Twisty
שבוע קשה עובר על ישראל ואיתו השנאה מתלהבת ברחובות הערים. ערבים על יהודים ויהודים על ערבים. אלו זורקים אבנים ומבצעים לינצ'ים ואלו מרגישים מחויבים להחזיר באותו המטבע. אני לא מצדיק ואני מזדהה עם התחושות וזה הגיוני. השנאה היא זו שלא הגיונית! השנאה ברחובות והפחד ברחובות. עם ישראל לא יכנע לטרור! שרק רוצה לחסל את כל מה שבנינו במשך מעל לשבעים ושלוש שנים! שאלוהים יפרוש על הארץ את סוכת השלום ושנפסיק את השנאה בין ערבים ישראלים לבין יהודים ישראלים. שכל חיילי צבא ההגנה לישראל וכוחות הביטחון יחזרו בשלום לבתים ושהשבוע הקשה הזה שעובר עלינו יסתיים במהרה. עצה שלי לפני הקריאה: נסו לדמיין. אני מקווה שתאהבו ומחכה לביקורות ולתגובות שלכם.

דגל כחול לבן שמתנוסס על אדמה אדומה

Twisty 13/05/2021 353 צפיות 3 תגובות
שבוע קשה עובר על ישראל ואיתו השנאה מתלהבת ברחובות הערים. ערבים על יהודים ויהודים על ערבים. אלו זורקים אבנים ומבצעים לינצ'ים ואלו מרגישים מחויבים להחזיר באותו המטבע. אני לא מצדיק ואני מזדהה עם התחושות וזה הגיוני. השנאה היא זו שלא הגיונית! השנאה ברחובות והפחד ברחובות. עם ישראל לא יכנע לטרור! שרק רוצה לחסל את כל מה שבנינו במשך מעל לשבעים ושלוש שנים! שאלוהים יפרוש על הארץ את סוכת השלום ושנפסיק את השנאה בין ערבים ישראלים לבין יהודים ישראלים. שכל חיילי צבא ההגנה לישראל וכוחות הביטחון יחזרו בשלום לבתים ושהשבוע הקשה הזה שעובר עלינו יסתיים במהרה. עצה שלי לפני הקריאה: נסו לדמיין. אני מקווה שתאהבו ומחכה לביקורות ולתגובות שלכם.

על קנבס לבן נמשך מכחול עבה העטוף בצבע כחול עז ומצייר עליו שני פסים כחולים. המכחול נכנס לתוך נקודת הצבע הכחולה ומתמלא מחדש בלחות כחלחלה. משולש ועליו עוד משולש הופכי, המכחול מלטף את הקנבס הלבן שהופך לכחול יותר ויותר עם משיכות המכחול. מחט ארוכה ודקה מלופפת בחוט כחול עז, ננעצת בחלקים הכחולים של הקנבס. הקנבס מאבד את שטיחותו ומקבל צורה, צורה של דגל. הדגל מתנתק מצורותו הדו מימדית והופך לבד עדין ומלטף שעליו הצורה המוכרת שהתנוססה אז על מגני צבא דוד. הבד עוטף את גבי ועוטף אותי ואנחנו הופכים לאחד כשהוא נספג לתוכי. אם הייתי דוקר את אצבעתי במחט הדקה לבטח היה יוצא מגופי הצבעים המוכרים: כחול ולבן ואדום.
שלשלאות של שנאה מנסות לכבול את ידיי המטפלות בגוזל הפצוע השכוב על אם הדרך. השלשלאות כובלות את ידיי ומנסות להיספג אליי, להעביר לי את השנאה הכלואה בהן. השלשאות עוטפות ומכסות ומעלימות את אותו ציוני שנעלם בענן של שנאה וטרור. רקטות בשמי הלילה שמאירות כמו גחליליות עוברות ליד ערמת המתכת שנשארה ממני ומלהיטות אותי. השנאה זולגת ממני מכל חור, ואהבת לרעך כמוך? יידוי אבנים לעברי מעורר את המפלצת ששוכנת בפנים, שניזונה מאותה השנאה.
לוקח את החוק לידיים וכשהעיניים התמימות הופכות לריקות מנשמה הן יכולות לבצע גם רצח. וכשהיידים האלו מונחות על צווארו של השונה ושל הרוצח ושל זה שעד לפני חודש היינו לשכנים הכי טובים, הן פוקחות את העיניים להבנה הפשוטה: שזו לא הדרך, שככה אני בדיוק כמוהה, כמו השנאה.
יונה צחורה וטהורה שחגה מעל לאדמה לוחשת לי את הסוד שפעם ידעתיו, הסוד לדו קיום ולאהבת האחר, והעיניים שהיו אפלות מתבהרות ומתבהרות. הידיים מרפות מהצוואר והראש משחרר את המחשבה על נקמה.
שרירי האהבה דוחקים בשנאה לצאת והמפלצת יוצאת דרך הבטן עד שהיא נשטפת בביוב וכבר לא רואים אותה יותר. הגוף חוזר להיות טהור, לאהוב את הארץ, לאהוב את השכן שלי, לאהוב את המדינה שלי ואת הדגל הכחול-לבן שהוא רק רוצה באהבה.


תגובות (3)

לקיחת החוק לידיים לא מתבצעת ע"י פורעי חוק. אלו מפרי חוק בכל מקרה. מקומם בכלא.

לקיחת החוק לידיים מתבצעת בלֵית ברירה ע"י אזרחים שומרי חוק, שהחוק הפסיק לשמור עליהם.

הגנה עצמית כוללת גם להרוג את מי שמנסה להרוג אותי. או את מי שמנסים. בשום אופן לא וונדליזם; בשום אופן לא אלימות לשם אלימות; בוודאי שלא ניסיון רצח.

אני לא גזען, אני שונא את כולם.

20/05/2021 00:41

וואו, אהבתי ממש!

24/05/2021 16:55

תודה רבה לשניכם!
עוץ לי, אני מסכים שלקיחת החוק מתבצעת בלית ברירה בגלל שהחוק והמשטרה הפסיקו לשמור עליהם או שהם לא עשו מספיק על מנת לשמור עליהם ולהגן עליהם בבתים שלהם. להגיב לאלימות בעוד אלימות לא משפרת את המצב! הגנה עצמית ברגע של תקיפה שיכולה להוביל למוות על זה אין פה דיון- זה מובן, אבל לצאת בכוונה שאתה יודע שאתה עומד "להחזיר" להם זה לא בסדר לדעתי! אני לא חושב שאזרחים ערבים או יהודים צריכים לקחת את החוק לידיים גם אם החוק בשבתון.
בכל מקרה תודה לשניכם על התגובות וגם על קצת מזון למחשבה, שיגיעו ימים טובים ושקטים…

24/05/2021 21:19
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך