סיפורי ערפדים. 1 פרק יא מלכת הרוח והקור

Jhony Boy 24/07/2011 1244 צפיות 4 תגובות

מלכת הרוח והקור

אני לא מאמינה שאנחנו במדבר! אמרה בלום.
המקום הזה כל כך יפה! אמר בראון.
קדימה לשוק. אמר רייבן.
מישהו ראה את מלכת הקור? צעקה לילי באמצע השוק.
אולי תסתמי?! סו אמרה לה בכעס!
פתאום שמענו קול של חצוצרות והשוק נחצה לשניים איש ישב על סוס מגונדר והאיש יותר ממנו מי זה? שאלה בלום אישה אחת ענתה לה זה הסולטאן רג'ה.לאיש היה כובע גדול עם נוצה ובגדים מהודרים ביהלומים דומה לבגדים של אלאדין.והייתה לו צלקת גדולה לאורך העין.
בלום הבינה שזה הסולטאן שהיה אמור להתחתן עם מייסי היא הסתכלה על מקס הוא היה עם מבט עצבני בעיניים.
אתם! הסולטאן הצביעה על החבורה מי אתם?
האמת שאנחנו צריכים ללכת! וכולנו נעלמנו בין האנשים התחפשנו לערבים עם גלביות וחזרנו לסולטאן.
אהלן אנחנו תיירים באנו מרחוק רחוק! אמרה סו.
היכנסו לארמון הוא אמר קדימה!
נכנסו לארמון והכל היה כל כך יפה בצבע זהב וסגול מאיפה אתם? שאל הסולטאן.
אנחנו מ…רחוק רחוק ענתה סו.
באתם לראות את ציפור השיר שלי?
ציפור השיר? לחשה סו לרנדון בשאלה.
נכנסנו לחדר יפה שבו היה כלוב ענק מוזהב מה יש שם אדוני? שאלה סו.
זו הציפור הקטנה שלי! הוא ענה. תראי להם את הכנפיים שלך.הורה לאישה.
האישה שישבה על עמוד הברזל בתןך הכלוב הוציאה כנפיים לבנות גדולות צחורות ויפות מתוך הגב שלה.
עכשיו תראי להם את הפנים היפות שלך הורה לה הסולטאן הרשע.
היא הסתובבה…וזו הייתה מלכת הקור! היה לה שיער לבן ארוך ושמלה לבנה,תכולת עיניים שראו רק קור ופנים יפיפיות היא הוציאה מהשמלה שלה כמה במבוקים מחוברים ונשפה בהם. הסולטאן נקפא במקום רק אנחנו לא נקפאנו.
ילדים חיכיתי שתבואו לשחרר אותי.אמרה המלכה באושר.
למה לא יצאת בעצמך? שאלה סו.
אנחנו במדבר קשה לי פה בבקשה תוציאו אותי.בקשה המלכה בחוסר עונים.
אתם!!! אמר הסולטאן כשהשתחרר מהכישוף אתם מכשפים!!!! קחו אותם!! השומרים לקחו את כולנו חוץ מסו הוא הצביעה עליה ואמר אני צריך אישה תביאו לי אותה!
שחררי את המלכה. לחש רנדון לסו.
העיפו אותנו מהארמון.
מה אתה רוצה ממני חלאה?! צעקה סו על הסולטאן.
לא כדאי לך להתחצף אליי הוא איים עלייה.
למה מה תעשה?! היא שאלה בחוצפה.
הוא שלף סכין ואמר תסתמי את הפה שלך חתיכת פרוצה!
סו ירקה לו על הפרצוף הסולטאן הניף את הסכין ואז נכנסו משרותיו שבאו לארגן את סו לחתונה.
סליחה חמודי אבל אני צריכה להתארגן לחתונה! אמרה סו והסולטאן יצא
***
מה נעשה עכשיו נשב בחום הזה באמצע המדבר? שאלה לילי בכעס
כנראה. ענה לה בראון
אני לא מתכוון לשבת כאן בחיבוק ידיים! אמר רייבן.
כן חייבים לעשות משהו! אמרה בלום.תגיד רנדון מה אתה עושה עכשיו מדיטציה? שאלה בלום
רנדון יש ישיבה מזרחית ועצם את עיניו לא אני מנסה לתקשר עם סו רגע היא עונה לי אמר רנדון.
מה היא אומרת?שאלה לילי.
היא אומרת שהיא שלחה בגדים לכיבוש שנגנוב אותם נלבש אתם וניכנס לחתונה שלהם!
קדימה בואו נציל את מלכת הקור! אמר מקס ושלף את חרבו.
התחבאנו ליד הממלכה וראינו שתי נשים יוצאות עם בגדים לבנים התקדמנו לעברם אבל מישהו כמעט ראה אותנו.
טוב חברה רק אחד יכול ללכת. אמר מקס.
אוקי אני אלך. אמר רנדון
לא אני אלך! אמרה לילי אני החברה הכי טובה שלה!
לא עדיף שאני אלך! אמר רנדון
זה שאתה מאוהב בה….
אולי תסתמי את הפה?! רנדון אמר והלך.
כולם הסתכלו על לילי מה? זה לא שאמרתי שקר! הסבירה.
רנדון לקח את הבגדים ואז פתאום תפסו אותנו!
ילדים מה אתם עושים פה שאל אחד המשרתים.
רנדון חזר להתחבא אנחנו אה….אנחנו אורחי כבוד אמר מקס.
האיש אמר למשרת שלידו ללכת לשאול את הסולטאן עם אנחנו באמת אורחי הכבוד שלו.
***
סליחה על ההפרעה אבל הגיעו אלינו אנשים שאמרו שהם אורחי הכבוד שלך!
סו חייכה חיוך זדוני היא שמעה דפיקה על החלון היא הסכלה וזה היה רנדון בזמן שהסולטאן דיבר עם המשרת סו הכניסה את רנדון דרך החלון והחביאה אותו מתחת לספה.
לא לא לא הם מכשפים הסביר הסולטאן,הם החברים של אשתי….אשתי לעתיד הוא חייך לסו.והיא החזירה לו אצבע משולשת.
היא ילדה קשה לחש הסולטאן למשרתו.
מותק אמרה סו.
כן… ענה לה הסולטאן בחיוך.
אולי תלך לטפל בהם בעצמך מה אתה אומר? שאלה סו תעשה את זה בשבילי?
בטח כל דבר בשבילך אמר הסולטאן ויצא עם משרתו מהחדר.
קדימה הוא יצא סו אמרה לרנדון.
הם הלכו לכלוב של המלכה וניסו לפתוח את המנעול.
הוא מכושף אמר רנדון נכון אנחנו צריכים את….בראון שניהם צעקו.
***
הסולטאן הגיע עם משרתו למטה ותפס את החבורה! אורחיי כבוד הא? מכשפים!!!!!!!! הוא הניף את חרבו כולנו הוצאנו את הנשק שלנו ופרצה מלחמה פתאום, מוזיקת החתונות החלה להישמע בקולי קולות.
***
אוקי אני אלך להתחתן…ולהביא את בראון!אמרה סו ורצה.
כאשר סו הגיע למטה ראתה את המלחמה וחיפשה את בראון ואז היא קלטה אותו היא התקרבה עליו ופתאום מישהו תפס לה את היד מה אתה רוצה חלאה?!
שוב המילים המלוכלכות אנחנו מתחתנים ולא אכפת לי מה! הסולטאן תפס אחד ממשרתיו ואמר לו לחתן אותם!
אבל אדוני אני לא יודע מה להגיד אמר המשרת בחוסר עונים.
פשוט תגיד מה ששמעת אי פעם מחתונות! אמר הסולטאן.
אוקי אדוני האם ברצונך לקחת את….סו השלים אותו הסולטאן את סו? כמובן!ענה לו הסולטאן. האם את מוכנה להתחתן עם הסולטאן….סו? לא!
סו לקחה את הסכין שהיה לסולטאן בכיס ודקרה אותו היא תפסה את בראון והם עלו למעלה.
מנוולת! צעק הסולטאן ועלה אחריהם.
מה מה קורה? סו? שאל בראון.
המנעול מכושף אנחנו צריכים אותך!הסבירה סו
אה…אוקי.
הם הגיעו לחדר וחסמו אותו עם המדף שהיה ליד הדלת.
קדימה בראון למה אתה מחכה? שאלה סו.
אה… אוקי ממש מתאימה לך שמלת הכלה.
סו הסמיקה…תודה….
אה מה קורה פה? שאל רנדון.
מה אתה מקנא שאלה מלכת הקור.
אה לא ממש לא אמר רנדון והסמיק.
מה כולכם נהייתם אדומים צחקה המלכה.
נו אתה מצליח? שאלה סו.
רק רגע אני מציע שתסתתרו. גברתי האם תוכלי לזוז טיפה אחורה?
כן בטח חמודי.ענתה המלכה בחיוך.
בראון הניף את המטה והיה פיצוץ קטן על המנעול ודלת הכלוב נפרצה.
גם את ציפור השיר שלי תיקחו מה?הגיע הסולטאן פתאום.
איך הוא הגיע לפה? שאלה סו
אתה מנסה לקחת את אשתי? הסולטאן הצביע על רנדון.
אולי רנדון ענה.
להבות אש התגלו על ידו של הסולטאן. והוא התחיל להעיף את האש לכל מקום המלכה יצאה מהכלוב ואמרה: הסולטאן אני מתנצלת אבל לא נהנתי מאיך שטיפלתה בי קחו צעד אחורה ילדים המלכה פרשה ידיים והתחילה לעוף באוויר העיניים שלה הפכו ללבנות כמו שלג ואז בום יצא ממנה קריסטל כחול ענק הוא שבר את התקרה ואז כל האנשים יכלו לראות את הקריסטל הענק והוא טס באוויר המלכה חזרה לעמוד על הקרקע סליחה שהייתם צריכים לסבול את הקור היא אמרה.
הסולטאן הפך לאפר מה? איך הוא הפך לאפר? סו שאלה.
זה משנה? שאל רנדון העיקר שחזרת להיות שלי והם התנשקו.
הקריסטל חזר אבל בתור מים כמו גשם כולם חייכו להם וסו התנפלה על רנדון בנשיקה.
אוי נו באמת למה הגשם הזה?! שאל רייבן והתכרבל בגלאביה.
בואו נלך תודה לכם שהצלתם אותי אמרה המלכה.וסליחה על הגשם אני יודעת שהגשם מחליש אתכם,אז בואו נחליף את זה ל…קשת בענן!
גם זה מחליש אותי.אמר רייבן בעצבנות.
אבל מה זה? שאל בראון.
על האפר של הסולטאן הופיע פתק חום שנראה כאילו עשוי מעץ בראון הרים אותו וקרא: את הסולטאן הבסתם ואת המלכה הראשונה הצלתם הבאה בתור גם נמצאת במקום שמחליש אותה אולי בהר געש אולי בימות שימרו על חייכם שלא למות.


תגובות (4)

אוקי, שלום אל ג'וני בוי.
קראתי את הפרק המסויים הזה של הסיפור ויש לי די הרבה הערות: אני מקווה שתיקח/י את כולן ברוח טובה, ותזכור/תזכרי שאנו כאן בכדי ללמוד ולהנות.

ראשית, את/ה לא מקפיד/ה על כללי פיסוק בכלל! זה היה כמעט בלתי אפשרי לקרוא את הסיפור המקסים שלך. הנה שיעור ראשון בספרות: כאשר דמות אומרת משהו, לא משנה מה, צריך להוסיף מרכאות.
לדוגמה: רייבן, אחת הדמויות, אמר לקראת סוף הסיפור, ואני מצטטת:
גם זה מחליש אותי.אמר רייבן בעצבנות.

אז במקום פשוט לכתוב את זה כך, את/ה מוסיף/ה מרכאות כך: "גם זה מחליש אותי," אמר רייבן בעצבנות.

הרבה יותר קל לקרוא את זה ככה, לא? אבל אני כן חייבת להודות שעשית עבודה מעולה ברווחים. דאגת לעשות רווח בין כל אמירה ואמירה, וזה כן כלל חשוב ביותר שהצלחת ליישם.

בכדי ללמוד יותר על כללי פיסוק, פשוט פתח/י ספר, הארי פוטר הכי קל, מפני ששם ישנן הרבה מאוד שיחות, כך שיותר קל לראות היכן יש מרכאות ומתי צריך לשים פסיק או נקודה בתוך מרכאות.

דבר נוסף: אני מצטטת פה פסקה שלמה, עכשיו, נסה/נסי לקרוא את הפסקה הזאת בעל פה, פשוט קח/י חמש דקות ותקרא/י אותה:

להבות אש התגלו על ידו של הסולטאן. והוא התחיל להעיף את האש לכל מקום המלכה יצאה מהכלוב ואמרה: הסולטאן אני מתנצלת אבל לא נהנתי מאיך שטיפלתה בי קחו צעד אחורה ילדים המלכה פרשה ידיים והתחילה לעוף באוויר העיניים שלה הפכו ללבנות כמו שלג ואז בום יצא ממנה קריסטל כחול ענק הוא שבר את התקרה ואז כל האנשים יכלו לראות את הקריסטל הענק והוא טס באוויר המלכה חזרה לעמוד על הקרקע סליחה שהייתם צריכים לסבול את הקור היא אמרה.

הצלחת? כי אני לא. אין שם בכלל סימני פיסוק, לא הבנתי כלום מהפסקה הזאת. אבל: אני כן לקחתי אחריות ושמתי סימני פיסוק: נס/י לקרוא אותה עכשיו:

להבות אש התגלו על ידו של הסולטאן והוא התחיל להעיף את האש לכל מקום. המלכה יצאה מהכלוב ואמרה: "הסולטאן, אני מתנצלת אבל לא נהנתי מאיך שטיפלת בי. קחו צעד אחורה ילדים."
המלכה פרשה ידיים והתחילה לעוף באוויר, העיניים שלה הפכו ללבנות כמו שלג, ואז… בום! יצא ממנה קריסטל כחול ענק, הוא שבר את התקרה. כל האנשים יכלו לראות את הקריסטל הענק שטס באוויר. המלכה חזרה לעמוד על הקרקע.
"סליחה שהייתם צריכים לסבול את הקור," היא אמרה.

לא היה טיפה יותר קל לקרוא את זה עכשיו? אני חושבת שכן. שמתי לב שיש לך הרבה שגיאות כתיב, שזה משהו שלכולם קורה אז לא לדאוג, רק עדיף לעבור פעם פעמיים על כל סיפור. עוד משהו ששמתי לב שקורה לך הוא שאת/ה משתמש/ת הרבה בחזרות. כלומר: אין צורך להגיד פעמיים שהקריסטל הענקי טס, זה למה תיקנתי מעט את הפסקה שנמצאת למעלה.
את/ה צריך/ה להשקיע זמן בקריאה של ספרים כמו "ווינטר בלו" שנראה לי שתאהב/י, מה שיעזור לך לראות למה אני מתכוונת. הכתיבה שלך לא מאוד רהוטה, את/ה משתמש/ת בהרבה: "ואז… ופתאום… ו…. ו…." יותר מידי ווים, תקפיד/י על תארים.

ניקח את המשפט הבא בתור דוגמה:
כאשר סו הגיע למטה ראתה את המלחמה וחיפשה את בראון ואז היא קלטה אותו היא התקרבה עליו ופתאום מישהו תפס לה את היד מה אתה רוצה חלאה?!

מה אם נכתוב אותו ככה: כאשר סו הגיעה למטה וראתה את המלחמה, היא חיפשה את בראון. מייד היא קלטה אותו בזווית עיניה רץ במורד המדרון. היא התקרבה אליו במהירות כאשר לפתע מישהו תפס בידה.
"מה אתה רוצה מחלאה?!" היא צעקה בבהלה.

הנה, אני מניחה שככה אני הייתי כותבת את זה, אבל אני לא חושב שזה הסגנון שלך, ולכן נסה/נסי למצוא את הסגנון שלך. כאשר אני אומרת סגנון, אני מתכוונת לצורת כתיבה שחוזרת על עצמה: רווחים, תארים שאת/ה תעדיף/י להשתמש בהם וכן הלאה.

אני כן חייבת להודות שעשית משהו שהרבה סופרים צעירים שראיתי פה לא עושים. סיימת את הסיפור בצורה דרמתית, שבוודאי תגרום לכל אחד לרצות לדעת מה ההמשך, וכל הכבוד על זה! אפילו לי קשה למצוא מקום מתאים לדרמה.

אני מאוד מקווה שלקחת הכל ברוח טובה, הרי באנו ללמוד, לחלוק ולהנות. אני מקווה שלמדת מעט ממה שאמרתי, ותזכור/תזכרי שאינך חייב/ת להקשיב לשום דבר ממה שכתבתי, את/ה יכול/ה למשיך לכתוב איך שתרצה/תרצי, אבל נראה לי שהקוראים וגם את/ה תרצה/תרצי להנות מעט יותר מקריאה ברורה יותר ורהוטה יותר.

לכל תגובה את/ה מוזמן/ת לפנות אליי: [email protected]
אשמח לקבל את דעתך על התגובה שלי :)

בהצלחה!

24/07/2011 22:52

קודם כל תודה רבה על הסבלנות ותודה על כל המחמאות ואני בן!
וכן אני מקווה להשתפר יותר את מבינה פשוט מתחילים לכתוב ואז מתלהבים מקטע מסויים וכותבים אותו במהירות אבל תודה על הכל ואני מקווה ליישם את העניין!=)

24/07/2011 23:05

תמשיך!!!!

26/07/2011 16:11

פליזז!!!!!!!!!! סורי אבל אני מודיע מראש שאם לא תמשיך אני אחפור טוב הינה חפירות שלו קשורות:
תמשיך!
איזה עיינים יש לך באיזה כיסא אתה מישתמש
בן כמה אתה
היי
היי
\היי
היי
והיי
מה השם של אימא שלך
האים מחשב שלך ישן ??
מה תיעושה???
יש לך אח??
באיזה ווליום אתה משתמש??
אגב,
זה לא מישל כתבה
זאת אנאבל!
תמשיך
תמשיך
תמשיך
תמשיך
תמשיך
תמשיך!!!!!

12/08/2011 19:06
16 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך