גברת דובדבני

27/06/2018 534 צפיות אין תגובות

בשנה שעברה נפטר אדון דובדבני. איש גבה קומה והדור בלבושו. גב'דובדבני תמיד היתה נשענת עליו כשהיו פוסעים יחד בשדרה מול ביתם.גובהו הרב ניכר במיוחד ליד קטנות מימדיה של אשתו שנראתה כמו מיניאטורה לידו.
נכון , אדון דובדבני חלה ולא היה לו שמץ של סיכוי להבריא מהמחלה הארורה שפקדה אותו. אבל גברת דובדבני שינסה את מותניה וסעדה אותו עד יומו האחרון.
בחנות חומרי הבנין שלהם במרכז השכונה, היא עובדת כמו שניים ,עומדת בקופה ולעיתים עוזרת לאיזה לקוח שבדיוק מחפש צבע לצביעת עץ או סתם סיליקון לתקון הגג.למרות גופה הקטן והצנום , הצליחה בשתי המשימות הכבדות שלקחה על עצמה.אי אפשר לדעת בת כמה האשה הזאת , אומרים האנשים ,היא קטנת קומה שיערה בלונדי מתולתל ועיניה הכחולות בעלות מבט חודר. אולי שישים אולי שבעים קשה לדעת.אני פוגשת אותה בסופר השכונתי, חהיא שואלת אם אני זוכרת מי היא ?מה זה התחלה של אלצהיימר? למה שלא אזכור ?היא הרי אשה בולטת בשכונה. כולם מכירים אותה. בעיקר הותיקים . היא שמחה כשאמרתי בטח , גברת דובדבני .
היום החנות סגורה אחה"צ,אז היא עושה קצת קניות.לא משהו רציני.הרי אין לה רישיון נהיגה והיא עולה במדרגות התלולות מביתה לסופר.מאז שבעלה נפטר היא מגלה את הסופר .פעם זה היה רק התפקיד שלו לערוך קניות. היא לא אהבה להסתובב בין מדפי המצרכים. היא בוחרת לעשות דברים אחרים . כמו לבשל משהו , לקפל כביסה ,או סתם כך לשבת בגינה.היא אוהבת תוכניות טבע, בעיקר נשיונל גאוגרפיק. היא חושבת שאלו התוכניות המרתקות ביותר, מלחמת הקיום של החיות והעופות זה מדהים אותה. מה היא תראה האח הגדול ?מה זה מעניין אנשים יושבים מעשנים את עצמם לדעת. או הישרדות,בעצם הישרדות היא כן רואה כי רואים טבע, והרבה.
היא עומדת בתור לגבינה,ומתחילה לשאול כל מיני שאלות .אני מרגישה שהיא מראיינת אותי,ויש לידינו צופים .אני ממש לא אוהבת.
אנחנו כבר בקופה והיא שואלת עוד שאלה "חשובה"אם המשפחה של בעלי היו גרים ברחוב האחים גרים ?ואני אומרת ביובש שממש לא ידוע לי.וזה לא כזה מידע רלבנטי. אבל לא אמרתי את זה כמובן.
אחכ היא הלכה,אמרה שלום יפה וחייכה .
אהבתי שלא שאלה למה לא חזרתי אחרי שניסיתי לקנות אצלה ברז לכיור.
לפחות היא לא מתחשבנת . נקודה לזכותה.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך