כנראה שאת אמילי פרק רביעי

-{Dana}- 09/10/2013 777 צפיות 2 תגובות

" אמה , קומי, עוד מעט יוצאים " שמעתי את לירוי מעיר אותי בעדינות ופקחתי את עייני , רואה אותו נעצר מעל מחברת הציורים שהייתה פתוחה על הדיוקן שלו ומעביר את ידו על הציור . רציתי למות , לא היה לי כוח לכלום , נמאס לי לזייף את הרגשות שלי ולהגיד שהכול בסדר , הכול עדיין חקוק בזיכרון , הכול עדיין כואב .
עצמתי את עיניי בחזרה בתקווה שלירוי יעזוב אותי אבל זה לא קרה , הוא התיישב בקצה במיטה .
" מאוחר מדי , ראיתי את העניים שלך " הוא אמר ונאנחתי קלות , פוקחת את עיניי .
"לא יודעת למה ציירתי אותו,אני לא מצליחה לצייר כלום בתקופה האחרונה ,זה הדבר הראשון שיצא מצטערת " הסברתי את עצמי ולירוי העביר את מבטו אליי , מחייך חיוך קטן .
" זה בסדר אמילי ,את לא צריכה לתת לי הסברים, בטח שלא להצטער " לירוי אמר לי בשקט.
" בדיוק בגלל זה אני רוצה שנצא קצת , בואי אמה , יהיה כיף , שמעתי מטום שלא יצאת מהמיטה בימים הראשונים, שהגעת לבית ספר רק ביום השלישי " לירוי אמר לי ונאנחתי ושתקתי , כי היה לי מה להגיד בחזרה .
" בסדר , צא , אני מתארגנת " אמרתי וחייכתי חיוך קל , מתיישבת ומתמתחת . לירוי חייך , קרץ לי ויצא מהחדר , נותן לי להתארגן .
נכנסתי למקלחת זריזה שכללה רק חצי גוף , התנגבתי במהירות והוצאתי מהארון מכנסי בד קצרים בגזרה גבוה בצבע אפרסק בהיר וחולצת אוברסייז לבנה שהייתה קצת קצרה וחשפה במעט את הבטן מדי פעם . על הצוואר ענדתי שתי שרשראות , אחת ארוכה עם תליון של נוצה ואחת קצרה יותר עם תליון של השם שלי . השארתי את השיער הארוך שלי עם השביל באמצע מפוזר על הגב .
התאפרתי במהירות , מורחת במהירות קו אייליינר דק וחתולי , מסקרה , קצת סומק ואודם בצבע ורוד נויד . ענדתי על יד אחת שעון עם רצועות עור חומות וביד השנייה איזה כמה צמידים עדינים .
נעלתי על רגליי סנדלים בצבע קרם ובזה נגמרה ההתארגנות , מחליקה את האייפון לכיסי ומשפריצה קצת מאחד הבשמים ויורדת למטה , שומעת ממנו כבר דיבורים .
" אני מבינה שרק יופי עובר במשפחה הצרפתייה שלכם , נכון לירוי ?" שמעתי את עופרי אומרת ברגע שראתה אותי יורדת במדרגות .
"היי כוסית!" צעקתי לעופרי שהייתה לבודה בשמלה קצרה,קלילה ופרחונית שהחמיאה לגופה החטוב.
" מי זאת שמדברת !" היא אמרה לי בחזרה וקמה כדי לחבק אותי , הרבה זמן שלא ראיתי אותה .
" אז מה קורה ?" שאלתי אותה בחיוך והיא חיבקה אותי פעם נוספת תוך כדי שאנחנו שנינו צוחקות.
" שתהיו בריאות " טום אמר בחוסר סבלנות , גורם לי לצחוק ולהתיישב על ידו .
" אז לאן הולכים ?" שאלתי את לירוי שיצא מן המטבח עם בקבוק בריזר בידו .
" נצא לאכול בטיילת , סבבה ?" הוא שאל , מסתכל על עופרי ומבקש את אישורה , הזאת רק חייכה ונצמדה אליו בחיוך כשהוא מחייך בחזרה , מתכופף מעט ומנשק אותה על שפתיה .
" אתם גורמים לי לבחילה " אמרתי , גורמת לטום לצחוק .
" העיקר רציתי לתת לך לנהוג " לירוי אמר בפנים חמוצות , גורם לי לקפוץ .
" אני נוהגת אתה ממש נשמה טובה היום , לירוי!" אמרתי באושר . מקרה נדיר שנותנים לי בכלל לנהוג.
אז כיוונו ג'י פי אס , כי עוד לא הספקנו להכיר את הרצליה, ויצאנו לדרך עם שירים מקפיצים שעשו לי טוב על הנשמה , כאלה שעשו לי רצון לרקוד וחשק אדיר למסיבה מטריפת חושים כזאת או אחרת .
אחרי רבע שעה של נסיעה הגענו , הולכים בטיילת ומחפשים מסעדה שבה נוכל לשבת . אחרי כמה דקות של חיפושים מצאנו את מונה ביץ' , מסעדה שהכרנו עוד מהימים שהיינו נוסעים לתל אביב כדי לצאת בחמישי בערב . לירוי דיבר עם המארחת שסידרה לנו מקום בחוץ , פינת ספות שצופות לים ואמרה שתשלח אלינו מלצר . אחרי כמה דקות של דיבורים שמענו 'שלום , מה תרצו להזמין' הרמתי את ראשי והסתכלתי בהלם על המלצר , לא נכון ..
"מה יהיה אורי , אני אראה אותך בכל פינה בעיר הזאת ?" שאלתי אותו בחיוך והוא חייך אליי בחזרה.
" אז מה אחי , מה תרצה לאכול הערב ?" הוא התעלם ממני ופנה בחיוך אל לירוי , שהקריא את ההזמנה שלו ושל עופרי , ממשיך אל טום ואז מסתכל עליי בחיוך .
"מה נסיכת הרצליה תרצה לאכול?" הוא שאל עם חיוך מתגרה,שומעת את שלושתם צוחקים מהצד .
" ה את המבורגר הבית ובריזר אבטיח בבקשה " אמרתי לו תוך כדי שהוא רושם במהירות , מחייך אליי פעם נוספת , קורץ ומוסיף שהמנות יגיעו בעוד כמה דקות .
" אז מאיפה את מכירה את החתיך ?" עופרי שאלה אותו .
" כן , מאיפה את מכירה את החתיך ?" לירוי שואל , גורם לי לצחוק.
"זה אורי , הוא לומד איתי בכיתה,ילד שכיף להעביר איתו את ההפסקות" הסברתי והוצאתי את האייפון מהכיס , מתחילה להתעסק איתו כדי שלא ישאלו אותי שאלות מיותרות . אחרי כמו משהו שבע דקות אורי חזר עם המנות שלנו , מגיש לכל אחד את המנה שלו ואז פונה אליי.
" באחד עשרה אני מסיים משמרת , כמה חברים נפגשים בחוף שממש קרוב לפה , רוצה להצטרף?" הוא שאל אותי , עושה את הטעות הראשונה שלו כשהוא שואל אותי את זה מול לירוי .
" מה , לנו אתה לא מציע ?" לירוי שאל בחיוך קטן ואורי הסתכל עליי במבט לא מבין.
" הוא אח שלי " אמרתי , מגלגלת עיניים תוך כדי שאני שומעת את טום צוחק ליידי .
" יודע מה ? תצטרף גם , רק כדי שתדע שאנחנו ילדים טובים " הוא אמר והסתכלתי עליו באי אמינות , ואורי קלט לא אמר לי כלום , רק צחק וחזר אל עבודתו
" מה יש לו זה ? היפראקטיבי ?" טום שאל מהצד , גורם לי לגחך . אז אחרי שעה לירוי ועופרי חתכו לאחד הברים שבאזור וטום עזב אותי גם כן לטובת ידידה חדשה שהוא כבר הספיק להכיר ואני נשארתי , מחכה לאורי , יושבת על מין ערסל כזה שצפה לים ושותה מבקבוק הבריזר שלי .
" אז חיכית לי ?" פתאום אורי הופיע מולי , כבר לא עם החולצה של העובדה אלא עם טישרט אפורה.
" יכול להיות " אמרתי לו בחיוך והוא החזיר לי אחד כזה , תוך כדי שהוא מושך אותי מהערסל ומוביל אותי ליציאה ישירה לחוף הים . הורדתי את הסנדלים , מחזיקה אותם ביד אחת וביד השנייה החזקתי את בקבוק הבריזר , שותה בו מפעם לפעם .
" אז מה אורי ?" שאלתי אותו כדי לנסות לפתוח בשיחה מסוימת .
" אז מה אמילי ?" הוא שאל אותי בחזרה עם חיוך קטנטן והסתכלנו אחת על שנייה כמה שניות וחייכנו אחד לשני , ממשיכים עם השתיקה הנעימה .
" את בטוחה שאת רוצה להמשיך אליהם ? כולם כבר בטח שיכורים מהתחת " הוא פתאום אמר לי ועצר , אני אחריו ומסתכלת עליו בחוסר הבנה .
" אתה זה שהצעת …" אמרתי אבל עצרתי כשאורי פשוט התיישב על החול הרך ועובר למצב של שכיבה , פניו אל השמיים זרועי הכוכבים .
החלטתי לזרום איתו , נשכבת לידו וצופה על השמיים .
" יש לך חבר אמילי ?" אורי שאל אחרי כמה דקות של שתיקה ונאנחתי .
" לא .. אני לא בקטע של מחויבות כ"כ " אמרתי לו את האמת ואורי שתק לעוד מספר שניות .
" לא בקטע של מחויבות זאת אומרת לא בקטע של חבר ?" הוא שאל אותי וחיפשתי את המילים הנכונות .
" לא בקטע של מחויבות , יותר בקטע של לעבור אחד אל השני " אמרתי לו את האמת , אומנם בכאב אבל בכל זאת אומרת לו את זה , רק אני והוא פה אחרי הכל .
" אה " זה מה שאורי אמר , ויותר מזה הוא לא אמר , פשוט שוכבים בשתיקה וצופים על השמיים .
" אם הייתי יודע לא היית שואל " הוא אמר לי וצחקתי במירמור .
" מה , לא היית רוצה להעביר איתי את הלילה ?" שאלתי בעוקצנות אבל שמעתי את אורי נאנח ליידי .
" לא חשבתי שאת מהבחורות האלו " הוא אמר לי , ויכולתי להישבע שיכולתי לשמוע אכזבה בקולו .
" למה , אם היית יודע שאימילי קופצת ממיטה למיטה לא היית מבזבז את הזמן שלך עליה בהפסקות " אמרתי לו וקמתי , מנערת את בגדי ושערי מהחול .
" היי , חכי , לא התכוונת שזה יצא ככה " שמעתי אותו אומר ופתאום הוא הלך לצידי בעוד אני גמרתי את תחולת בקבוק הבריזר .
" בוא פשוט נלך לחברים שלך אורי , אני רוצה גם להתמסטל קצת " אמרתי לו , לא נותנת לו להסביר ,וברגע שהגענו אל אותם חברים שלו שהיו לא יותר מפרצופים מוכרים מהבית ספר קמתי והלכתי , תופסת מונית לבית כדי לשקוע בדיכאון וברחמים העצמיים . לא הייתי אמורה להתנפל ככה על אורי , הוא לא עשה כלום .
אז חזרתי לבית , ובכיתי שעה ארוכה ואז פשוט נרדמתי .


תגובות (2)

תמשיכי

10/10/2013 05:56

ממש יפה קוראת חדשה תמשיכי

10/10/2013 06:27
15 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך