Saharcohen
אני חדשה באתר ורציתי שתתנו לי ביקורות בונות ולא פוגעות ומעליבות .

What does not kill you makes you stronger -הקדמה +פרק 1

Saharcohen 15/12/2012 985 צפיות 6 תגובות
אני חדשה באתר ורציתי שתתנו לי ביקורות בונות ולא פוגעות ומעליבות .

הסיפור לא הולך להיות על 1D או על כל מפורסם אחר הסיפור הולך להיות על סתם אנשים .

דמויות : אנה – שיער חום מתולתל ועיניים חומות בת 17 (כיתה יא )
ג׳ק -שיער שטני עיניים חומות בן 17 המקובל של השכבה ( כיתה יא )
לין -החברה הכי טובה של אנה , שיער בלונד ועיניים ירוקות בת 17 (כיתה יא )
שאנון – הפרחה של השכבה , שיער בלונד צבוע ועיניים חומות עם עדשות תכלת בת 17 (כיתה יא )
אנה יתומה מאבא בהמשך תדעו למה .

~הקדמה ~

אנה נערה של כל כך מקובלת בחברה יש לה חברה הכי טובה ועוד ידידים שתדעו עליהם בהמשך
בהמשך יווצרו כל מיני מריבות בין אנה לשאנון וסיפורי אהבה נרקמים באויר ..

פרק 1
~נקודת המבט של אנה ~
אעאעאעאעא התעוררתי מסיוט שבו ראיתי את אבי שוב ושוב נרצח על ידי טרוריסט ושוב אני צורחת לא שיברח שאני לא יוכל לחיות בלי אבא !
התעוררתי ליום חדש יום שלא רציתי לקום אליו רציתי לישון לנצח לישון עד שאני אצטרך למות ,שאני לא יצטרך לחיות בעולם הזה , בעולם המלא סבל , בעולם בלי אבא , אך הסיבה היחידה שאני מסכימה לקום כל בוקר זה כדי לראות את הפרצוף המאושר של אימי שהיא רואה שהתגברתי על מותו של אבי למרות שאני יודעת בתוך תוכי שהיא מבפנים עמוק בפנים עדיין אלמנה טרייה .
~סטופ ~
אנה במקור מישראל אך כעת גרה בלונדון לכן יהיו קטעים שאני יכתוב משפטים של אימא שלה באנגלית ,ביקורים בארץ ישראל ועוד .
~המשך ~
קמתי צחצחתי שיניים לבשתי : חולצה של lover לבנה עם ג׳ינס קרעים בהיר וסניקרס ורודות ,
ירדתי ללמטה אכלתי ארוחת אמרתי לאימא שלי שלום ובאתי לצאת לפני שיצאתי אימי אמרה לי את המשפט שאמרה לי כל בוקר לפני שיצאתי לבית ספר : " what does not kill you make you stronger"

כשיצאתי ראיתי את לין עומדת מחכה לי אמרתי לה היי והתחלנו ללכת הגענו לבחת ספר וראיתי את שאנון יושבת במקום שלי ומנשקת את ג׳ק ,לא שקינאתי או משהו פשוט לא היה לי כוח לריב עם שאנון והיה נראה שהיא מאוד רצתה את זה , אז החלטתי לתת לה לריב איתי :
אנה : ״זוג יונים באלכם להתעופף לי מהמקום ?! ״
שאנון : ״ סתמי יתומה ״
ברגע ששאנון אמרה לי את המשפט הזה דמעות עמדו לי בגרון אך לא יכולתי לתת לראות אותי בוכה אז פשוט ברחתי ,רצתי לאיזושהי פינה בבית ספר והתיישבתי שמה על הרצפה , שמעתי מישהו רץ אחרי ..
מי זה יכול להיות ? ..
המשך יבוא אם תרצו ..


תגובות (6)

את כותבת ממש יפה תמשיכיייי :))
את מוזמנת לקרוא את הסיפור שלי גם , אני גם חדשה באתר ;-)
https://www.tale.co.il/%D7%A1%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%A4%D7%99-%D7%A0%D7%95%D7%A9%D7%90/%D7%A1%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A8-%D7%91%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%9B%D7%99%D7%9D/i-will-not-let-you-fall-%D7%A4%D7%A8%D7%A7-1.html

15/12/2012 13:05

תודה ואני גם יקרא

15/12/2012 13:14

נשמע מאוד מעניין :)
יש לך בשבילך עצה ?!
שאת כותבת משפט שמשהו מדבר אל תכתבי , אנה : " בלה בלה בלה " .
תכתבי , " בלה בלה בלה " אמרתי .
" סתמי יתומה " אמרה שאנון בקול כועס , ברגע ש…בלה בלה בלה .
הבנת ?
קייצר ברוך הבאה לאתר ♥

15/12/2012 15:00

סיפור מעניין וחמוד :)
יש לי כמה הערות\עצות…

1. בקשר למרכאות (" "), כל פעם שמישהו אומר משהו, תכתבי את מה שהוא אומר בין המרכאות. בלי נקודותיים ואז המשפט שהוא אומר. (נקודותיים אמורות להיות רק לפני מנייה של מספר דברים הכוללים יותר משתי מילים לפחות, או לפני דוגמאות וכדומה…) דוגמא:
"את ממש מעצבנת אותי," העירה לי יוספה בעודי מתרחקת.
"אל תתייחסי אלייה," אמרה לי מירית בנועם והבטתי בה. "היא סתם מנסה לעצבן אותך."

הבנת את הכוונה שלי..?

2. בסיפורים אין תיאור של הדמויות לפני כל הסיפור או באמצע הסיפור לאחר 'סטופ' או משהו כזה.
תיאור הדמויות ומעמדם בסיפור אמור להשתלב בסיפור, בין השורות והמילים.
אבל, שזה לא יהייה תיאור יותר מדי… מהיר.
דוגמא לתיאור מהיר : "קוראים לי שלומית ויש לי עיניים סגולות ואני בלונדינית ואני רזה אבל לא אנורקסית ואני בכיתה יא."
הבנת? כי התיאור בא מהר מדי ובבת אחת. את יכולה אולי לעשות נגיד שאחד ההורים או החברים או מישהו ייקרא לדמות בשמה (נגיד, '"שלומית!" שמעתי קול קורא בשמי והסתובבתי…') ואז נדע מה השם של הדמות. או כשמישהו נגיד מסתכל לה בעיניים, אפשר לכתוב "הוא הביט עמוק לתוך עיניי הסגולות…", ולציין את הפרטים לאט לאט ככה, שלא יהיה כבד מדי בשביל הקורא.

3. בלי מילים כפולות וסלנגים. אין בסיפור דבר כזה : "עעאעאעאאאאע"…

4. יש רק שלוש נקודות או אחת. אין שתיים. ונסי שלא לעשות לפני הנקודות רוווח.

5. אחרי מרכאות (" ") ולפני שהמשפט מתחיל, לא אמור להיות רווח.
רווח גם לא אמור לההיות לפני סימן ניקוד, אלא רק אחריו. (דוגמא: '"היי שלומית, הכנת את השיעורים בהיסטוריה?" שאלה אותי מירית כשהתיישבתי במקומי בכיתה…')

6. 'סטופ' ו'המשך'? אין דבר כזה. אם את רוצה להגיד משהו או להעיר משהו בקשר לסיפור, את אמורה בדרך כלל לכתוב אותו כחלק מהסיפור. שהדמות או אחת הדמויות שזה קשור אלייה, תספר על הדבר כחלק מהסיפור. דוגמא: "בעודי הולכת ברחובות ניו יורק הסואנים, שמעתי מאחד מבנייני המגורים הנמוכים שעברתי על ידם, צעקות רמות, ריב. שבירת כלי או חפץ לא מיאנו לבוא. גלגלתי עיניי בחיוך קל והמשככתי ללכת. אני כבר רגילה לקולות ומחזות כאלה ברחובות. עם השנים מתרגלים. ואני גרה כאן כבר מילדותי." (אני יודעת שהדוגמא ארוכה מדי ומוזרה, אבל זה הדבר היחידי שעלה לי בראש…)

7. נסי לא להאיץ את העלילה. שדברים לא ייקרו יותר מדי מהר. זה מבלבל לפעמים את הקורא.

8. סימני פיסוק (כמו נקודה ופסיקים). אם המשפט נגמר או הקטע נגמר, לשים נקודה. אם המשפט ארוך מדי לקריאה ואמורה להיות בו הפסקה בשביל הבנה יותר טובה, שמים פסיק.

9.משפטים באנלית? בסדר… אבל, עדיף שאולי תעשי כוכבית ליד המשפט ושהתרגום יהייה ב'רציתי להוסיף'. אלא אם כן זה משפט של 'yes' או 'no', שאת זה אני חושבת שכל אחד יכול להבין.

10. תיאורים של מקומות ורגשות. את צריכה להוסיף את זה בכל פרק או דבר שאת כותבת, לדעתי.
זה מאוד חשוב ויכול לתת הרגשה לקורא שהוא נמצא בתוך הסיפור עצמו ומזדהה לגמרי עם רגשות הדמות. זו הרגשה נפלאה, אגב. חוויתי המון :)

אני חושבת שזהו…
אני לא מתכוונת כלל וכלל לצחוק על הכתיבה שלך או להעליב. אני פשוט רוצה לעזור לך לשפר את הכתיבה, זה הכל. :)
אני ממש מקווה שתקחי לתשומת לבך את ההערות שלי, אך רק בדרך טובה :)
שוב, אין בכוונתי להעליב אותך בכלל!
ברוכה הבאה לאתר :)
ותמשיכי! D:

16/12/2012 01:16

אה, ומצטערת שחפרתי… :\ ה,

16/12/2012 01:17

חחח אנונימי T תודה מאוד עזרת לי ואני ינסה לשפר את הכתיבה בפרק הבא

16/12/2012 02:16
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך