אהבה עצמית

24/07/2019 415 צפיות אין תגובות

תמיד ראיתי את הבחורות האלה שמשליכות את עצמן הצידה לטובת החבר, ראיתי אותן צחקתי ואמרתי לעצמי שאני בחיים לא אהיה כזאת אני לא אשכח את עצמי ואת מי שאני רק בשביל החבר שלי – אך דווקא הגורל זימן לי מבלי לשים לב את הדבר שממנו חששתי.

מתוך המקום של ההזנחה העצמית למדתי איך במקום להסתכל על הפרידה כאל קושי ומשבר דווקא להסתכל עליה כאל מקפצה לחיים טובים יותר, הצלחתי לקחת את האבל והעצבות ולתעל אותם לדבר החשוב ביותר אני!
אז איך כל העניין התגלגל קשה להגיד אבל ההבנה הראשונה התרחשה בעת הפרידה, המחשבה הראשונה שעלתה לי לראש ישר אחרי שהוא נפרד ממני היא: מה אני אעשה עכשיו? אני לא יודעת מה זה לחיות חיים בלעדיו , אני אתו 3 שנים והוא חלק ממני ומהחיים שלי – מה אני אעשה עכשיו??

בהתחלה לא ידעתי איך לענות לזה, ניסיתי להבין עם עצמי מה אני עושה עכשיו איך מתרגלים לחיים חדשים כשהלב שבור לרסיסים, אחרי כמה ימים קשים של בכי ולבד הבנתי דבר מאוד חשוב שאני הזנחתי את עצמי בקשר בכל היבט אפשרי. הייתי כל כך עסוקה בלטפח את הזוגיות עם החבר, להשקיע בו ולא עצרתי לרגע ולראות האם אני משקיעה בדבר החשוב ביותר הגרעין, אני.

הבנתי שככל שהשקעתי יותר בזוגיות ככה השקעתי פחות בעצמי וזה העציב אותי, ניסיתי לעצור רגע ולשאול את עצמי: מי זאת מעיין? מה החוזקות שלי? מה החולשות שלי? מה עושה לי טוב בחיים? ניסיתי לענות ברצינות לשאלות, אבל מעט מאוד תשובות ידעתי לענות וכך יצאתי עכשיו מבלי לדעת מה יהיה, למסע המשמעותי ביותר בחיי , מציאת מעיין האמיתית!

כחלק מהחיים שלאחר הפרידה התחלתי להתרגל לעשות דברים לבדי , לקום בבוקר מבלי לחשוב על הודעת הבוקר טוב , ללכת לישון לבדי, לקבוע תוכניות לארוחות שישי ויציאות לבד ולא כחלק מזוג הרבה דברים משתנים בחיי היום יום כשנמצאים לבד.
לאט לאט למדתי להכיר את עצמי יותר טוב, למדתי לעצור להקשיב לקול הפנימי שלי ולרצונות שלו , הבנתי מה החוזקות שלי מהעבר והתאמצתי להחזיר אותן ולטפח אותן עוד יותר, עשיתי בדק בית מה אני לא אוהבת בעצמי מה הפריע לי בצורה שבה התנהגתי בקשר ובכללי ועבדתי על שינוי של זה, אני לא חושבת שהעבודה נגמרה לגמרי אבל אני גם לא חושבת שזה משהו שאי פעם יכול להסתיים, תמיד צריך לשאוף להפוך להיות הגרסה היותר טובה של עצמך .

למדתי לשחרר מהשליטה המוגזמת ולבכות כשקשה כי זה משחרר ועוזר. התחלתי לצאת יותר עם חברות, חיזקתי קשרים שהתרופפו בזמן הזוגיות ובכלל חיזקתי את הקשר שלי עם עצמי.

אני מרגישה שעכשיו כמעט שנה אחרי אני יכולה להגיד בלב שלם שלמדתי את הלקח החשוב בותר שיש ללמוד, אף קשר לא יצליח ולא יתפתח במלואו אם לא נהיה שני יחידים שיחד הופכים לזוג, אני לעולם לא אזניח את עצמי רק לטובת הקשר.
התובנות של מעצמי הן שאני חזקה! לפעמים יותר ממה שאני מראה יש לי את החולשות ואת הדברים בעצמי שאני פחות אוהבת ורוצה לשנות אבל אני מודעת אליהם.

סוף סוף אני יודעת להגיד זאת אני , זאת מעיין האמיתית שמחוברת לעצמה, אני יודעת להגיד מה טוב בי מה רע בי ומה יש עד לשפר ולהתקדם – כי הכי חשוב לזכור לפני שמישהו אחר יוכל לאהוב אותך צריך ללמוד לקבל את המתנה הכי טובה שיש, המתנה של לאהוב את עצמך!


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך