יש לי עוד סיפורים ואשמח מאד לפרסמם וכמובן לקבל עליהם חוות דעת

כלב

22/09/2012 4830 צפיות אין תגובות
יש לי עוד סיפורים ואשמח מאד לפרסמם וכמובן לקבל עליהם חוות דעת

כלב – סיפור מאת שלום ימין

בקצה גן השעשועים , בין מתקני השעשועים לבין העצים התמירים והוותיקים , העומדים בגן עשרות שנים בשקט . היכן שסיפורי אהבה ושינאה פורחים וקמלים , המקום שמנקז אליו את המשועממים ואת המהורהרים . את המשוררים ואת הסופרים . אותה פינה מוצלת שאליה בורחים ביום חם כשנמאס לשבת בין קירות הבית למרות שיש בו מזגן . גן שעשועים שכל כלבי האזור מגיעים אליו לרחרח אחד את רעהו ולמתוח איברים ולגרום לבעליהם לצאת לטיול כפוי שלוש פעמים ביום . גן אחד מיני רבים הפזורים בעיר הירוקה ומלאת הטבע . בקצהו של הגן עמדה אישה צעירה , מחזיקה ביד רצועה ארוכה שבקצה שלה היה קולר ואליו היה צמוד כלב קטן ושחור . כלב מדובלל וחמוד שהתרוצץ כאחוז אמוק סביב לעצמו וסביב לכל דבר שהיה לידו . האישה הייתה מנותקת מכל האירוע . מלבד העובדה שאחזה ברצועה , נראה היה שלא היה לה כל קשר לכלב שנראה היה כאילו היה שמח לסיים עכשיו את מערכת היחסים העכורה ממילא בינהם וללכת איש למקומו . אלא שלאישה היו תכניות אחרות מתכניותיו של כלבה האהוב . רווקה הייתה וגילה זה מזמן עבר את הגיל בו מספרים בת כמה את . חייבת הייתה היא למצוא חתן ויהי מה . ניסתה בכל מדורי ההיכרויות והאתרים שפזורים באינטרנט. הלכה למסיבות ובתי קפה ומועדוני רווקים ורווקות. מפח נפש אחד גדול הייתה מנת חלקה . אמנם נאה הייתה וגם משכילה , אולם בררנית מאין כמוה .זה גבוה מדי וההוא נמוך מדי . זה קרח ולשני השיניים בולטות מדי . ועוד כהנה וכהנה תרוצים למכביר מאין כמותם . נדמה היה שהיא ממציאה תרוצים כדי לא להיות עם אף גבר . תמיד הייתה מגיעה ההשוואה לאביה . איננו בבית מאז שהייתה ילדה פעוטה . זנח את אמא ואותה והלך מביתו . עבד כבנאי ועסק בבניית בתים בחברה קבלנית גדולה . איש גבוה ושרירי . שחום ונאה עד מאד . משך את עינן של נשים רבות שעברו יום יום ליד המקומות שבהם עסק בבניה של בתים. גרר אחריו מבטים עורגים של נשים צעירות ומבוגרות כאחד . לא אחת ניגשו אליו ומסרו לידיו את מספר הטלפון שלהן בתקווה למצוא אצלו כמה רגעי נחת . נאמן היה האיש ולא סטה ממסלול אהבתו . עד שיום מר ונמהר חזר לביתו ומצא את אהובתו בזרועות חברו שאיתו גדל מילדות . שבר גדול היה לאיש בחייו ושנה לאחר המקרה שבה חשב שיוכל לסלוח , נטש את אשתו ובתו והלך כועס ומר על כשלון חייו . באין ברירה גדלה הילדה ללא דמותו התמירה והיפה של האיש . רק תמונות היו לה . תמונות של איש שכל אישה תרצה שיהיה לה . מודל הגבר שנבנה אצל הילדה חסרת האב היה מעוות ונטול מציאות . תמיד חלמה שאביר חלומותיה יהיה דומה לאביה ויהיה איתה לנצח . ולא כאביה עזב אותן באשמת אמה . וכל איש שחפץ היה להכירה למטרה רצינית , נבחן בזכוכית מגדלת על מנת שיימצאו כל הפגמים בטרם תעשה היא טעות ותינשא לו . כנראה שרבות היו הטעויות , כי גבר כלבבה עדיין לא מצאה . שמעה היא פה ושם שסיכוייה למצוא גבר טוב יגדלו אם תרכוש חיית מחמד ותטייל איתה בגנים הציבוריים בשעות אחר הצהריים או הבוקר . אנשים רבים יוצאים לטייל עם חיות המחמד שלהן ובינהם גם גברים רווקים המחפשים להם בת זוג נאותה . כמובן שפה ושם הסכימה להיות עם חלק מהגברים שמצאו חן מוגבל בעיניה אולם גברים אלה כנראה שחיפשו אישה רק לשם השעשוע הרגעי והסיפוק הגופני . כך הלכה וגדלה אכזבתה , אולם עדיין שכנה לה התקווה בתוך ליבה . הלכה ולקחה לה כלב מדובלל וקטן מהתחנה לאימוץ כלבים הקרובה למקום מגוריה . ידעה שעליה להקדיש לחיה זמן לטיפול ותשומת לב רבים , אולם המטרה למצוא חתן הייתה חזקה מכל המכשולים גם יחד . התחילה לצאת לטייל עם הכלב ולחפש מסביב את ההזדמנות הגדולה שלה ליציאה מחיי הרווקות …..

הוא היה איש בגיל שבו כבר היו לחברים שלו ילדים ואישה ובית וכלב . עבודה מסודרת וחיים בורגנים מתוכננים . אירוח והתארחות אצל חברים בסוף שבוע , חגים וימי הולדת הנחגגים בחוג המשפחה המורחבת , ישיבה מול הטלוויזיה אחרי שעות העבודה וצפייה מתמשכת לפרישה ולמסעות סביב העולם שכנראה לא יגיעו לידי מימוש אצל רוב האנשים. הדבר היחיד המשותף לו ולגברים האלה היה הגיל שלו . כל השאר לא עניין אותו כקליפת השום . הוא ראה את הוריו מתבגרים באווירה בורגנית ודוחים את כל החלומות שלהם מכל הסיבות בעולם . הוא היה חפשי ומאושר בלי התחייבויות ובלי לחצים . נכון שמדי פעם זקוק היה לחיבוק וליטוף מאת אישה שתאהב אותו . אבל סרב בכל תוף לצרף לכל העסקה את שאר האירועים שקורים לאשנים בחיים לאחר שהם מקימים משפחה . הוא פתר את הבעיה הקטנה של הליטופים והחיבוקים ועניין פעוט של סקס פה ושם על ידי ביקורים אצל נערות ליוי פעם בשבוע . נכון שזה עלה לו אבל החיים במסגרת נישואין עולים הרבה יותר . הוא גר בדירה של שני חדרים שאותה קנה מכספו ועיצב במו ידיו . לא היה בה של אישה . הוא לא הסכים שאף אחת תחדור לפרטיות שלו . שמר בקנאות על הארמון הפרטי שלו . עם נשים נפגש רק מחוץ לבית ורק אם ממש לחצו עליו . וכדי שלא יהיה משעמם לגמרי היה לו כלב גדול . מהכלבים האלה שאתה ממש רוצה ללטף בעוברך ברחוב . פרווה לבנה הייתה לכלב והוא היה גדול ובולט למרחוק בשל מראהו. עבד האיש כנהג בחברת שילוח של חבילות לכל רחבי הארץ . היה יוצא מהבית מוקדם בבוקר וחוזר אחר הצהרים . הכלב היה במרפסת , מצפה לבעליו שיבוא וייקח אותו לטיול היומי בעיר ובגנים שמסביב לה .

חסרת סבלנות הייתה האישה כשהתחילו לחלוף להם הימים ועדיין לא מצאה את גבר חלומותיה . באותו יום מיוחד , חשה שהיא חייבת היום למצוא גבר ולו רק לאותו יום והלילה שלאחריו . מזה כמה חודשים שלא ידעה גבר וצמאונה החל להשפיע על מצב רוחה . החליטה לצאת עם הכלב לגן הציבורי ששכן בקצה השכונה . שם תטייל עם הכלב ואולי …… לקחה את הכלב והחלה לצעוד בכיוון הדרך שמובילה לגן . קבצוה של ילדים ישבה מסביב ועל אחד הספסלים בדרכה חזרה הביתה מיום לימודים . רועשים ושמחים היו הילדים והעבירו ביניהם שקית עם ממתקי שוקולד שאכלו בהנאה רבה . האישה חלפה עם הכלב בסמוך אליהם ושמה עצמה כלא מרגישה בנוכחותם . הכלב משך לכיוון קבוצת הילדים וניסה להגיע אליהם אך האישה מנעה ממנו את הנסיונות האלה ומשכה את הרצועה אליה בכח. המשיכה והלכה בשביל והכלב הולך לפניה . לפתע החל למשוך אותה לאזור העצים , רוצה היה להטיל מימיו . נתנה לו להוביל . הגיעו למקום ונעמדו . הכלב החל לעסוק בעניינו והאישה עמדה ובהתה בשעמום רב .

כשחזר האיש מעבודתו כבר חיה לו כלבו ליד הדלת וכשראה אותו החל לילל כמי שאומר לבעליו לקחת אותו לטיול . ירדו בבניין והחלו להתקדם לכיוון הגם הציבורי שהיה בקרבת מקום בסמוך לביתם . כשהיגיעו לשביל הכניסה הבחין הגבר באישה שעמדה בקצה הגן . ברק היכה בו . הוא היה חייב לגשת ולראות אותה מקרוב . ומה יותר טוב מללכת אחרי הכלב… החל כלבו האהוב ללכת במהירות לכיוון העצים שבקצה הגן , כשהיגיעו ראתה האישה את הגבר מגיע עם כלבו . ליבה החל להלום בחוזקה . דמיון כמעט בלתי ייאמן . האיש דמה לאביה בילדותה . הוא חייך אליה ואמר שלום וכמו מתנצל היה בשל רצונו של כלבו להגיע לאותו מקום שבו עמדו שניהם . האישה קיוותה שלא יבחין ברעדה שאחזה בה לפתע . זה בסדר היא אמרה לו , יש להם לכלבים רצון משלהם. הציג את עצמו והושיט את ידו ללחוץ ידה , היא הושיטה יד בחזרה והרגישה באחיזה האיתנה בידה . כזה גבר היא ביקשה לעצמה . הכלבים החלו לרחרח אחד את משנהו והאישה צחקה במבוכה . היא אמרה שזה המקום שהכלב שלה אוהב לטייל בו…הוא אמר לה שגם הכלב שלו מעדיף את הפינה הזאת . קיווה בליבו שזאת תהיה הפינה שבה יוכל לראות אותה גם מחר וגם מחרתיים ואולי לא יצטרכו להיפגש כאן יותר אלא יתעוררו יחד באותו בית מדי יום עד יומם האחרון. את גרה כאן באזור ? שאל אותה האיש , ענתה שלא רחוק , אמר שהוא גר ממש קרוב . שאל אותה אם ילדיה לומדים כאן בסביבה , ענתה שהיא לא נשואה . ליבו עלץ בקירבו . ביקש סליחה על החוצפה שבשאלה , ענתה שזה בסדר והיכן לומדים ילדיו , ענה שישמח אם תאות לשתות עימו קפה בקרוב לכשתתפנה….הבינה שהתשובה דומה לשלה . בשמחה היא תבוא איתו עכשיו , אל ביתו ותעשה איתו אהבה , עוד ועוד ועוד…חשבה לענות ככה אבל לא העזה . למה לא , ענתה לו תשובה מאופקת יותר ממחשבותיה . הוא חייך ואמר שהוא שמח שבא לכאן היום , ככה התאפשר לו לפגוש אישה נאה . חייכה בביישנות והסמיקה . אמרה תודה והורידה את מבטה אל עבר הארץ . כאילו הייתה מחפשת איזו שרשרת שאבדה לה זה מכבר . נפלה לך העדשה ? שאל אותה האיש….היא צחקה בקול ואמרה שאין לה עדשות . הבינו שניהם שהמבוכה חלפה לה בזה הרגע . הביט האיש בשעון והתנצל שהוא חייב ללכת הביתה יש לו כמה עיסוקים . אמר שמחר יהיה כאן כמו בכל יום בשעה הזאת עם כלבו וזה יהיה נחמד אם תבוא לכאן עם כלבה . היא הרגישה לפתע אהבה גדולה לכלב ומאד שמחה שהיא צריכה לצאת לטייל איתו. אמרה שתבוא מחר .

למחרת לבשה בגדים חגיגיים וסידרה את שיערה , התאפרה ויצאה עם הכלב מהבית.הלכה לכיוון הגן הציבורי ונעמדה באותו מקום שבו הייתה ביום אתמול. היא והכלב . הזמן החל לזלוג לו מבין האצבעות והיא הרגישה שהדם אוזל מגופה . הכלב החל לגלות סימני עצבנות והחל למשוך לכיוון ביתם. החליטה לוותר וללכת הביתה . חשה צער רב וכעס באותה עת . הרגישה שעדיף היה לו הציעה לו לאיש לפגוש אותה באופן מסודר ושיידע שהייתה מעוניינת . אבל עכשיו כבר אין מה לעשות . הוא לא בא לגן וזהו המצב . בדרכה לחצות את הכביש אל הדרך המובילה לביתה ראתה מהומה רבה . אנשים רבים התגודדו באמצע הכביש ונראה שקרה כאן משהו לא צפוי . ליבה החל לפעום בחוזקה , היא ניגשה אל קבוצת האנשים וביקשה לברר את פשר העניין. אישה זקנה אמרה לה שהייתה כאן תאונת דרכים . הנהג פגע בהולך רגל שחצה את הכביש עם כלבו. הרגישה שהיא עומדת להתעלף , הסתכלה וביקשה לבדוק האם חלילה מדובר במי שהיא חושבת . ראתה כלב קטן ושחור שכוב על הכביש ולצידו ישב איש זקן ונראה כי נפגע ברגלו . הכלב היה מת והאיש בכה…… היא פנתה ללכת הביתה . רגשותיה מעורבים . מצד אחד שמחה שהאיש היה איש אחר ובאותו זמן נעצבה לליבה על המקרה שקרה לקשיש וכלבו . הלכה לביתה . הימים נקפו שוב לא ראתה את האיש שפגשה בגן הציבורי . לאחר חודש ראתה בעיתון תמונה של איש שנראה לה מוכר . התעכבה על התמונה ועל הכתבה . זה היה האיש שחיכתה לו חודש ולראשונה בחייה נשבר ליבה . והיא חשה מרומה ומאוכזבת . בכתבה סופר שהאיש נהרג בעת שעסק בתליית כביסה בביתו . נפל מהקומה החמישית ישר לחצר . מת מיד וכלבו מת מצער וגעגועים . דמעות זלגו מעיניה . הביטה בכלב שלה והוא הביט בה . לפתע חשה שאין היא מעוניינת עוד לטפל בו . החליטה למסור אותו חזרה למקום שנתן לה אותו . לא תלך יותר לגינה הזאת .


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
18 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך