סיפור אהבה לא ממומש בין מראה לזיקית

מראה בחנות מראות

13/03/2016 1014 צפיות 5 תגובות
סיפור אהבה לא ממומש בין מראה לזיקית

היא לא ידעה במדויק מתי התחילה המודעות. יתכן שזה קרה במהלך יציקת הזכוכית או שמא לאחר ציפויה בכסף. עומדת בשורה, ולעיתים מוצאת החוצה – לראווה.
ראווה?
היא מעולם לא ראתה הבדל בינה לבין שאר המראות. כולן יצרו באותה הדרך, לפעמים על ידי אומנים שונים. היו האלו שהגביהו, היו אלו שהחמיאו ואף כאלו שעיוותו. אבל היא? היא רק ניסתה לשקף. ניתן היה לקרוא לה – בת טובים.
לבת היו תכונות טובות, היא לא מצאה כל הבדל בינה לבין שאר המראות למרות כל העיוותים היא הרגישה חסרת ייחוד ביחוד לאור תשומת הלב המועטה שהיא קיבלה בחנות.
יום אחד – הגיע אדם חמוש במגבעת, מאופר בכבדות שנופף בה מצד לצד בתאיטרליות, פוסל מראה מראה שעל הקיר. עד שהגיע לבת.
בת הביטה בו מבעד לזכוכית וראתה דרך שכבות האיפור – את עצמו, את הילד שבו, והילד שניסה להפוך אליו. היא הסירה מעליו את שכבות האיפור, ללא רחמים אך ללא אכזריות.
במראה ראה את עצמו כפי שהיה.
האם הוא אהב את עצמו כפי שהיה? אין לדעת. תוך מספר ימים הועברה בת באריזות, עטיפות, קרטונים פצפצים וכל דבר שישמור עליה בדרך למטרתה – ביתן מראות, בקרנבל נודד.
אם היית נכנסת לביתן, היו המראות בוהות בך, חורים פעורים וכסופים, ללא סיפוק, ללא סוף.
היו שהפכו אותך יפה, מוצק, אכזר ומוזר. רק אחת שלא עשתה כלום.
מי ירצה מראה כזו?
רק האל ידע מול איזו מראה הזיקית נעצרה, ובמי מהן היא בחרה.


תגובות (5)

יאאאי!
סיפור חדש!
איזה כיף!
ועוד אחד טרי!
ידעתי שזה יגיע מתישהו. הסבלנות משתלמת (:

* "כולן יצרו באותה הדרך" – יוצרו (?)
* "היו האלו שהגביהו" – כאלו

* "יום אחד – הגיע אדם חמוש במגבעת, מאופר בכבדות שנופף בה מצד לצד בתאיטרליות…" – איך אפשר לנופף בכבדות? אהה, שניה, הוא בעצם התכוון למגבעת.

את ארבעת המשפטים האחרונים בהם יש פניה לקורא אפשר להפריד לפסקה חדשה. למשפט האחרון אפשר אפילו לתת מקום מכובד משלו – פסקה אחרת.

באופן כללי, הנקודה העיקרית שקצת הציקה לי [קצת הרבה] היא שלסיפור הזה בהחלט יש פוטנציאל, אבל נראה כאילו הוא הועלה ללא עריכה מוקדמת. המשפטים מרגישים מבולבלים. ובהחלט יש מקום לשיפור בניסוח ובפיסוק.

אז לסיכום, יש כאן עוד עבודה.
וכמו תמיד, כיף לקרוא את הרעיונות שלך.

ללט!

15/03/2016 00:47

    נותנת לי בראש – מגיע לי. תכלס.
    בד"כ אני הרבה יותר מוקפד בפרסום ויתכן שהסיפור לא ממומש מהבחינה הזו.

    אציין שבמסמך וורד המילה 'אם' אכן פותחת פסקה חדשה. לזכותינו יאמר.

    בנימה אישית – ואולי הסיבה שהסיפור לא נערך – הפוטנציאל לא מומש. אשמח לדעת איך הסיפור גרם לך להרגיש ומה דעתך על הרעיון.
    אולי אעביר עליו סאשן עריכה קצר.

    15/03/2016 01:49

רעיון ממש יפה ומקורי. כתיבה טובה, אהבתי מאוד

17/03/2016 08:27

    תודה!

    17/03/2016 10:19

אהבתי ממש!
רעיון מקורי, חמוד ויפה. אהבתי את האנשה למראה.

נ.ב- תודה על התגובה (אני אמנם באיחור רציני, אבל שמחה שעוד מישהו התעניין במה שכתבתי…)

25/12/2016 00:54
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך