אופק_7
האמת שכתבתי את תחילת הקטע ברגע של בדידות, חולשה וגעגוע לאותה תחושה משחררת שתיארתי, ואת שתי הפסקאות האחרונות כתבתי מעודדת וכשרוחי שמחה ואני חושבת שזה ניכר. מקווה שתאהבו ואשמח להערות והארות (:

עיוורון

אופק_7 14/02/2017 793 צפיות 6 תגובות
האמת שכתבתי את תחילת הקטע ברגע של בדידות, חולשה וגעגוע לאותה תחושה משחררת שתיארתי, ואת שתי הפסקאות האחרונות כתבתי מעודדת וכשרוחי שמחה ואני חושבת שזה ניכר. מקווה שתאהבו ואשמח להערות והארות (:

היא אהבה את זה, להופיע בדלתו כשהשמש כבר אינה בשמים, וליפול תחתיו למיטתו בלי לחשוב על העבר או העתיד. היא רק חיכתה להרגיש את כוחו, את גחמתו וכמיהתו אליה שדבר לא עמד בעדם. רצתה שיעשה בה כרצונו, שיכנס ויצא, שיחזיק את גופה הרך קרוב, וירפה, שיבעיר בה את שכבה בעת סופת הברקים שהתחוללה אמש.
זה היה מפתה וקסמו הקליל שחרר את שדיה וחבק אותה בלילות סוערים. בעודה כנועה, חסרת אופי ופנים היא הרגישה שיש לה מקום כזה או אחר בעולם.
·
ועכשיו כשהוא כבר אינו עוד והשמים עודם מכים ברק, היא שקועה בערגה לאותם רגעים שקטים ורועשים, בהם הסירה את ידו הקשה של הרגש מנפשה והרימה ידיים. היא כיספה לחוסר השליטה ולכנות שהתגלתה בהעמדת הפנים, אשר נשפכו ממנה כשמימשו תשוקותיהם. יותר היא לא שמעה צופריהן של מכוניות בכביש עירוני אשר תבעו להפנות תשומת ליבה אל הסיכונים שארבו. לא הרגישה מחנק בהמולת האדם ברחוב הסואן. לא ראתה את הנץ החמה שייחלה להפשיר ליבה הרדום. ואף לא הריחה את ריחו של הגשם, שביקש לשטוף שדותיה אך אלו הוצפו. היא לא טעמה עוד טעם שפתיו של הגעגוע שבכל יום נוסף שעבר נשכח משפתיה, וכמותו התקווה. היא לא הרגישה כשנשרעה מתחתיו. וכעת כשלא היה הוא מעליה כחומת מגן עיוורת, הייתה היא כבית ללא גג שכל פגע מערער את תכולתו.
·
כששוטטה ותרה את עריה בחיפוש אחר מפלט שיגאל אותה שנית, היא איבדה עצמה בין ההמון. הפנים השונות וההבעות הרב משמעיות הותירו אותה מעורערת, מהרהרת באשר לאמת. היא נמנעה מלהישיר מבט לעין מחייכת ולא הצליחה לראות יופיו של פרח בודד.
·
הם ישבו חבוקים ולראשונה היא הרגישה. היא הרגישה מוגנת, אוהבת ואהובה, היא אימצה את יופיו של העולם והפיצה את יופייה שלה לעבר זרים. כך כשהתרפקה לצידו בנוחיות וסיפרה לו את כל אלו, גופה השלו התכווץ מעט משהבינה שהייתה היא עיוורת, לא ידעה להבחין ביופי זעיר בלב שיממון, ולחשה בעצב שראתה את העולם רק כפי שראה הוא אותה.


תגובות (6)

לא אהבתי את הנושא, סיפורי אהבה זה לגמרי over מבחינתי. אבל ממש אהבתי את הכתיבה, יפה, נקייה ואמיתית. היו קצת יותר מידי תיאורים וזה פגע בשלב כלשהו ביופי שהטקסט, אז הייתי ממליצה לנסות למצוא את נק האיזון שבין היופי שבתיאורים לבין הגזמה.

14/02/2017 14:26

לעומת התגובה הראשונה, אני חושבת שהתיאורים שלך העצימו את הקטע מאוד. כן, תיאורים מוגזמים בדרך כלל הורסים את הכתיבה, במקרה שלך הם הוסיפו. קצת לא ברור מה קורה בעלילה (הסתבכתי איתה מעט), אבל אהבתי♥

14/02/2017 18:42

    תודה רבה זה מאוד נעים לשמוע חיזוקים כמו אלו. ולגבי העלילה אז אני יכולה להסביר לך איך אני ראיתי את זה: מספר על בחורה שהיה לה סוג של יזיזות או סטוץ ממושך עם בחור שגרם לה להרגיש קלילה יותר ולשכוח מהשגרה והקשיים, יש גם רמיזה לבחור שאהבה בעבר והקשר איתו נגמר והיא עדיין מתגעגעת. אחכ מסופר שהקשר המיני שהיה לה עם הבחור נקטע והיא מרגישה כלואה בעולם סוער ואין לה את המקום להתפרק בו כמו שהיה לה עם אותו בחור, ובמקום להתמודד היא מתנתקת מכל רגש. היא לא מקבלת עזרה ויחס מהאנשים כי הם לא רואים בה טוב וכך גם היא מגיעה למצב שהיא לא מסוגלת לראות את הטוב סביבה (מכאן מוטיב העיוורון).
    לבסוף מתברר שהיא מצאה אדם אהוב ואוהב וטוב לה, היא פתוחה איתו ומספרת לו את כל שעבר עליה, היא למדה מטעויות העבר, פיתחה אופטימיות והיא מאושרת יותר מאי פעם.

    15/02/2017 19:53

אני מצטער אבל הרמה הגבוהה של אוצר המילים שכאן לא מחבר את זה לסיפור.
זהו בליל של משפטים יפים שלא בהכרח יש קשר למשפט שלפניו.
היא כיספה לחוסר השליטה והכנות שהתגלתה בהעמדת הפנים, אשר נשפכו … – יש פה ניגודיות לא ברורה…
יש כאן חזרה על משפטים ותיאורים שכבר היו (אותו משפט שכתבתי למעלה)
יש גם טעויות בין זכר לנקבה… חזרה על מילים במשפטים עוקבים.
בכללי זה בדיוק הפוך מסגנון הכתיבה שלי.
תיאורים יפים מאוד אבל זה כמו לתת גז כשהמכונית נצאית בניוטרל… זה לא מתקדם.
מצטער…

14/02/2017 18:47

    מבחינתי השימוש בניגודים בה כדי לעורר את המחשבה של הקורא לגבי הדמות מה היא בעצם מרגישה, שבסופו של דבר אני רואה כבלבול ואובדן בין קיצוניות אחת לניגודה וזה ההיגיון שאני רואה בשילובם של הניגודים.
    ותודה שהסבת את תשומת ליבי לחזרה על משפטים שתיקנתי עכשיו, פשוט בזמן שערכתי את הסיפור שיניתי את המיקום והסדר של הכתיבה כדי ליצור רצף הגיוני יותר ולכן הייתה חזרה על מילים שפספסתי. עכשיו זה תוקן.
    חבל לי שלא אהבת, אבל בסהכ אני מרוצה מהסיפור שכתבתי ומתחברת אליו מאוד…

    15/02/2017 19:45

בתור מישהי שעברה משהו כזה לפני כמה שנים, הזדהיתי מאוד עם הכל!
עוד יותר הזדהיתי כשראיתי את התגובות שלך לאנשים שהגיבו פה מעליי.
אהבתי את האופטימיות ואת הצמיחה מהמצב, קטע יפה מאוד!
הערה שלדעתי תועיל:
אולי אם במקום נקודה היית משתמשת בסימון טיפה בולט לעין, היה יותר ברור בתור קוראים שמדובר בתקופות שונות בהרגשה של הבחורה. ואז כל הקטע היה מובן יותר.
משהו כמו ~~~ כזה :)

22/03/2017 02:37
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך