחרי הנפילה….
אני יודעת שלא ביקשת פירושים אבל הפירוש שכתבתי נראה לי כל כך נכון לגבי מה שקורה לנו. לי.וזה נוגע לליבי. (תרתי משמע:))

30/06/2014 19:18

    כבר כתבתי כמה פעמים שאני לא חושבת שקטעים שאני כותבת נתונים לפרשנות אחת. אני מבקשת פרשנות של כותבים לקטעים שלי כשאני רוצה לעורר דיון קצת יותר עמוק מכל תגובות ה"מושלםםם תמשיכייי!!!!" שממלאות את האתר. לא רציתי לעורר דיון על הקטע הזה, ולא נתקלתי היום בהרבה תגובות בסגנון "משולםםם תמשיייכיייי!!" (הן נפוצות יותר כשהרבה סיפורים בהמשכים מפורסמים בו זמנית), אז לא ראיתי לנכון לבקש מאנשים להשתתף בדיון על פרשנויות לסיפור.
    אני שמחה שאנשים מתרגלים להביע דעה עמוקה על הסיפורים והשירים שלי, ואני רוצה להודות לך על התגובה.

    30/06/2014 21:50

לדעתי את רוצה להגיע למקום מסוים, ויש לך שתי דרכים. החבל – הדרך המסוכנת הקשה אך המהירה ורשת הביטחון – הדרך הבטוחה, הקלה יותר אך האיטית והמסורבלת. כשאת נאבקת בחבל, רשת הביטחון תמיד מהדהדת במחשבותייך. תמיד הדרך הבטוחה והקלה קורצת לך. אבל כשאת בתוכה את טובעת בפשטות שלה ולא יכולה לחשוב על הדרך השנייה. כולם רוצים את הדרך הקלה, אבל באיזשהוא אופן את מעדיפה לא להשיג דבר (להיסחף בנהר) מאשר להתקבע אל הדרך הקלה.
מאוד אהבתי. כל קטע שלך מעורר הרבה מחשבה.

30/06/2014 19:46

    הפרשנות שלך מאוד מעניינת. זו לא הייתה הכוונה שלי בכתיבת הקטע הזה (אני לא שלמה לגמרי עם הגדרתו כסיפור קצר), ואני חושבת שהרבה פעמים פרשנות לקטע מבוססת על חוויה אישית (לפחות במקרה שלי). לדעתי, הרבה פעמים אנשים מנסים להזדהות עם מה שהם קוראים, ולכן הפרשנויות שלהם שונות (יהיה נחמד לבדוק את הקשר בין חוויות אישיות של קורא לפרשנות שלו). אני מאוד שמחה שאנשים חושבים שהסיפורים (והקטעים, והשירים) שלי מעוררים מחשבה. כאשר אני מסיימת לקרוא ספר, הקריטריון העיקרי שלי לקביעה אם הוא טוב או לא, הוא האם הספר עורר בי מחשבות שונות, לאו דווקא על סיומו ועל גורל הדמויות בו, על כן אני שמחה שדברים שאני כותבת מעוררים מחשבה.

    01/07/2014 10:55

    אני חושבת שיש לזה קשר. אני מאמינה בזה שהחוויות של האדם (שנובעות בין היתר מהאישיות שלו) משפיעות עליו גם כן. זה מן מעגל קסמים שכזה.
    אם אני בודקת את הפרשנות שלי, יש לה קשר. הרבה פעמים אני מוותרת על דברים כי פשוט אין לי כוח ואומץ לעשות אותם. מצד אחד מאוד נוח לי בתוך הרשת, אבל היא כובלת אותי אליה ולא נותנת לי להמשיך אל הדרך שאני רוצה. הן 'פיסית' (הבחירות שלי בעקבותיה שאינן מאפשרות לי לבחור במה שאני רוצה) והן 'מנטלית' (אני כבר רגילה לדרך הקלה ואני בוחרת בה בכל הזדמנות).
    יופי. אז לא רק שאני מנתחת קטעים של אחרים עכשיו אני מנתחת קטעים של עצמי. אני הולכת ומדרדרת מרגע לרגע ><

    02/07/2014 13:39

אני לא טובה בפרשנויות, יותר מדי מחשבות לזרוק, אבל רק שתדעי שאהבתי מאוד.

30/06/2014 21:55

איזה כתיבה יפה. זה סיפור מדהים ♥
מדרגת חמש <3

01/07/2014 08:56

את האמת שאני דיי טובה בפירושי מטפורות למיניהן, יש לי כמה על החיים שלנו. אני לא ארחיב בנושא.
כתיבה יפה מאוד, הרבה חשיבה. אין לי ספק שיש לך רעיון מקסים.
מדרגת 5~~~

01/07/2014 11:03
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך