בחירות לנשיא ארהב

17/01/2010 989 צפיות אין תגובות

עמדנו בתור להצביע בקלפי לבחירת נשיא למעצמת העל ארצות הברית של אמריקה. אנו בעיירה קטנה בצפון מדינת ניו יורק ,מזג האוויר קר , העלים האדומים כבר נשרו מהעצים ,ופתיתי שלג מתעופפים באוויר. לפני זוג שמדבר בטונים כעוסים , כמובן שחידדתי את אוזניי כדי לשמוע במה מדובר , " כמובן שאני מצביע רפובליקנים , אני לא מאמין באפריקאי הזה " אומר הגבר " אני לא יודעת הוא נראה חכם , ומתקדם , אני לא בטוחה מה אעשה " אומרת האישה הנאה, בעלת רגליים ארוכות שמתנשאות מעל נעלי עקב דקיקים , " את אישה שטחית , תבחרי בו מפני שהוא נראה צעיר וגבוה " " ומדוע אתה לא שטחי ? " "דיברנו על זה כמה פעמים, אני נגד הפלות, בבטן האישה גודל תינוק שהוא יצירה של אלוהים, ואסור בשום אופן להתערב במעשי האל ולהרוג אותו, "טוען בלהט הגבר בעל זקן תיש קצר ומטופח, " ומה יקרה אם אכנס להריון ממך? " " אסור לך להיכנס להריון ממני , את יודעת שאני לא אתגרש. " "האם זה אומר שנפסיק לקיים יחסיי מין ? " " לא מתוקה נמשיך, אבל את צריכה להשתמש באמצעי מניעה," " האם אמצעי מניעה זו לא התערבות בדרכי האל ? " " אסור לעשות הפלה , גם הכומר בכנסיה אמר " " האם הכומר לא אמר שאסור לך לבגוד באשתך , ואסור לך ללכת לרעות בשדות זרים ?, זאת אומרת לבוא אלי בהפסקות הצהריים הארוכות שלך " אומרת האישה בלחישה ,פני הגבר מאדימים בכעס " מה קורה לך לאחרונה ? את בלתי נסבלת," והוא עוזב את התור ויוצא מהבניין, האישה מחייכת קלות ואני מניע ראשי לאות הסכמה, לאחר שהצבעתי , היא עמדה ליד הכניסה לבניין, "הוא סתם דתי מתחזה וצבוע, אתה יודע עלי כל כך הרבה, ספר לי על עצמך ,אנחנו יכולים ללכת לדיינר הקרוב יש להם שוקו חם מצוין ," סיפרתי שהייתי חייל גיבור בצבא הישראלי , חברת הייטק שלחה אותי לעבוד באזור , ולאחר שש שנות עבודה קיבלתי אזרחות אמריקאית, מאד הרשים אותה, למדתי שהיא גרושה מרואה חשבון אמיד, יש לה כלב קטן שהיא מאד אוהבת, ובביתה הירוק עם הגדר הלבנה הניצב מעבר לפינה ישנה בריכת שחייה מקורה ומחוממת, הנכנסת לחדר השינה ,מאד הרשים אותי, ובאמצע שתיית כוס השוקו השני הניחה ידה על ידי ובקול נרגש ונמוך אמרה " בוא נלך אלי ונשתה משהו חזק יותר, אתה יודע לשחות או שנישאר בלא עמוקים?" " אני יודע לשחות אבל אין לי בגד ים " חייכנו ויצאנו. למדתי הרבה באותו יום היסטורי, א . היא לא יודעת לשחות . ב . יש לה גוף מהמם גם בלי עקבים , היא בלונדינית טבעית ובלי סיליקונים . ג. הכלב שלה באמת חמוד שמח וחברותי . ד. אובמה זכה בבחירות. וכשישאלו אותי איפה היית שהנשיא השחור הראשון של אמריקה נבחר ?, לא אצטרך לאמץ את זכרוני , אכן יום בחירות בלתי נשכח,
מאוחר באותו הלילה היא אמרה "לך למטבח יש לי במקרר בקבוק שמפניה , צריך לחגוג את הניצחון של אובמה , ולהתחלה של תקופה חדשה בחיי, אני מקווה שתיקח חלק בתקופה החדשה שלי,"
הלכתי והלכתי בבית הגדול פניתי ימינה,ארון ספרים גדול לפני "מה באמת חשב בודהא , כוחו של השקט ,כוחו של הרגע, פילוסופיה סינית," האם הספרים האלו שלה או ירושה מהגרוש ?. פניתי שמאלה והגעתי , במטבח ניערתי את הבקבוק וחלצתי את הפקק שעף לו לתקרה הדקורטיבית ושבר חלק ממנה,
"מדוע התעכבת ? אנו חוגגים התחלת תקופה חדשה למדינה , ולי אישית מתחילה תקופה של חוסר כסף, בית המשפט הסכים עם בעלי לשעבר ודמי המזונות יוקטנו במידה משמעותית , לא אמלא יותר מים בברכה , לא אפעיל את החימום והמיזוג בחלקי הבית שאני לא נמצאת בהם, לא שמפניות יקרות ואת המכונית אחליף לחסכונית יותר."
בבוקר הכלב החמוד מתרוצץ מכשכש בזנבו המזדקר אל על, אי אפשר לטעות , שהכלב שמח רואים זאת עליו אין העמדות פנים אין צביעות,הכול יותר פשוט וברור, לקחתי את הכלב לטיול קצר בחוץ, הכלב מאושר הוא מעריך את הטבע את העצים והדשאים ואת קול המים המפכים בפלג הקטן שמאחורי הבית , זוג השכנים בעלי השפם ברכו אותי בחיוך רחב ובברכת בוקר טוב, כשחזרתי מן הקור שבחוץ היא אמרה בחיוך רחב " אתה בחור בר מזל, הכלב מחבב אותך, השכנים העליזים שלי מחבבים אותך וגם בעלת הבית הענייה נהנית מאד בחברתך" , ואני חושב הלוואי על כל עניי עם ישראל עוני כזה. רכבנו מעט על אופניים , עצרנו בבית קפה קטן ומקסים על שפת אגם המוקף דשאים ירוקים .
ומיד אחר כך חזרנו לפעילות בין הסדינים, בערב יצאנו לאכול ארוחת ערב ,האוכל היה טעים המסעדה נעימה אבל ויתרנו על הקינוחים ומיהרנו לחזור לבית הירוק , למחרת בבוקר ליטפתי את הכלב, התבוננתי בו ,עצרתי לרגע ,האם הוא דואג לעתיד ? האם הוא חושב איך הוא נראה בעיני החברה ?, הכלב כשכש בעליזות בזנבו המורם נראה לי שהכלב באמת חי את הרגע, ואחר כך רק את הרגע הבא .יצאתי החוצה ברכתי לשלום את הזוג עם השפמים, הגינה שלהם נראתה מטופחת להפליא אך הם המשיכו עם המזמרות הקטנות , יצאתי לדרכי , צריך לחזור לעבודה ולמציאות.
חזרתי שוב כמה פעמים לבית הירוק, לא היו מים בבריכה והתקרה הדקורטיבית לא תוקנה, השערות הבלונדיניות דהו, הרגלים לא נראו ארוכות כמקודם, השמפניה לא הייתה טעימה , לא עניין אותה הסכסוך ישראלי ערבי, על מכבי תל אביב מעולם לא שמעה ,לא עניין אותה כמה שקלים אפשר לקבל עבור כל דולר, היא מאד לא אהבה את החומוס שהכנתי בעמל כה רב, הכינרת הייתה המקום שישו הלך על המים. לא יכולתי לעמוד בגעגועים למשפחתי,לחבריי, לארצי ולעיר הולדתי שגברו מיום ליום, גם בפארק הירקון יש דשאים ירוקים , ברחוב ביאליק הנשים צועדות אמנם לא על עקבים כאלו גבוהים אבל החולצות קצרות והן חושפות בטן שטוחה ושזופה , השלטים בעברית על החנויות חסרו לי," יניב נכסים תיווך מגרשים ודירות " , " סלון יופי דניאל מרכז לעיצוב הציפורן ", " חיים קבלני בנין ושיפוצים " ," לופו דגים כל יום טרי " , שיהיה בהצלחה הנשיא אובמה אבל רמת גן תתכונני הריני בא.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
29 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך