איפור.

Liattoty 06/07/2014 769 צפיות אין תגובות

——–
עוד איפור על הפרצוף. מעט סומק שם, מעט אודם מרוח בשפתיים, ולקינוח צלליות על העיניים. כך כל שעה שעוברת, הוא עסוק באיפור. עוד איש בא, איש הולך ואיש מרוצה. רובן בנות, מי שבא כבן בדרך כלל בשביל אירוע, ולפעמיים סתם ליצנים, אך האיש אוהב את עבודתו. לשנות את פניהם של לקוחותיו, כמו יצירת אומנות יפהפייה.
אומרים שהאף שלו בשמיים, שהוא תמיד מדמה את עצמו למנתח פלסטי, אבל הוא בטוח שהוא יותר ממנתח. בכוחו השינוי פנים, אך לא רק זה, שאם אתה מצטער על השינוי, תמיד תוכל לשנות אותו חזרה.
ויום אחד בא ליצן מן השוליים, שבא למעט איפור בשביל הקרקס שלו. זאת הייתה עבודה רגילה בשביל המאפר, הרי זה מה שהוא עושה כל יום. אבל הפעם הליצן בא לו בבקשה מעט שונה.
"אני רוצה להיות עצוב."
"ליצן עצוב?" הופתע המאופר, וגיחך בקטנה.
"כן. זה מה שאני."
"איך תבדר את הצופים כך?" ובו זמנית המאפר נתן לליצן לשבת בכיסא.
"הליצנים יותר מדי דומים אחד לשני, אני רוצה להיות שונה. אני אבדר את הקהל בצורה המוזרה שלי, אולי זה לא יהיה מצחיק, אבל הם יהופנטו לסגנוני, אז אני רוצה איפור עצוב."
"אבל.." גמגם המאפר, "אין לי שום איפור עצוב, הכל שמח, אין לי צבעים עצובים."
"תהפוך את הצבעים לעצובים. אתה יכול לעשות הכול, לא? כך כולם אומרים."
"צבעים עצובים?" הרהר המאפר. "צבעים עצובים." אישר.
הוא ערבב צבעים עם צבעים אחרים, צייר דמעות על לחיו של הליצן, מרח את המסקרה של עיניו, עשה הכול כדי שיראה עצוב.
שמועות על המאפר היו בכל העיר, המאפר הכי מרוויח מבין כולם, המאפר שתמיד יעשה הכול שתרגיש טוב, וכו'.. והוא לא יכל לאכזב אף אחד. אז גם את הליצן העצוב לא יכל.
אבל הוא לא הצליח.
לא משנה כמה נורא היה האיפור, הליצן לא הפסיק לחייך. הוא היה מאושר מחייו, ולאיפור העצוב לא היו שמים לב. כך שהליצן לא אהב את האיפור שהמאפר נתן לו.
"איזה מין מאפר אתה?! אני עדיין נראה שמח!" צרח עליו.
"אני.." גמגם שוב המאפר, "זאת לא אשמתי, אתה זה שמחייך!"
"האיפור היה אמור לגרום לי להפסיק. וזה לא." הליצן הטיח במאפר את חפצי השולחן, ויצא מהמקום בכעס. המאפר לא הצליח להתעשת. מישהו לא אוהב את האיפור שלו? זהו מעכשיו יעשה רק איפור עצוב עד שזה יצליח. אך זה אף פעם לא הצליח, הלקוחות שכמעט נגמרו בגלל שירותיו, תמיד חייכו והאיפור העצוב לא היה מצליח.
הדבר האחרון שהיה נותר למאפר הוא לסגור חשבון עם הליצן העצוב, כלומר, לנקום בו בשטות האיפור העצוב.
את הליצן העצוב, אתם יכולים למצוא מת, כשהאיפור העצוב שלו, באמת עצוב הפעם.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך