אלף חתיכות

02/04/2020 421 צפיות 4 תגובות

אולי אני לא רוצה לצאת…תהיתי.

אולי הבור החשוך הזה לח ומבאיש, אבל עדיין נוח. נוח כי הוא מוכר. מצנן קצת. קר.

אולי.

אולי אני רוצה להישאר פה. בין הקירות האלה. המספרים לי את סיפורם. הירוגליף דמוי שריטות, אותם חרטתי בעצמי.

אולי. עוד קצת. עוד טיפה. והינה כבר עוד חודש עבר. רגעים במקום הצר והמחניק הזה. במייצרים. במצרים. ארץ אבודה ושכוחה, שרק אני יודעת על קיומה. אולי גם עוד כמה אחרים.

אולי אני רוצה. להישאר. למרות שאני כל כך כן. כל כך רוצה לעוף מפה כבר. מתוך הצחנה הזאת. למרות שבתוכה הבחנתי בניחוחות הטובים שבי בצורה היקרה ביותר.

אבל האם באמת הושטתי ידיים?

כי זה נוח. החדר הזה. האויב הזה. המוכר הזה. כל כך הרבה שנים. עד שכבר למדנו לשבת זה לצד זה בשקט. טוב…אולי לא ממש בשקט. אולי. כי הקול שלו מהדהד בי לפעמים עד היום.

אבל התרגלתי לנוכחות שלו. לפעמים היא מעיקה. לפעמים ממש נוראית. אבל אני יכולה לקום אחריה. איכשהו.

והים הכחול שבחוץ עדיין קורץ לי. אני זוכרת את הכחול העמוק. את העובדה שזו בכלל ההשתקפות של השמיים. אני זוכרת איך צללתי והוקסמתי מהשוניות המהלכות בי. אבל אני גם זוכרת איך נחנקתי. כשנגמר לי האוויר.

אני זוכרת הרבה. לפעמים הזיכרון מתגרה בי אז אני חונקת אותו לאלף עזאזל. לפעמים. בזמן האחרון קצת יותר מידיי. כי הוא מזכיר לי איך הייתי פעם. יפה. שלמה. מתוכננת.

והשמש שרפה אותי. האור הגדול היה חברי הטוב ביותר. אך כשנגנז דעכתי. נשרפתי בהיעדרו. עד שלא נשאר בי דבר מלבד שקט מבהיל.

זה מגוחך כשאני יודעת שהוא עדיין כאן איתי. צופה בי. משקיף ומחמם. כנראה. כנראה כי זה מנגנון ההגנה שלי. פירצה בעלילה. כי אם הוא לא כאן בוודאות. אוכל להתעלם. לסגור את הדלת כדי שלא יכנס ויכאיב לי. כי נפשי יצאה בדברו. וצריך קצת לטשטש את זה.

ואם היו שואלים אותי אם רציתי לקחת את אותו הסם. הייתי עונה שלא. שרציתי כל כך לאהוב. אבל לא ידעתי איך ושיישאר שלם.

הלב הזה שבתוכי. הוא הניחוח הכי טוב שקיים בי. אני יודעת כי אני מרגישה בו עדיין ועכשיו. עדין ועודנו כל כך כך חזק, אפילו עם הסדקים שבו. כל כך יפיפה. פועם כזה; מנגן את זה. את הכאב שלו. עד שהוא מתפרס לאלף שורות יפיפיות. כמהה למשהו.

למישהו. לאותו האדם המיוחל.

שיביט בו ורק בו, רק בי. בלי כל החארטה.

ואין לי מילה להוסיף עוד.


תגובות (4)

או וואו, זה נפלא (כמו כל מה שאת מפרסמת כאן)!

הייתי צריך לקרוא כמה פעמים כדי לחבר את כל החתיכות ביחד, ובתכל'ס הקטע הזה מדבר אליי בהרבה מאוד בחינות; אני מרגיש שהוא מדבר על רגשות, על דפוסי חשיבה, ומן־הסתם גם על הנושא עצמו (בהתאם לקונטקסט, מקווה שהבנתי נכון).

יש בזה הרבה דברים נכונים וכואבים, והגם שאני לא יכול לומר שאני מזדהה לחלוטין עם הכל, זה נהדר.

לגבי הכתיבה עצמה: כבר אמרתי את זה כמה פעמים – יש לך דימויים מאוד חדים שמצליחים לא רק להעביר את התחושות כמו שצריך אלא גם ליצור אווירה, מרשים!

02/04/2020 18:03

    אני אשאיר את זה סתמי :) תודה רבה לך אלף פעמים! כן תיארתי לעצמי שיהיה קשה לעקוב אחרי רצף הפעימות שלי ואז מצאתי את השם המושלם לקטע הזה. אלף חתיכות, רק מי שיחבר את כל הפאזל אולי יצליח להבין. ואני מקווה שלא מזדהים עם הכל, לפחות לא עם החלקים הכואבים שלו. שוב תודה!

    02/04/2020 20:04

וואו מדהים! אין לי מושג בדיוק למה נכתבו המילים האלה, אך הרגשתי אותם מכניסים ומחברים יחד את כל החלקים של הדילמות בחיי. כל ההתלבטויות, הרצון לים הכחול הזה. כמובן שהים אצלי הוא אחרת משלך. התחברתי אל זה כל כך, פשוט מושלם! הכתיבה, התיאורים, הכל ממש מדהים!

02/04/2020 21:11

    ואוו תודה רבה על הכתיבה החמה! בע"ה שתזכי לים הכחול הזה!

    09/04/2020 22:40
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך