LielShmuel
בתיכון הייתי במגמת תיאטרון ולמדנו את המחזה "רומיאו ויוליה". מאז הבנתי עד כמה כל מה שחשבנו על הסיפור הזה הוא לא נכון. גרמו לנו לחשוב שהאהבה של רומיאו ויוליה היתה אמיתית, רומנטית, שרומיאו הוא ג'נטלמן אמיתי. במקום זה גיליתי רק אהבה מזוייפת, טיפשה וגחמנית, ורומיאו אחד שהוא רודף שמלות. מצטערת אם הרסתי לכם את כל הפנטזיה על המחזה, אבל צריך להכיר באמת, גם אם זה רק מחזה של שייקספיר.

רומיאו ויוליה – האהבה שלא היתה

LielShmuel 16/09/2015 1972 צפיות 9 תגובות
בתיכון הייתי במגמת תיאטרון ולמדנו את המחזה "רומיאו ויוליה". מאז הבנתי עד כמה כל מה שחשבנו על הסיפור הזה הוא לא נכון. גרמו לנו לחשוב שהאהבה של רומיאו ויוליה היתה אמיתית, רומנטית, שרומיאו הוא ג'נטלמן אמיתי. במקום זה גיליתי רק אהבה מזוייפת, טיפשה וגחמנית, ורומיאו אחד שהוא רודף שמלות. מצטערת אם הרסתי לכם את כל הפנטזיה על המחזה, אבל צריך להכיר באמת, גם אם זה רק מחזה של שייקספיר.

אהבה או טיפשות?
שני נערים, אהבה אחת, שקר גדול.
האם רומיאו באמת אהב את יוליה? הרי באותו בוקר של הנשף הוא התייסר מאהבתו לרוזלין.
והאם יוליה באמת אהבה את רומיאו? הרי מה כבר ילדה בת שלוש-עשרה מבינה באהבה?
שייקספיר משחק בנו, משחק באהבה. כי לא יכול להיות שזו אהבה אמיתית, כזאת שנקבעה חתונה רק לאחר יומיים של היכרות. זו טיפשות ילדותית.
שייקספיר צוחק על האהבה, צוחק על האופן שבו אנו סוגדים לה. כי כולנו מחפשים אהבה, נכון?
כולנו מחכים, מתייסרים, מקווים, שיגיע היום שבו הכל ישתנה, שמישהו יאהב אותנו ונהיה סוף סוף מאושרים.
אבל איך נוכל להיות מאושרים?
איך נוכל להיות מאושרים כשלרומיאו ויוליה יש סוף טרגי, כשלרומיאו ויוליה יש התחלה טרגית?
איך תהיה לנו אהבה, אם גם לרומיאו ויוליה לא היתה אהבה?


תגובות (9)

ואו

16/09/2015 14:40

הצדק איתך, אני ראיתי את הסרט וזה נראה לי כל כך גוזמאי ולא אמיתי, אבל חשבתי שזה רק הסרט.
מסקנה נכונה בקשר למחזה. אבל זה ששייקספיר לא האמין באהבה והפך אותה לבדיחה לא יגרום לי או לאחרים לקבל את הדעה השגויה הזאת שאין אהבה בעולם, שהכל זיוף.
בקשר לכתיבה? את רוצה שאני אתייחס?
כי חשבתי שכתבת את זה רק בגלל המחשה הזאת שלך…
שמחה לפגוש אנשים חכמים פה…
יוקי

16/09/2015 14:52

    מה שכתבתי זו רק דעתי האישית והיא מתייחסת רק למחזה. אני כן מאמינה באהבה כמו כולם כמעט, דיברתי ספציפית על האהבה של רומיאו ויוליה במחזה שנראית לי לא אמיתית.
    אני שמחה שאהבת את הקטע ושכתבת את דעתך, זה ממש חשוב לי לראות מה אנשים אחרים חושבים.
    תודה :)

    16/09/2015 17:15

אהבתי את הכיוון ואת הרעיון ואני חושבת שאפשר לפתח את הקטע יותר. ומה שאת אומרת לגבי המחזה מעניין מאוד,שבעצם האהבה לא אמתית…
לתגובה מעלי שטוענת שאין אהבה אמתית אני דווקא חולקת על זה.

16/09/2015 15:14

גאוני.
בתור אחת שלא מתה על סיפורי אהבה וכל קשר בינה לבין רומיאו ויוליה הוא מקרי בהחלט, אני פשוט אהבתי את זה. כל כך נכון, ומראה שלא כל דבר על פני השטח הוא אמתי. (ברצינות, הם החליטו להתחתן אחרי יומיים?! מי עושה דברים כאלה?)
פשוט מדהים.
קטניס אוורדין, סוף.

16/09/2015 15:50

קודם כל הוא לא התייסר, ודבר שני תראי איזה מהר הוא החליף את האהבה שלו לרוזלין באהבה שלו לג'ולייט. אם זה קרה כל כך מהר כנראה שהוא לא התייסר כל כך.
בטח שהיא אהבה אותו! וגם רואים במחזה המון פעמים שהיא מאוד בוגרת במה שקשור לאהבה וגם מבינה. וגם גיל שלוש עשרה של היום זה לא שלוש עשרה של אז.
אחת הסיבות שהחתונה נקבעה כל כך מהר היא האויבות הגדולה של המשפחות שלהם. ואןם כבר מזכירים את האויבות שלהם, זה רק מוכיח כמה שאהבה שלהם הייתה חזקה!
את צודקת שההתחלה והסוף שלהם היו טרגיים, אבל הם עברו את ההתחלה ואת הסוף ביחד, אז איך את יכולה לבוא ולהגיד שלא הייתה שם אהבה?
אני אישית לא מסכים עם הדעה שלך, אבל כל אחד באמונתו.
שייקספיר היה גאון וגם המחזה הזה הוא גאוני!(למרות שאני אישית יותר אוהב את הסוחר מוונציה והמלט)

16/09/2015 15:57

    ממש שמחתי לקרוא את התגובה שלך. אני מאוד אוהבת את המחזה הזה ואת שייקספיר בכללי, מה שכתבתי זו רק הדעה שלי והפרשנות שלי למחזה. איך שאני רואה את זה, רומיאו ויוליה רק חשבו שמה שיש ביניהם זו אהבה אבל זה לא באמת נכון. אני בכל אופן לא חושבת שאפשר להתאהב במישהו כל כך מהר ועוד כשהיית מאוהב לפני כן במישהי אחרת.
    אהבתי לשמוע את דעתך, אני שמחה שהקטע שלי עורר דיון על הנושא :)

    16/09/2015 17:12

הם כן אהבו אחד את השני. או בכל אופן יוליה אהבה את רומיאו.

16/09/2015 16:20

רוב הסיכויים שזו הייתה סתם התאהבות חולפת… חוץ מזה מה עם כל סיפורי האגדות? גם הנסיכים לא פגשו את הנסיכות יותר מדי חוץ מבל שהייתה אסירה של החיה ולמדה לאהוב אותו. באגדות הכל יכול להיות. זה לא אומר שאין אהבה בעולם ושהאהבה לא אמיתית. וזה ממש עצוב לי לגלות ששייקספיר ולעג לאהבה

16/09/2015 16:24
סיפורים נוספים שיעניינו אותך