תגידו לי כשיגמר

ששש...זה סוד 29/02/2016 933 צפיות 14 תגובות
War fail

כשהייתי קטן הייתי שם ידיים על העיניים כשהחלק המפחיד בסרט היה מגיע. "תגידו לי כשיגמר" הייתי אומר לאבא ואמא. כשזה נגמר, אמא הייתה מלטפת אותי והייתי מוריד את הידיים מהעיניים.

כשכבר קצת גדלתי, לא שמתי ידיים על העיניים הסבתי מבט לכיוון אחר. "תגידו לי כשיגמר" הייתי אומר לחברים שלי. חלק היו צוחקים עליי, אבל זה לא עניין אותי. כשזה נגמר, הם נתנו לי "צ'אפחות" והייתי מחזיר את המבט.

כשנהפכתי לגבר כבר לא יכולתי לשים ידיים על העיניים, או להסב מבט. הייתי חייב להסתכל לפחד בעיניים.

היום, הסתובבתי ברחבי ירושלים. הייתי בדרכי להיפגש עם חברים בסינימה סיטי, לחגוג שחרור של חבר טוב שלי.
הגעתי לתחנה מרכזית וחייכתי לשומר שהחזיר לי חיוך מרגיע. אני אוהב חיוכים.
כמו רוב האנשים היום, הסתכלתי בפרנויה מצד לצד אך נרגעתי כשראיתי שהכל רגוע. חייכתי ונזפתי בעצמי על הפרנואידיות שבי.
"פחד יש רק בסרטים" הקול של אמא התנגן בראשי. כמובן שידעתי שזה לא נכון ואמא רק ניסתה להרגיע אותי מהבכי שלאחר הסרט הראשון. אך עדיין נאחזתי במשפט השקרי הזה.
המשכתי ללכת כשהכל התחיל. צרחה, עוד צרחה, ועוד צרחה, ומולי נער רעול במטפחת משובצת צועק מילים בערבית שלא הכרתי וביניהם "אללה וואכבר." הסתכלתי עליו, כמו שלמדתי להסתכל לפחד בעיניים-מסתובב כמו מכונת הרג ודוקר את כל שמסביביו.
איך חיילים או אזרחים עצרו דבר כזה? חשבתי לעצמי כשניסיתי לחשוב אם אני יכול להציל את מה שנותר.
כשהוא התחיל לרוץ אליי, עשיתי את הדבר היחיד שאני מכיר. שמתי את הידיים על העיניים וצעקתי בכל כוחי, "תגידו לי כשיגמר."
כשזה נגמר, אף אחד לא אמר לי שום דבר.


תגובות (14)

גאד. זה לגמרי מדהים. בעיקר הפסקה האחרונה.
כל הכבוד!

29/02/2016 16:53

    נ.ב.
    *יגמר. (י אחת).
    *לדעתי הגרשיים בכותרת מיותרים…

    29/02/2016 16:54

    תודה רבה:)
    תודה על התיקון :)

    29/02/2016 17:35

ואוו ממש יפה נכון וכתוב בצורה ספרותית ולירית.

29/02/2016 17:08

וואו, כל כך יפה ועצוב. ):

29/02/2016 17:58

כל עוד את לא נושאת עליך נשק אין לי בעיה.
אם אתה כן נושאת נשק אז זו התנהגות חסרת אחריות וממש הפקרה.
בדיוק הייתה לי את ההתלבטות אם לעשות רשיון לנשק.
החלטתי לא לעשות כי במקרה אמת, אני יתפקד כדי להגן על המשפחה שלי ולא על טובת הכלל.

29/02/2016 21:17

    אממ.. לא ממש הבנתי את הכוונה שלך.
    אני בת וזה קטע לא אמיתי..

    29/02/2016 22:04

    אני יודע שאת בת.
    לא ידעתי שזה לא אמיתי עד שלא אמרת.
    בכל מקרה, לא היה ברור אם את נושאת עליך נשק (אם את חיילת).
    אם את כן נושאת עלייך נשק, יש עליך חובה לפעול במצבים קיצוניים כאלו. אי אפשר לפחד אלא לפעול. זוהי החובה של כל מי שנושא נשק.
    למעשה, אם את נושאת נשק ואת לא פועלת, יש עילה להעמיד אותך לדין. זה החוק במדינה.
    אך מכיוון שזה לא אמיתי אז זה לא משנה.
    יפה מאוד. אני האמנתי.

    29/02/2016 23:05

    אה. הבנתי עכשיו.
    אני שמחה אסל שזה גרם לך להאמין:)

    29/02/2016 23:25

נחמד.

29/02/2016 21:20

וואווווווווווו

15/08/2016 19:16
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך