לאסתםמישהי
אני מקווה שהמקומות שבהם שמתי ('), הם נכונים. אם טעיתי, אתם מוזמנים להציע לי תחליף. שבת שלום :) (ועוד מעט גם חג שמח!) אגב, למישהו יש שם יותר נורמלי לסיפור? הוא גרוע...

אבא שכנוע

לאסתםמישהי 14/10/2016 776 צפיות 6 תגובות
אני מקווה שהמקומות שבהם שמתי ('), הם נכונים. אם טעיתי, אתם מוזמנים להציע לי תחליף. שבת שלום :) (ועוד מעט גם חג שמח!) אגב, למישהו יש שם יותר נורמלי לסיפור? הוא גרוע...

"אבל אני לא מבינה! למה שתיים כפול שלוש שווה שש?!" כך ביתי בת השמונה אומרת ומנסה להבין את נפלאות החשבון. "שתיים כפול שלוש שווה חמש! זה הגיוני," היא קובעת בנחרצות.
"לא, מתוקה. יש הבדל בין 'כפול' ל'ועוד'. 'כפול' זה אומר המספר ועוד עצמו ככמות המספר שאחריו או לפניו, הבנת? לכן שתיים כפול שלוש שווה שש. כי מחשבים שתיים ועוד שתיים ועוד שתיים והמספר שיוצא הוא שש."
לפי המבט הזועף והעקשן שעל פניה אני מזהה שהיא לא הסתפקה בתשובתי ומתכונן למתקפת נגד. "לא, אבא! אתה בעצמך אמרת: 'ועוד'! אז עשיתי – שתיים ועוד שלוש שווה חמש." ואחר כך היא מוסיפה בהטעמה, "אני חושבת שבינינו, אתה קצת טיפשון."
אני צוחק בלב ומנסה להסביר לה שוב למה יש הבדל תהומי בין שני המושגים החשובים הללו. היא שוב לא מבינה ומתעקשת לעמוד באותו מקום שהייתה בו בהתחלה.
'היא קיבלה את הגנים של אמא שלה, הפרדה החמודה והעקשנית הזו. גם היא לא וויתרה עליי ודחפה אותי עד החתונה.' אני חושב לעצמי בגיחוך קל. 'אבל לפעמים צריך להניח את החרב בצד ולהקשיב.'
"תקשיבי לי חמודה, פשוט תעשי את מה שאני אומר לך. תזכרי את התרגיל הזה טוב טוב במוח ולאחר מכן את תזכרי גם את לוח הכפל, לא משנה אם תביני או לא. כרגע, זה מה שאת צריכה לעשות." ניסיונותיי לגרום לה להבין עלו בלהבות ויש לי עוד דברים שאני צריך לעשות, אין לי עוד זמן וסבלנות כרגע. אם היא מבינה – טוב, אם לא – אולי כשתתבגר תבין. חבל לי עכשיו לבזבז עוד זמן.
"אבל אני עדיין לא הבנתי! למה שתיים כפול שלוש שווה שש?" ביתי לוחצת עוד ועוד.
"את מבינה את זה! אין לך סיבה לא להבין. 'כפול' ו'ועוד' אלו מושגים שונים וממש פשוטים. ואם תכתבי במבחן ששתיים כפול שלוש שווה חמש אני אכעס מאד. אני הסברתי לך פעם אחר פעם ואת לא הקשבת לי. את תביני את החומר אם רק תקשיבי לי," 'את לא טיפשה', אני מוסיף בלב. "את חכמה, את הרי הבת שלי."
ובאותו רגע, הבנתי;
לא אותה אני מנסה לשכנע – אלא אותי.


תגובות (6)

מהסיפור הזה עלתה לי ההרגשה שלאבא לא אכפת והוא אדם שחושב רק בתוך הקופסה שהוא חי בה. זה כנראה לא מה שהתכוונת להעביר כאן, אבל זה נחמד שיש דברים ״נסתרים״ שכל אחד יכול לראות בהם משהו אחר. יפה מאוד.

14/10/2016 12:50

האבא הזה אבא די גרוע. נמאס לו להסביר אז הוא אומר לה פשוט לזכור. אין לו סבלנות אליה. אבל מצד שני, המחשבות שלו אומרות שהוא אוהב אותה ושאכפת לו ממנה, כך שלא ידעתי מה בדיוק לחשוב עליו. הכתיבה עצמה ממש טובה!

14/10/2016 14:31

זה אבא שאיבד את הסבלנות.
הוא לא גרוע. הוא רק איבד את זה לאותו רגע.
עצם זה שהוא יושב על השיעורים של הבת שלו, אומר שהוא אבא טוב.
בקשר לכותרת… חשבתי על 'חשבון זה אסון' ☺

14/10/2016 17:23

אני מבינה את האבא משום שזה לא קל לחזור כל פעם על אותו ההסבר ולהתאכזב כשהילדה לא מבינה, אך בתור מישהי שלא הבינה חשבון כשהייתה קטנה אני גם מזדהה עם הילדה… ברמת העיקרון אני מזדהה ומבינה את שתי הדמויות, הסיפור כתוב בצורה מצויינת ומעניינת, יפה מאוד!

14/10/2016 17:32

תודה לכולכם ^_^
אני חושבת שאבא הוא בסדר. לפעמים נמאס להסביר שוב ושוב אותו דבר ולפעמים גם צריך רק לזכור את הדברים לבינתיים ואולי כשתגדל היא תבין (וואו, אחד המשפטים השנואים עליי עלי אדמות. אבל הייתי חייבת חח).
וזה שנגמרה לו הסבלנות זה לא כל כך רע… גם הוא בנאדם.
ובקשר לזה שהוא רוצה לשכנע אותה שהיא מבינה אני מאמינה שכל הורה רוצה שהילדים שלו יהיו חכמים, ואי אפשר לשקר ולומר שאתה מרוצה מילד טיפש.
CnnBll אני חושבת שהכותרת שהצעת פחות מתייחסת למה שאני רוצה לומר, לכן אדחה אותה בנימוס ????

ושוב, תודה על התגובות ועל המחשבות שגרמתי לכם לחשוב. שבוע טוב ????

15/10/2016 19:57

אני מאוהבת בך!!!!!!! את פשוט כותבת מושלם וזה קטע כלכך מקסים והסוף שלו כלכך טוב וזה מדהים3>

19/10/2016 12:43
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך