להתאהב בקול

Nati Peles 02/01/2022 385 צפיות 2 תגובות

לראשונה בחיי התאהבתי בקול. ולא סתם קול אלא קולה של שדרנית רדיו. ולא סתם שדרנית אלא מגישת תוכניות של מוזיקה קלאסית בערוץ ״קול המוזיקה״; ערוץ וותיק המתמיד להקפיד על איכות מילותיו ומנגינותיו. בספקטרום גלי הרדיו המאוכלס בצפיפות על ידי עשרות תחנות דלות תוכן ועשירות ברברת רדודה, "קול המוזיקה" בולט בחריגותו עשרת מונים. לא בכדי, מקלט הרדיו, או ליתר דיוק הטיונר של הרסיבר בחדר עבודתי, בסלון ביתי, ובמכוניתי מכוון תמידית לתדר FM 91.3.

למען הסר ספק ברצוני להבהיר כי אינני בעל עניין. איני מועסק לא באופן ישיר ולא באופן עקיף ע"י רשות השידור ו/או כל גורם הקשור אליה. אני בסך הכל מאזין מן השורה. כל שכן, הקול המדובר, מושא תשוקתי, שייך לשדרנית אלמונית שמטבע הדברים איני מכיר. לפי מיטב שמיעתי היא מגישה חדשה יחסית בתחנה הזו.

הטבע חנן אותה בקול יוצא דופן. קול קטיפתי, רגוע ואיטי. קול שקשה להשאר אדיש אליו. קול המשרה תחושה נעימה של שלוות נפש, התעלות רוחנית ואוירה מיסטית אפופה בארומה של חושניות אירוטית. תמהיל של צלילים ערב לאוזן ונוגע ללב. שקט אך בעל עוצמה חודרת. מרנין כקשת הפורטת על נימי הנשמה. דיבור שמתנגן כזמר. כיצירה מוזיקלית בפני עצמה.

ודאי תצפו שאחשוף את זהותה של בעלת הקול הנשגב.

צר לי לאכזב אתכם. לא משום שאני שומר אותה לעצמי אלא שפשוט איני יודע מי היא.

טרם יצא לי, להאזין לקטעי המלל הפותחים וחותמים את תוכניותיה, קטעים בהם נהוג לציין את שם המגיש. ואולי אני דווקא נמנע מכך במתכוון. ברי לי כי אם אקלוט את שמה, לא אוכל לדכא את הרצון לדעת אודותיה יותר. מי היא בעלת הקול המופלא? איך היא נראית? מה מניין שנותיה? מה מצבה המשפחתי?

אבל עלי להודות. אני חושש להתאכזב. איני יודע ממה יותר – מזה שאינה שלי או מזה שאינה לטעמי.
בכל מקרה מדובר ב"משחק סכום אפס" שבו אני יכול רק להפסיד. לכן עדיף לי לשמר את אהבתי הוירטואלית לקומפוזיציה של גלים אלקטרומגנטיים בספקטרום צר הסרט הנגיש לחוש השמיעה האנושי בכלל ולאינטרפטציה האישית שלי בפרט.


תגובות (2)

אהבתי את הכתיבה והרעיון של הסיפור. מודה שבהתחלה לא כל כך התחברתי, אבל ככל שהמשכתי דווקא זה קסם לי יותר ויותר.
קטע חמוד, קליל, ומועבר בצורה ממש טובה.

אני חושבת שכמוהו, הייתי מעדיפה שלא לדעת יותר על זהותה, אלא להישאר בקו המסתורין ולא מעבר, ככה אין ממה להתאכזב.

03/01/2022 14:33

    תודה לך ספיר 13,
    שמחתי לקרוא את תגובתך.
    כל שכן כשמדובר בסוג כזה של כתיבה שאיני מנוסה בו – נושא רציני והתייחסות רגשית שאין בה שמץ של ציניות.

    03/01/2022 16:29
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך