שער התותים

26/12/2009 1078 צפיות תגובה אחת

נכנסתי לפארק דרך שער התותים, הקדמתי מעט ולכן החלטתי לשבת ולהמתין על הספסל, שני ספסלים היו תפוסים , התיישבתי על הספסל השלישי, חתולים החלו להתאסף , הם יודעים שבשעה שבע מופיע הזקן הנחמד ומחלק להם אוכל, עצי התות כוסו בעלים ירוקים , רק לפני שבועות מספר הם עמדו פה ערומים ללא עלה , האביב הגיע . " התות הלבן הוא עץ המאופיין בגדילה מהירה ובמשך חיים קצר, גובהו מגיע לעשרה עד עשרים מטרים, מקורו בצפון סין , עלי התות הלבן נחשבים למזון מועדף עבור טוואי המשי " כשגמרתי לקרוא את השלט תהיתי האם הביאו מצפון סין גם את תולעי המשי או רק את העצים ?.
האנשים בשני הספסלים מדברים בערנות ואפילו קצת צועקים, הם דנים בענייני פוליטיקה כלכלה ובריאות , יש עצות יש הסברים ויש תלונות ממש כמו בכנסת, פרלמנט הבוקר של שער התותים בכניסה לפארק רמת גן חי ובועט, " חברים השעה שבע מתחילים לצעוד " קורא בקול אחד מהם, הדיונים מסתיימים וכולם על הרגליים, גבר בעל שער דליל , כסוף, מפרצים מאד עמוקים ופנים עצובים ממשיך לשבת ואומר " אני לא משתתף בהליכה היום " .
" טוב העיקר הבריאות , נראה אותך אחר כך " אומרת לו אישה בלונדינית חטובה לבושה בבגדי ספורט אופנתיים שנראית טוב לגילה, והחבורה עוזבת,
מדוע עצובות פניו ? מה קרה ?, מדוע עוזבים אותו ומתחילים בהליכה ?, אני שואל את עצמי ללא קול.
אני יושב בספסל ממול ומתבונן, מה אעשה דוני מאחר, אומנם הוא גר בסמוך לפארק אבל הוא מאחר, אמתין עשר דקות ואם הוא לא יופיע אתחיל לצעוד לבדי, ואז הגבר מהספסל ממול פונה אלי
" ראית איך קמו והלכו ?, הוא לא מחכה למענה ממני וממשיך , " נכון שקבענו להתחיל בשבע בבוקר, אבל הם רואים שאני עצוב , אני צריך קצת תמיכה, קצת אוזן קשבת, מתברר שאלו לא חברים, הם מדברים מהשפה לחוץ, אין דיבורים מהלב, הברכות שלהם חלולות, לפני שבוע הפסדתי את הכסף האחרון, מי צריך אותי עכשיו ?, התחלתי במשחק קלפים חברתי , כל יום שישי כמה זוגות על המרפסת, כסף קטן , ואז מצאתי קבוצה ששיחקה בערבי שלישי על סכומים גבוהים יותר, ומכאן למועדוני קלפים הדרך הייתה קצרה, באף ערב לא הייתי בבית, אשתי אחרי הרבה שנות נישואים עזבה אותי , לא הרגשתי צער כל כולי הייה בהימורים, נסעתי הרבה לחול כדי לשהות בקזינו, באחת הנסיעות הכרתי את הבלונדינית , זו עם בגדי הספורט היפים שכמובן אני שילמתי בעדם, שילמתי עבור הנסיעות וההימורים שלה, לא הכול רע באישה הזו, היא הכניסה אותי לעניין של הליכת הבוקר בפארק, יום אחד שכבתי חולה בשפעת והיא באה לבקר עם סיר קטן של מרק עוף שהכינה בעצמה,
הקצבתי מראש סכום כסף לכל נסיעת הימורים, ההפסדים היו מבוקרים, לעיתים רחוקות אפילו חזרתי מנסיעה עם רווח, ומתנות יקרות , שעון הזהב שעל פרק ידה נקנה אחרי ערב מוצלח בוורנה,
כל הזמן קיבלתי ממנה נשיקות וברכות, אתה הכי מתוק בעולם נהגה לומר עשר פעמים ביום,
בוקר אחד בעת ביקורי בבנק התחוללה נקודת המפנה, הייתי על קו פרשת המים , מכאן לאן שלא תפנה אתה רק בירידה ,גליה יועצת ההשקעות החמודה הסבירה לי על אופציות המעוף, התייעצתי גם עם גינגי שמתמצא בדברים האלו ויצאתי למסע לא מציאותי, בהתחלה הייה לי מזל של מתחילים , חשבתי שאני גאון המאה, חשבתי שהמצאתי את הגלגל, הכול חוקי, נקי ,רווחי , מרגש וקל, למדתי לסחור מהמחשב הביתי ,הרגשתי שאני יושב על ענן, הסכומים גדלו , אחרי הרווחים באו הפסדים , המינוס בחשבון הבנק עבר את המסגרת, לקחתי הלוואה מפה ועוד הלוואה משם, לפני שאסתבך לגמרי הבנתי שצריך למכור את הבית , מצאתי דירה קטנה להשכרה בשיכון עמידר, אחרי ששילמתי את כל החובות נשארו לי 483 אלף שקל, עקבתי אחרי המדד , מצאתי את הרגע המתאים והשקעתי את כל הסכום, חשבתי להחזיר את ההפסדים במכה אחת מוצלחת ולפרוש מההימורים, הכול הלך הפוך ,ממש נגד כל הגיון בריא , אחרי שלושה ימים נשאר לי אפס, נשכבתי במיטה לא זזתי לא יצאתי ימים שלמים , החטובה , הבלונדינית המזויפת והצבועה נעלמה במהירות האור, כאילו בלע אותה בולען כמו שראינו בימים הטובים ליד המלון בים המלח, שבוע שכבתי במיטה , אבל היום בבוקר קמתי התרחצתי התגלחתי והחלטתי לצאת לצעוד , אוויר הבוקר עשה לי טוב , אני יודע שאתאושש, אעבוד בשתי משרות אסתדר, אני עצוב מאד עכשיו אבל לא בדיכאון, התחתית מאחורי, אמנם יש עלייה קשה, אבל אעלה אותה "
ענפי עצי התות הרכינו ראשם כאילו עמוסים בפרות בשלים, ענן גדול כיסה את השמן והדשאים נראו אפורים , מסביב לזקן הנחמד להקה גדולה של חתולים, והנה דוני עומד לידי רחוץ מחייך וזורח כולו ושואל " האם נפלו פניך מפני שאיחרתי בכמה דקות ? "
אני מחייך קלות ופונה לאיש העצוב, " בוא איתנו נלך בקצב איטי נהנה מציוץ הציפורים, נתבונן בפרחים היפים , נזיז את הגוף, דוני הביא שקית עם לחם יבש נאכיל את הברווזים ,"
" טוב,נכון , האביב הגיע, אלך איתכם , אבל רק סיבוב אחד , איבדתי את הכושר מרוב שכיבה במיטה,"


תגובות (1)

וואו!

אין לי מילים לתאר את הסיפור הזה!
זה בלתי הגיוני , כלומר , זו לא כתיבה רגילה , זאת כתיבה גבוהה ביותר ויוצאת דופן!
אתה חייב להוציא ספר אחד או שניים , באמת זה מדהים!
כל הכבוד.

וואו בחיי , זה כל כך מדהים , זה מושלם

12/10/2011 13:31
11 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך