אנשי הלילה.

22/03/2020 478 צפיות 8 תגובות

ירדה החשיכה ואנשי היום הלכו לישון. ונשארו להם אנשי הלילה. האנשים החצויים האלה. האנשים הכאובים האלה. האנשים שלא הצליחו למלא את עצמם ביום אז הם מנסים את מזלם בלילה. אנשי הלילה. אלא שאף אחד לא יראה את דמעותיהם. הן גם שקופות. פשוט ספוגות בכרית ועד ליום המחרת כבר לא יבחינו בהן. לא יראו את בלות בגדיהם. את העיניים העייפות והלב הגמור הזה. שלא מפסיק לפעום.

אנשי הלילה ישנים בשעות הקטנות. אנשי הלילה לא מצליחים לישון בגלל מחשבות. על משמעות העולם והידבקות באינסוף. והבנת הפער. הכרה בחלל הזה. בלב. הפער מול המציאות המדוברת. וכל זה מטיח אותם אל הקרשים.

אנשי הלילה כך קוראים להם. כי הם מזוהים איתו. עם השחור התכול הזה. עם הדממה מחרישת האוזניים הזו. כשקול צעקתם אינו נשמע. הם מזוהים עם החושך ועם המאור הקטן שמאיר בתוכם. שרק רצה להיות מאור גדול. קצת יותר. קצת הרבה.

אנשי הלילה. זה לא שלא תראה אותם ביום. אך תראה שאריות מהם. שאריות של בנאדם שניסה את מזלו בלילה. ניסה את מזלו בחמישים סוגי סמים שונים, בדחיפת מאכלים אל הקיבה רק כדי להרגיש שלם יותר. מלא. קצת יותר. בחום. הקור שבו איננו נתפס ואני עדיין תוהה איך הוא מצליח לחיות. איש הלילה הזה. שבתוכי. שניסה את מזלו בשני סוגי סמים שונים. רק כדי להצליח לישון. רק כדי להפסיק את המחשבות. רק כדי לקום בצהרי היום חצי בנאדם. חצי איש לילה אך לא חצי איש יום. פשוט חצי. רק חצי. חצי מת. והנשמה עוד מרקדת בתוכו. וגם אני תוהה איך היא עוד לא מתה. איך אפשר כל כך לבד. איך אפשר חצי. לא אפשר. רק מטושטש. וזה הטיעון שלי. לפחות לעכשיו.


תגובות (8)

יפה, עמוק, נוגע… ממש מזדהה. מזכיר לי קצת את "אנשי הגשם" של רחל שפירא

22/03/2020 17:28

    ואוו תודה רבה. האמת שלא הכרתי, רצתי לקרוא עכשיו, כל כך חזק

    22/03/2020 23:01

כתיבה מדהימה, אהבתי מאוד. לקח לי קצת זמן לבנות את כל הפאזל (הסוף משלים את ההתחלה) וזה באמת מאוד עמוק וטעון רגשית, ויש בזה גם הרבה מאוד מהאמת.

הדימויים קולעים כל־כך, שעשית לי חשק לגנוב כמה עבור מחברת השטויות שלי, באמת כל־הכבוד, לא כל יום אני נתקל בכישרון כזה!

22/03/2020 19:08

    איזה כייף לשמוע, תודה רבה לך! מחברת השטויות שלך? :) נשמע מעניין

    22/03/2020 23:03

אני לא יודעת איך להסביר את התחושות שלי במילים, אבל נורא אהבתי את הקטע והכתיבה. זה יפה ומלא ברגש.

23/03/2020 09:06

    תודה רבה לך ספיר! שמחה שאהבת

    26/03/2020 20:32

אנשי הלילה הם אלה שהבינו שאין זה הגיוני ללכת באור יום כאילו היו אחד האדם. הם פועלים בחסות החשכה כי בחושך האור שלהם מתבטא יותר טוב.
קטע מצוין שנותן נקודות למחשבה

04/04/2020 12:52

    יש בי תקווה שהאור שבי יזרח לצד השמש כמו שהוא מתגלה באפלה שאני בעצמי לפעמים יוצרת. תודה רבה לך על התגובה!

    09/04/2020 22:42
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך