רחוק קרוב פרק 4 נקודת המבט של דמיאן

13/03/2020 350 צפיות אין תגובות

הבטתי בה מהחלון מסתובבת בגשם מתרגשת , מרי ואביה היו תחת מטרייה אחת, היא הייתה כל כך יפה שיערה הארוך התפזר בגלים על גבה , והיה נדמה שהיא לבד בעולם , עד שלואיס תפס בידה והכניס אותה למטרייתו ושוב הצביטה המוזרה הזאת, כמו אבן על הלב , לונדון מתאימה לה , ירדתי שהם נכנסו רק יולי עמדה מתפעלת מהנברשת תמיד שמה לב לפרטים הקטנים , ושוב ליבי נחמץ , "רק הגעת וכבר הבאת סערה" אמרתי לה והיא הייתה הסערה היפה ביותר שראיתי "יש לך בית נפלא אני מתנצלת על הלכלוך" היא אמרה מצמצת את עיניה בכעס לעומתי אמרתי לה שתרגיש בנוח ושהיא אורחת בביתי " "אני בטוחה שאסתדר" אמרה לי כשניסיתי להיות גנטלמן ולקחת את מזוודתה אך היא סירבה בתוקף התעצבנתי , "את לא פרא אדם" אמרתי לה היא לא שמעה מילה על נימוס? אני מנסה להיות נחמד והיא מתנהגת כמו ברברית "אני לא אהיה למטרד " אבל את כבר מטרד עם העיניים היפות האלה , והשיער המפוזר, כולה נוטפת מים יפיפייה ככה בלי כלום , בלעתי את רוקי "את כבר מטרד" סיננתי מנסה להוציא אותה מראשי , היא מסחררת אותי כשהבנתי שהיא מצטרפת לנסיעה עם אביה התרגשתי כמו ילד קטן, הכנתי לה חדר נוח וגדול עם חלון עצום ואדן שתוכל לקרוא בנוחות , קניתי את המצעים היקרים ביותר שיהיה לה נוח וסידרתי לה עוזר פרטי, תמונה שלה ישנה עם כותנת לילה במיטה למעלה עלתה למוחי וניסיתי לסלק אותה , היא ילדה , נחותה , מעמדה כל כך נמוך, היא חצופה כל כך, פרא אדם , לא אשה של בית , ובכל מילה שלה היא רומסת אותי , בלעתי את רוקי , אסור לי לחשוב מחשבות כאלו פשוט אסור' פרשתי לחדרי .
ארוחת הערב הגיעה כולם התיישבו הסעודה הייתה שקטה ועברה על מי מנוחות אולי כי יולי לא הייתה שם , אני מביט בלואיס ורואה כי אינו שקט, מרי מולו אוכלת סלט, "הכל בסדר אח קטן? שאלתי , "כן" הוא לחש וראיתי שהוא מסדר את משקפיו בעצבנות , כשקמנו הצעתי להם לבוא לטרקלין, מרי הייתה עייפה וכך גם אביו של יולי, אני ולואיס הלכנו לטרקלין שותים כוס וויסיקי יקר, הוא זז בעצבנות "תגיד אח גדול " הוא התחיל ואז הפסיק "מה מטריד אותך לואיס?" שאלתי מוזג לו כוס שניה , "עשיתי רשימה , על מרי " הוא אמר והוציא את טבעת מכיסו , תמיד חשבתי שזה פלרטוט קליל ולא משהו רציני , "ואו" אמרתי בהתפעלות העיצוב היה מהמם , הוא החל מגמגמם משהו על רשימה והוציא לי רשימת חסרונות ויתרונות על מרי , בעיקר תכונות פשוטות שגורמות לחיבה בסיסית , "ומה הבעיה?" שאלתי כשראיתי רק חיסרון אחד, "סיפרתי היום ליולי על רשימה שעשיתי עליה " הוא מלמל שותה את הכוס במהירות השתעלתי "חשבתי שאתם רק חברים" אמרתי ושוב פעם הלחץ בחזה , "כן , כן " הוא המשיך מוזג לעצמו ולי כוסית נוספת , "אני חשבתי הרבה על יולי אנחנו למעשה אחים , אך לאחרונה אני מפחד מה אם מרי אינה האחת " הוא המשיך מולל באצבעותיו כרית שהייתה על הספה "אני חושב שיולי , מרגישה אליי משהו לאחרונה היא מחמיאה לי יותר , אומרת לי שהיא מפחדת שאעזוב אותה , היא אף אמרה שאם היא הייתה עושה רשימה עליי לא היה לה אף חיסרון" תפסתי את הכוס בחוזקה תחשוב מהשכל הישר "היא במעמד נחות זה לא יעבוד" אמרתי לו "מה זה משנה יש לי ולך מספיק לנינים של הנינים שלנו , זה נישואים הם לא חייבים להיות למען ברית או הטבה כזאת או אחרת זאת אשה שאני הולך לחיות איתה כל חיי " הוא הוריד את משקפיו ועיסה את רקתו , "יולי מוזרה לאחרונה היא השתנתה " הוא המשיך ורציתי לשמוע עליה אז כמו אגואיסט מזוכיסט נתתי לו לדבר עליה בחופשיות "היא , שונה , היא חכמה כל כך אני יכול לראות אותה כאשה מופלאה , אולי כל השנים הללו יחד הרסו לי לראות אותה באור נשי באמת , אבל היא טובה , יש בה איכויות שלעולם לא אמצא באף אחת" הוא אמר ואז נאנח "אבל מרי, אח מרי משגעת אותי יופייה , כשהיא נוגעת בי אני מרגיש זיקוקים " הוא המשיך "וכשיולי נוגעת בך?" שאלתי הוא מיד נרתע לאחור "יולי מעולם לא נגעה בי בצורה לא ראויה ! " הוא מיהר להגן עליה , הבטתי בו בסימן שאלה "כל השנים הללו ואפילו לא נשיקה?" התפלאתי תמיד חשבתי שהם מסתירים מאיתנו דברים , היו פעמים כי האמנתי שכל בילויים בספריה נועדה לשם מזמוזי ילדים , "יולי היא אשה טהורה , היא מעולם לא חשקה באף גבר, לא נגעה באף גבר, היא מאמינה במימוש רק לאחר החתונה " הוא אמר נחרצות בלעתי את רוקי לא יכול להיות , חשבתי במוחי "אבל היא כל כך בוטה לפעמים" אמרתי שותה לאט , לואיס צחק "ראית פעם מישהו מתחיל איתה שיחה ? כולם מפחדים ממנה בבית ובצדק, אז גברים על אחת כמה וכמה מתרחקים ממנה זה מנגנון הגנה שלה " אמר לואיס וכבר נשמע שקולו מעורפל "לך על מרי , נשמע שזאת מישהי שתממש לך נישואים ולא אחת שתגרום לך לאבד את העשתונות כמו יולי" כשדיברתי אליו דיברתי גם אל עצמי, פגע רע כמוה לא יכולה להיות מושא אהבתו של אף אחד "ומה עם מרי לא האחת יופי נעלם עם השנים" הוא אמר והוא צדק , ואם אני הייתי במקומו ויולי הייתה מחמיאה לי ולו פעם אחת יכול להיות שהייתי יורד על ברכי ומתחנן בפניה להיות אשתי , תשתוק אמרתי לקול הזה בראש שלי , תשתוק היא כלום , "אתה לא חייב להתחתן עכשיו יש לך זמן אני מבוגר ממך בשבע שנים ואיני לחוץ כמוך" אמרתי לו נרגע, הוא היה נראה ניחוח יותר "ליולי יש את העיניים הכי חכמות בעולם" הוא אמר לפתע "וגם יש לה ריח של אורן נעים כזה , למרי יש ריח של תות מתוק לאכול אותה , אם שניהם היו מתמזגות לאחת הן היו האחת " הוא מלמל והיה נראה שפוך כבר "טוב נראה לי שאפרוש יולי לא אופציה בלאו הכי , היא החברה הכי טובה שלי ולא אהרוס זאת בעד שום הון שבעולם , אשמח גם אם תפסיק להעליב אותה ולקרוא לה מטרד, היא חברה שלנו , ואביה חבר טוב של אבא ועובד נאמן , אשמח אם תתחיל להיות יותר סביר פנים אליה , היא מתרגשת מלונדון זה כל חלומה אל תוריד אותה למטה בכך שאתה מגשים לה חלום" הוא מלמל והלך לחדרו חצי מזוגג.

אני שוכב במיטתי ומתהפך באותו מסדרון ישנה יולי, כשהיינו קטנים הייתי צוחק על שמה, כי היא נולדה בינואר וקראו לה יולי , והיא תמיד אמרה שזה קיצור של יוליה , מרומאו ויוליה , אני נזכר שלפניי שנתיים היום שראיתי אותה מתרחצת בנהר , אני יודע אני ארור , היא קפצה למים ושחתה עם שמלה לבנה שחשפה הכל זה היה ביום החם בשנה, ואנשים רבים רחצו בנהר , אך היא החסודה והצנועה שחתה בלילה חשבה שהיא לבד, האור ירח האיר את כל גופה הצנום ולא היה ניתן להתכחש לכך שהפכה להיות אשה כל כך נאה, וחריפה , היא שחתה הלוך ושוב , לאחר מכן יצאה רועדת מן הנהר, וישבה שם על הדשא וקראה באור הירח בעוד הכותנת הלבנה צמודה לגופה ומראה כל קימור של גופה , תמיד זקופה , פעמים רבות חשבתי שיופייה הוא כשל נסיכה אקזוטית , וחוכמתה שוות ערך לגבר, אני מרגיש את אזור מחלציי מתעורר לעזאזל היא הייתה רק בת 16 צעירה מדי , היא עוד מעט חוגגת 19 ויציגו אותה בחברה, ואין אחד לא יתפתה אליה , התהפכתי במיטה הלוך ושוב מנסה להרגיע את עצמי ממחשבות יש לי פגישה חשובה מחר ועליי להתכונן אליה מהבוקר אך המחשבות לא עזבו, והרגשתי את עצמי בין חלום למציאות, פעם אני בספינה שאנחנו בונים, פעם יולי רוחצת בים, פעם אני מתהפך ומתגלגל במיטה ונאנח , ופעם שוב פעם בחלום הקיץ.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
12 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך