הזמנה לחתונה

05/12/2018 580 צפיות אין תגובות

בשבוע שעבר הם חילקו את ההזמנות.
מעוטרות, מקושטות בזהב, שמותיהם באותיות לטיניות ועבריות מסולסלול ומפונפנות. לפי טעמה של יוליה .
מזמן, אמרה ריבקי , לא היתה חתונה במשפחה . הגיע הזמן !
אמנם בשנה שעברה , מת אבי המשפחה, שמשון, והיו כאלה מתחסדים ,יפי נפש שחשבו וגם אמרו את דעתם ש..אפעס זה מוקדם מדי !
מה בוער ? מה , הכלה בהריון?
אז ריבקי,עטופה ברדיד השחור , פניה הצעירים נקיים מאיפור ושרשרת זהב דקיקה עם מגן דוד מקשטת את צווארה , מהסה אותם, שש… כמו ילדים קטנים שמדברים שטויות. ריבקי החליטה שתהיה חתונה השנה , ומי שיש לו בעיה עם זה , זבש"ו.
ריבקי אשה חזקה ומאד החלטית. היא תומכת בילדיה. וכשעומר בא להגיד לה שאמא, אמא, אני מאוהב, אני רוצה כבר להתחתן עם יוליה, אני כבר לא יכול לחכות.
ריבקי חיבקה את בנה הצעיר,ליטפה את ראשו ואמרה : כמו שאתה קצין אהוד ומוכשר בחיל הים , כך תהיה גם בעל נהדר ותומך , אני מברכת אותכם, צאו לדרך .
למחרת הלכה איתו לקנות טבעת יהלום. זה היה יהלום גדול וכחול .ריבקי קנתה את הטבעת מכספה .
לעומר היתה דירה. זאת היתה הדירה של סבתא נונה. והוא גר איתה בחודשים האחרונים. לסבתא נונה היתה מטפלת זרה ממוצא הודי.בחורה דווקא נחמדה, זריזה ונקיה. היא טיפלה יפה בסבתא נונה. אנשים אמרו , ליתר בטחון תשימו מצלמות, בכל הבית, גם במקלחת. אי אפשר היום לדעת .בינתיים הסבתא עברה לדיור מוגן, ועומר ויוליה נשארו בדירה .
האהבה פרחה. ליוליה היה עסק של איפור וטיפוח , עבדה עד שעות מאוחרות.
עומר לפעמים נשאר בתורנות בצבא. היה איש קבע.
ערב אחד, הגיע אליהם החבר הטוב של עומר , גיא .
גיא , מזמן חיזר אחרי יוליה .
והערב היתה הקרקע פנויה .
גיא התקרב ליוליה . מאד . בתחילת הערב פטפט איתה , סטייל חברים, אבל המתח המיני היה בשיאו.הם מצאו את עצמם במיטה הרחבה סתורת המצעים של עומר ויוליה.
יוליה הדחיקה את הזיכרון המתוק שהנה הנה החתונה שלה קרבה. הטבעת נצצה על אצבעה והיא ליטפה את כתפו השחומה של גיא. ששכח בכלל איפה הוא נמצא ועם מי הוא מתנה אהבים .
כמה דקות אחר כך הוא התלבש ,ריפרף נשיקה על לחיה של יוליה ועזב.יוליה נכנסה להתקלח.
עומר חזר הביתה .
יוליה אף פעם לא עישנה . ובמאפרה היה בדל סיגריה מעשן קלות .
משהו אמר לו . הציק לו . והוא הסתכל במצלמה . באותו רגע נפל האסימון ועולמו חרב.
פניו נפלו ,הוא ראה את חברו הטוב והנאמן עד כה , בזרועותיה של אהובתו.
אין ספק שלא היה ספק. ועכשיו צריך לבטל מהר את החתונה המפוארת שהתכוננו לה רבות.
ידוע שלבנות לוקח זמן רב אבל להרוס, דקות ספורות.
השמועה עשתה לה כנפיים ובכל העיר נודע שהקוסמטיקאית המחוננת והמוצלחת מ"היופי של יוליה" ביטלה את נישואיה עם הקצין החתיך עומר .
יותר מזה , השמועה אמרה שהקצין העיף אותה , כי הצמיחה לו קרניים. וטוב שכך, עוד לפני ששם לה טבעת,ועמדו קבל עם ועדה והצהירו על אהבתם לנצח נצחים.
ריבקי היתה שבורה.
הבושה היתה כלכך גדולה . ואיך ?ומה? ולמה זה מגיע לה ?
ומה יגידו האנשים ?
ואיפה תחביא את עצמה ?
והנשמות הטובות אומרות , זה כי מיהרתם , לא הייתם צריכים לקיים חתונה מופזת ומופרזת כזאת רק שנה אחרי ששמשון נפטר. הייתם אמורים לחכות .
ריבקי , שנאה את האנשים האלה . הפרימיטיבים , חסרי המעוף , החשוכים, שתמיד תמיד יש להם מה להגיד.
תשתקו , היא חושבת לעצמה. זה יכול לקרות לכל אחד. אף אחד לא חסין. ולא צריך לזרות מלח על הפצעים .
ריבקי ,אשה אופטימית. יודעת שהכל לטובה .
בסוף עומר יהיה מאושר והיא עוד תראה באושרו. בעזרת השם, היא אשה מאמינה.
בסוף כל עכבה לטובה , היא אומרת לעומר, שהשמיים נפלו עליו.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
6 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך