"החומה" נכתב על המצב של הקטטות בין הדתיים לחילונים במדינתנו ובעולם בכלל. החומה עצמה מדמה את הקשר של הניתוק הגדול שיש בין הצדדים, כששניהם רוצים להרוס את הניתוק, אך לבסוף העולם נכנס לתוהו בוהו.

החומה

25/08/2009 1267 צפיות 4 תגובות
"החומה" נכתב על המצב של הקטטות בין הדתיים לחילונים במדינתנו ובעולם בכלל. החומה עצמה מדמה את הקשר של הניתוק הגדול שיש בין הצדדים, כששניהם רוצים להרוס את הניתוק, אך לבסוף העולם נכנס לתוהו בוהו.

והנה הגיע לו הרגע שרבים חיכו לו: ההפרדה.
המאמינים בצד אחד והחילונים בצד שני וביניהם, מה אם לא – חומה.
כעת, אין יותר קשר בין השניים, אלא בין זוג אחד, הלא הם מאמין וחילונית, שבניגוד לכל רצון האחרים, מצאו פתח בין החומות.
וכאשר גילו השניים לחבריהם, מפה לאוזן עבר וההתנגשויות החלו מחדש;
החילונים, מאמינים שכנעו, והמאמינים: החזירו בתשובה.
וכך, לאט לאט, החומה נפלה, פגעה בחפים מפשע – הקרובים אל החומה. האבנים נפלו והרגו ושיטחו ופירקו ולקחו את חייהם.
לאף אדם לא היה איכפת, הם רק המשיכו לפגוע אחד בשני, והמשפחות המתאבלות – את המלחמה ניסו לעצור, אבל עוד אבן ועוד אבן הרסו חייהם.
שלבסוף, אחרי שהסתתרו מאחורי ההמון, נשארו רק האוהבים, המאמין והחילונית, נשארו לבדם לנצח, אבל אוהבים.


תגובות (4)

סיפור נחמד ומסמן משהו שהוא באמת אמיתי.
זה באמת נכון…. ראיתי הרבה חילוניים ששונאים דתיים, גם אני חילוניה אבל אין לי בעיה עם הדתיים, רק שאני לא מבינה למה הם לובשים בגדים ארוכים בקיץ S:

25/08/2009 19:51

בונים חומות שמפרידות בין העמים ובין האנשים….חומה אחת בין החרדים לבין החילוניים…ממש שני עמים אויבים…בונים חומות בירושלים המפרידים בין יהודים לבין ערבים…המקשים על תושבי העיר המאוחדת (האם באמת יושלים מאוחדת?) חומות בין גברים לנשים…והחומה הגרועה מכל !!! היא החומה בין האזרחים לבין שממשל….יגיע היום והחומות ייפלו כפי שחומת ברלין נפלה ואזירווח לכולם.. כן יהיה רצון לנואר אמן…

23/11/2009 15:35

הי אני דתיה, והסיפור שלך נורא יפה.
רק יש לי משהו לומר. לפי דעתי אין שנאה, יש רק אנשים לא בסדר, כי אי אפשר לראות הכל שחור ולבן, צריך לראות את הגוונים!
אני לא שונאת חילונים כי הם חילונים, אין לי שום דבר נגדם. אבל יש לי משהו נגד אנשים רדודים, ויש המוווון דתיים כאלו, וגם חילונים.
אז בקיצור (אחרי ההרצאה שלי) זה האדם שקובע מי הוא, ולא הדת.
אני מקווה שלא עצבנתי אפחד!

30/09/2010 22:58

לדעתי זה סיפור ממש טוב ואהבתי את הרעיון של החומה אבל לדעתי 'דאשיס' צודקת וגם לדעתי אי אפשר לראות הכל שחור ולבן אלא צריך לראות את הגוונים. אבל חוץ מזה סיפור ממש טוב.

15/12/2010 18:39
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך