Who Will Save the Sane?
בית כלא=בית ספר

דיסטופיה

Who Will Save the Sane? 05/06/2014 1428 צפיות 94 תגובות
בית כלא=בית ספר

"מה המטרה שלנו פה?"
המחשבה הזו פוקדת את מוחי בכל דקה.
אבל במיוחד ב"בית הכלא".
המקום הכי שנוא עליי בעולם.
אומרים לך איך לחשוב, מה לחשוב,
ואז מתפלאים שעוד יצחק פרלמן או אריק איינשטיין לא יצאו מכאן.

אחוזי השמיעה שלי צונחים לאטם.
הדציבלים מרעידים את מוחי:
"איפה השיעורים שלך?!" המורה צווחת אליי מרחוק.
למה היא חושבת שיש לי זמן לדברים אלה? יש לי את עיסוקיי הפרטיים.
אני ב-6 חוגים.
שישנאו אותי במידת הצורך, כי אולי אני בין היחידים שבאת מפעילים את התאים האפורים שלהם.

כששאלתי את המורה שלי למה בטיול השנתי ישנים באכסנייה, היא שאלה אותי "אז מה רצית, בית מלון?"
כמעט צחקתי לה בפרצוף.
סגנית המנהלת בבית הכלא שלי, שמלמדת אותי מדעים, שנתתי לה את מחברת עבודת החקר האגדית שלי במיקרוביולוגיה, אמרה לי "שאני לא אמור ללמוד את החומר הזה ולא לדעת אותו".
למה?!
למה לי לא לדעת מה שאני רוצה?
עובדה, שרוב תלמידי השכבה שלי שומעים מזרחית ופופ.
למה? כי הם הורגלו לדברים האלה. להיות כמו כולם. בבית הכלא.
מזל שהייתי בחו"ל, ובמקום לשמוע שאקירה שמעתי את ABBA.

היום, הדיסטופיה שאנחנו חיים בה ניתנת לתיקון.
השלב הראשון הוא לסגור את כל בתי הכלא האלה.
המקומות המתועבים האלה, בתי הכלא למוחות.
פסי הייצור.

ובעצם, כל מה שנשאר הוא לגרום לילדים ללמוד בעצמם מה שהם רוצים

וזהו.
זה המתכון המושלם לאוטופיה


תגובות (94)

חוסר הסכמה.
אומנם אני גם חושבת שבמסגרת של בית הספר הורסים לנו את הדמיון ובעיקר את החשק ללמוד, אבל לדעתי לא צריך לסגור את בתי הספר אלה לשנות אותם. שכל תלמיד יבחר לעצמו את השיעורים. אם מישהו רוצה לעסוק במוזיקה ואומנות שילמד את זה כבר מעכשיו ולא יחכה עד המכללה.

06/06/2014 01:10

צודק, בית ספר באמת מזכיר בית כלא, המערכת חינוך דפוקה. או שבעצם…. הכל דפוק!
אנחנו לומדים ביסודי כדי שיכינו אותנו לחטיבה ולומדים בחטיבה שיכינו אותנו לתיכון ולומדים בתיכון שיכינו אותנו ל"חיים האמתיים" (כאילו שעד עכשיו לא היינו קיימים) וצבא ועוד ועוד ועוד ועוד וזה מה שבונה את החיים שבעצם בזבזנו. הכל היה יכול להיות פשוט יותר.
למה צריכים ללמוד דברים שתשכח אחרי שיעור?
ועוד הכפיה הזאת וסוג של איום שאם לא תלמד זה ידפוק לך תחיים…. רגע מה? אז איזה דוגמה הממשלה והאנשים ה"חשובים" מהווה? יאיר לפיד? שתעודת בגרות אין לו? ביבי שמוציא 6000 שקל על נרות רייחנים? משה קצב האנס? וגם מחוץ לממשלה לא חסרים.
הם מנסים לגרום לנו לחשוב, שהם בעצמם לא חושבים! למה שמישהו יקשיב בכלל בשיעור שלם על משהו הזוי, בלי לדבר, בלי דעות, מורה שבזמן שמסביר/ה מתחיל להכניס לדיבור כל מיני אדיאלוגיות הזויות שלא נדבר על זה שיש מורים ש"מביעים דעה" על תלמידים בזמן שלנו אסור אפילו להביע דעה על תולעים או אנאעארף.
זה פשוט גועל מה שהולך כאן, וגם יש את הקטע המעצבן של התלבושות האחידות שיש מורה שבאה עם חולצות חצי שקופות ועקבים 2 מטר לנו אסור לבוא עם שורט או מכנס קצר. חום איימים, איך הם רוצים שיתלבשו? טרנינגים וקפוצונים?
וגם כן המורים מסוגלים לדבר כל כך הרבה שטויות כדי לא לצאת טיפשים, כי אם אנחנו תלמידים אנחנו לא מבינים כלום מהחיים שלנו, טוב לא פלא חצי מהמורים האלה בטח עברו את גיל 900000 והם מנסים לשלוט בכדור הארץ בעזרת כאבי ראש חזקים שנובעים מצעקות, צעקות והרבה בולשיט. כנראה עכשיו הם במלחמה נגד נורופן, או שהם כתבו להם את התסריט של הפרסומת עם הכאב ראש כאב ראש כדי לגרום להם לגרום לאנשים כאב ראש.
לא משנה. וגם השעות שבהם מתחילים את הבית ספר, אף אחד לא באמת קם שפוי בשעה כזאת ועוד מצפים שנצליח להתרכז, ואז יש רק 3 הפסקות שבסהכ אם מחשבים את הזמן שלהם יוצא שעה אחת מתוך כל הזמן שלומדים וגם אז הם מצפים שנהיה סופרמן בהפסקה של רבע שעה ונספיק הכל.
ובכלל יש שיעורים שצריך להעיף או משהו למשל את תנ"ך צריך לשלב עם היסטוריה או משהו, יש כאלה שלא מאמינים בזה אבל יש מספיק כפיה אז אפשר להסתפק בזה. כי זה גם מהדברים שלומדים ואחרי יום שוכחים. וספרות בכלל צריכים להעיף זה לא לעניין יש כאלה שמתעניינים ויש כאלה שלא, לא נראה לי שזה צריך להיות מקצוע חובה.
ובכלל בית ספר זה דבר מדכא שאם קיבלת נכשל במבחן יתנו לך תחושה שזה סוף העולם.
מערכת החינוך בארץ נוראית

06/06/2014 03:10

    היי, את מחוברת! והיי, כתבת תגובה ארוכה!

    06/06/2014 03:11

    יש לי משהו יותר טוב לעשות בשלוש בלילה שאני לא מצליחה להרדם? ולא חשבתי שהתגובה הזאת תצא ארוכה…..חחחחחח

    06/06/2014 03:13

    חחחחח כנ"ל לגביי

    06/06/2014 03:14

    חחחחחחחחח נראה לי שזה כנ"ל לגבי כל מי שמחובר בשעות כאלה לאתר….

    06/06/2014 03:15

    חחחח אני חושבת שאנחנו היחידות שמחוברות בשעה כזאת לאתר הזה… ><

    06/06/2014 03:16

    אוף עכשיו לא רואים למעלה כמה מחוברים לאתר…

    06/06/2014 03:16

    כן, זה ממש מבאס! למה הורידו את האפשרות הזאת? אולי יש פה מישהו שצופה בנו כרגע מדברות?

    06/06/2014 03:17

    בטח שיש, חייזרים. אבל הם לא קשורים

    06/06/2014 03:18

    וגם רוחות, גם רוחות!

    06/06/2014 03:19

    אולי רוחות של חייזרים?

    06/06/2014 03:21

    מממ… נשמע מעניין!

    06/06/2014 03:21

    מעניין אם חייזרים מתים בכלל…. את חושבת שיש להם דת או משהו? הם מאמינים בחיים מחוץ לכוכב שלהם?

    06/06/2014 03:23

    כמובן. אני מאמינה שיש חייזרים שהעולם שלהם הרבה יו תר גרוע משלנו ויש כאלה שאני פשוט הייתי מתה להתחלף איתם! מעניין איך הם נראים *~*

    06/06/2014 03:24

    את חושבת שאצל חייזרים יש מוזיקה?

    06/06/2014 03:26

    ברור! איך אפשר בלי מוזיקה? מעניין איך היא נשמעת

    06/06/2014 03:27

    וואו מוזיקה של חייזרים זה בטח נשמע כמו…… זוועה….בטח יש להם כלי נגינה שונים אולי גם שמיעה שונה וזה נקלט שונה. אולי זה יכול להחריש בני אדם. אולי החייזרים האלה בכלל לא מסוגלים לייצר מוזיקה…אולי אין להם שמיעה בכלל…קשה לנחש.

    06/06/2014 03:31

    אני מחוברת

    06/06/2014 11:46

אני מסכימה איתך.

06/06/2014 03:14

מסכימה. אפילו מאוד.
מחנכים ילדים קטנים לערכים והתנהגות טובה ובולשיט כזה, כדי שכשיגדלו לא יגיעו לבית כלא ויהיו עבריינים, אבל הם לא יודעים שהם בעצמם יושבים בבית כלא.
היום בדיוק בבוקר חשבתי על הנושא הזה XD
בית ספר כבר מזמן לא מלמד, אלא משמיד את התלמידים.
we don't need no education
we don't need no thought control
no dark srcasem in the classroom
teacher leave them, kids alone
hey, teacher! leave them kids alone

06/06/2014 11:46

    אני לא יודעת איך זה אצלך אבל בבית ספר שלי מלמדים.
    ונכון, יש חוקים שנראים לי מטומטמים ונכון מביאים לנו הרצאות על סמים שלא בדיוק עוזרות אבל אני בטוחה שיש מאחורי זה איזשהו משהו הגיוני.

    06/06/2014 11:52

    כל בית ספר שונה, בבית ספר היסודי שלי למדו איך להיות מטומטמים, בבית ספר שלי עכשיו זה קצת טוב יותר, אבל עדיין לא מלמדים בצורה נורמלית.
    ואם תהית- כשאני אומרת צורה נורמלית אני מתכוונת ככה שהתלמידים ילמדו באמת, לא איך שהם מלמדים שהמורה אומרת חצי משפט ומחכה שהתלמידים ישלימו, או הדיונים המטופשים שעושים כשאף אחד לא מבין על מה מדובר. בהתחלה תלמדו את החומר עד שהתלמיד יבין אותו, ואז תעשו דיונים, פעילויות, מה שבאלכם, אבל אני באתי ללמוד (לא יודעת מה איתכם, אבל אחרי הכל אני כן רוצה ללמוד משהו בבית ספר) אז תלמדו אותי. אל תבזבזו לי חצי יום על כלום.

    06/06/2014 11:56

    זה נורא חכם שהם מרצים נגד סמים בזמן שכופים על לקחת רטלין.

    06/06/2014 11:58

    *כופים לקחת רטלין

    06/06/2014 11:59

    כופים לקחת רטלין? בזה עוד לא נתקלתי.
    כלומר מציעים לך רטלין, אבל אם ההורים לא מסכימים לא דוחפים לך אותו בכוח.

    06/06/2014 12:01

    "מציעים" לקחת רטלין? זה כמו להציע לקחת גראס או משהו.
    למה בכלל מאשרים את זה?

    06/06/2014 12:05

    אני לא יודעת.
    אבל בתור ילדה עם בעיות קשב וריכוז אני יכולה להגיד לך שעדיף לי לקחת סמים מאשר לשבת בשיעורים ולסבול כי אני פשוט לא מסוגלת להקשיב למורה. והדעת שלי מוסחת כל הזמן, והרטלין מטפל בזה.
    זה אולי סמים, אבל בהעדר פתרון אחר זה הדבר היחיד שהם יכולים לדחוף לילדים עם בעיות קשב וריכוז.

    06/06/2014 12:07

    אבל זה דפוק שהם נגד סמים אבל "ממליצים" לקחת רטלין ותומכים בזה.

    06/06/2014 12:10

    זה דפוק, אבל אין להם פתרון טוב יותר.
    מה הם יכולים לעשות? לתת לתלמידים האלו לשבת ולסבול ולא להבין כלום?
    הם יכשלו לחלוטין בלי רטלין, ואני יודעת על מה אני מדברת.

    06/06/2014 12:13

    יופי הם סותרים את עצמם.

    06/06/2014 12:15

לדעתי בית ספר צריך להיות פחות שנים, שילמדו דברים חשובים באמת שיעזרו לנו בחיים ולא שטויות כמו תנ"ך או היסטוריה [טוב אולי קצת כי בכל זאת חשוב לדעת את העבר שלנו] ואז התלמידים ישתחררו מוקדם יותר מהלימודים ויוכלו להשקיע במה שהם רוצים.
וצריך גם לתת לרוב השיעורים להיות שיעורי בחירה. לא להכריח תלמידים ללמוד משהו שהם לא רוצים, כי כשאותי מכריחים ללמוד משהו אני ממילא לא לומדת אותו, כי הוא לא מעניין אותי. אם ילד החליט שהוא רוצה לעבוד במקצוע מסוים שלא דורש לדעת נגיד עברית אז הוא לא חייב ללמוד עברית, הוא יכול ללכת ללמוד משהו אחר במקום. זה הכי טוב ככה.

06/06/2014 12:04

    יש כמעט בכל תיכון שיעורי בחירה שזה מגמות ואין מקצוע שלא צריך לדעת עברית אנחנו חיים במדינת ישראל.
    וגם כשאתה צעיר יש לך חלומות אבל כשתגדל לא בטוח שעדיין תרצה להגשים אותם או שלא תוכל להגשים אותם.

    06/06/2014 12:07

    אוקי, אבל העניין הוא שכשדוחפים לי מקצוע שלא מעניין אותי בשיט, כמו ערבית או תנ"ך אני פשוט לא מקשיבה.
    לא אכפת לי אם אני אקבל שישים, לא אכפת לי. כי זה לא מעניין אותי. אז למה להוריד לילדים את הממוצע סתם?!
    אני בדרך פלא הצלחתי לקבל שמונים וחמש בערבית, וזה אחרי שבוע של הכנות והמון המון צרחות, זה פשוט הרס לי את המצב רוח לגמרי. אני באה בימי שישי כשיש לנו ערבית ובאלי לי לבכות כי אני יודעת שיש לי עכשיו שעתיים של סבל.
    זה נראה לך הגיוני שילדים יסבלו ככה?

    ושיעורי בחירה מתחילים בתיכון, למה לא מוקדם יותר? אני לומדת בבית ספר למחוננים ושם אנחנו בוחרים לאן אנחנו רוצים ללכת. אני בוחרת את מה שמעניין אותי ולומדת בשיעורים האלו. למדתי הרבה דברים השנה כי בחרתי את מה שרציתי לדעת, ולא דחפו לי שיעורים שלא רציתי להקשיב בהם.
    ככה לדעתי צריך להיות. אני יודעת שזה לא אידיאלי, ונכון שיהיו ילדים שיצטערו שלא בחרו במקצוע כזה וכזה, אבל יהיה צריך להתגבר איכשהו על הקשיים האלו כי מערכת החינוך עכשיו הרבה יותר גרועה.

    06/06/2014 12:11

    בכללי מלמדים יותר מידי שנים בבית ספר, אפשר לסיים אותו הרבה יותר מוקדם.
    שאלתי את המורה שלי לאלגברה (אנחנו לומדים חומר של ח') למה לעזאזל אני אצטרך את זה בחיים.
    היא אמרה לי שאני בטוח לא אשתמש בזה ולא אצטרך את זה, אז למה אנחנו לומדים את זה?
    זה כמו שהפסיקו לכבס ביד אחרי שהמציאו את מכונית הכביסה, אנחנו צריכים להפסיק ללמוד מתמטיקה מיותרת כשיש מחשבונים.

    06/06/2014 12:16

    איפה את לומדת?
    פשוט כי בית הספר שלי עדיין באותן שיטות מאז שהוא הוקם.

    06/06/2014 12:17

    נכון.
    פעם שאלתי את המורה שלי לחשבון למה אנחנו לומדים משהו (זה היה חומר ממש טיפשי שנראה לי מיותר לחלוטין אבל אני לא זוכרת מה) והיא אמרה לי שזה החומר שמשרד החינוך נתן.
    אמרתי לה שאנחנו לא נצטרך את זה והיא אמרה שלא נצטרך 99% ממה שאנחנו לומדים, אבל זה החומר.

    אז למה ללמד?!
    כן צריך ללמד חשבון מאוד בסיסי, שנה שנתיים, אבל למה ללמד אותנו שטויות שלא נצטרך לעזאזל?! למה אני צריכה לדעת לחשב נפח חרוט וכל מיני צורות מטומטמות?! או לעשות גרפים ושיעורי נקודות?! ומשוואות?! איפה זה יעזור לי?!

    06/06/2014 12:19

    בדיוק!

    06/06/2014 12:20

    צריך לתת לילד לבחור מה הוא רוצה. הוא לא ילמד אם הוא לא אוהב. נקודה.

    *אהבתי את התמונת פרופיל*

    06/06/2014 12:21

    הייתי כמה שנים בבית הספר דמוקרטי והיה אפשר לבחור שם מקצועות, לדעתי אם החינוך והלימוד שם לא היה גרוע הוא היה מאוד מצליח. זאת שיטה ממש טובה.

    סיפורים מעניינים מאוד, התכוונת לתמונת פרופיל שלי?

    06/06/2014 12:23

    זה אחד הקלים, באמת.
    שאלתי את אבא שלי, שהוא מהנדס, מתי אני אצטרך אי פעם את כל החומר הזה בגיאומטריה.
    אז קודם כל, לא חכם מצידי. כי אבא שלי מוצא סיבה לכל דבר ואז רב איתי עליה עד שנמאס לי.
    אבל באמת, שלא ממש מצאתי סיבה לכך עד היום. לדוגמה, אם אני אדריכלית: למה אני צריכה לבדוק אם המשולשים דומים בשרטוט? אני הרי רואה את זה במציאות, אני יכולה למדוד.
    ובכלל, יש נושאים במתמטיקה שאפילו לא נוגעים בהם והם הרבה יותר מעניינים. הרבה יותר. ובכלל, מתמטיקאים בעצמם טוענים שבבתי הספר מלמדים את החלק הכי לא מעניין שיש במתמטיקה.

    06/06/2014 12:24

    כן התכוונתי לתמונת הפרופיל שלך.
    יש חלקים במתמטיקה שבאמת יכולים לעניין אותי, אבל אותם לא מלמדים. וגם אם כן רק בהעשרה. זה פשוט אידיוטי.

    06/06/2014 12:26

    USER, גם אני הייתי בבית ספר דמוקרטי חמש שנים (מהגן עד כיתה ד') וזו באמת שיטה טובה. הבעיה היא, שלא תמיד יודעים איך בדיוק ליישם אותה. יש מורים שמניחים שהכוונה של חופש, היא שאין גבולות בכלל. בנוסף, אני אישית די השתעממתי כי לקראת סוף הלימודים שלי שם בית הספר קצת הידרדר.

    אבל בדרך כלל תלמידים שעוברים מבית ספר דמוקרטי לבית ספר רגיל מצליחים מאוד גם בבית הספר הרגיל.

    06/06/2014 12:29

    השיטה טובה, אבל המורים לא יודעים איך לעבוד איתה ככה שהתלמידים באמת ילמדו, בעיקרון אם לא יודעים איך להשתמש בה כמו שצריך הבתי ספר האלה הם חממה לילדים שלא רוצים ללמוד.

    06/06/2014 12:30

    גם למה אני צריכה ללמוד ערבית? באחד המבחנים קיבלתי שישים, וללמוד ערבית לא יעזור לי בחיים (אלא אם כן אני ארצה להיות במודיעין בצבא, וגם זה רק שנתיים מהחיים.)
    זה ממש מטומטם, חצי מהמורות אצלי בבית הספר בכלל לא יודעות ערבית והן מסתדרות בחיים. ואני די בטוחה שביל גייטס גם לא יודע ערבית.

    ותודה!

    06/06/2014 12:31

    איכשהו, בנס, עוד לא נכשלתי בערבית.
    נס. זה פשוט נס.

    אצל אח שלי [כיתה ב'] יש מחנכת דתית. היא מלמדת כמעט כל הזמן רק תנ"ך. אח שלי לא סובל את זה והוא נוראי במקצוע הזה, הממוצע שלו שמונים בערך והוא בקושי עובר שבוע לימודים.
    אני פשוט מרחמת עליו.
    זה נורא איך שמלמדים

    06/06/2014 12:33

    Stingray, זה בדיוק מה שקרה לי.
    כשהגעתי לבית ספר רגיל הייתי הרבה יותר חכמה מכולם (והגעתי בכיתה ב'!) ועד שסיימתי בית ספר הייתי הכי חכמה בכיתה.
    אבל יש דברים שהם לא מלמדים נכון, לדוגמא- לא לימדו אותי שם ניקוד. אני עד עכשיו לא יודעת לנקד.

    06/06/2014 12:34

    עד עכשיו, מורות לכיתה א' לא יודעות לנקד. קראתי על זה מתישהוא, שהניקוד הופך ללא נכון והמורות מלמדות ניקוד שגוי.
    ואצלנו מי שמקבל 98 בערבית הוא בדיכאון שהוא מידרדר :P
    טוב, אצלנו נותנים בונוס של חמש נקודות על שם ותאריך בערבית, אבל עדיין רוב המבחנים שלי הם 105.
    ואני דווקא חושבת שערבית זה חשוב לא בשביל להסתדר בחיים, אלא בגלל שיש אצלנו במדינה הרבה ערבים ומסביב לנו גם. זה כמו שבארה"ב לומדים ספרדית.

    06/06/2014 12:40

בנוסף למה שאמרתם, יש עוד כמה דברים.
הייתי באיזה סיור במרכז גמילה (עוד ניסיון למנוע ממנו להתמכר לדברים) ורוב בני הנוער שם משלימים את הלימודים של החטיבה והתיכון בשלוש שנים בערך. כך שלמעשה, אפשר לסיים את הדבר הזה בפחות זמן.
יתר על כן, כל הרעיון בבית הספר הוא להכין אותנו לחיים האמיתיים, נכון? כלומר, שנרוויח הרבה כסף. אם כן, כמה אנשים שסיימו את בית הספר ועשו תואר ראשון יש לעומת כמות האנשים שיש להם יתרה בבנק? ועוד לא נשווה את זה לכמות המיליונרים.
בנוסף, יש ילדים שמבינים יותר במשהו אחד מאשר חברי הכיתה שלהם. למה אני צריכה לשבת בכיתה עם ילדים שעדיין לא מבינים מה זה מיטוזה ומה זה מיוזה? למה אני צריכה לשבת עם ילדים שלא מסוגלים לקרוא את 'הקמצן' עד סופו? (ואני עוד אמורה להיות ב'כיתת הצטיינות')
ויותר מזה: יש ילדים שבאופן טבעי מתקשים בנושאים מסויימים. למה הם צריכים לעקב את כל הכיתה שלהם? כי הרי אם זה היה תלוי בי, כל הילדים בכיתה שלי היו לומדים שוב את החומר של כיתה ו' באנגלית.

יש איזה קטע מסרט שמאוד מתאים לקטע הזה. אני לא זוכרת את המילים במדויק, אבל זה משהו בסגנון הזה:
"המורה, נכון שמורים יודעים יותר מהתלמידים שלהם?"
-"כן, נכון."
"אם ככה, מי המציא את הקטר הראשון?"
-"(נניח)ריצ'רד טרויטיק." (אני לא זוכרת איזה שם אמרו, אז הלכתי עליו)
"אם ככה, המורה, מדוע המורה של טרויטיק לא המציא את הקטר הראשון?"

06/06/2014 12:10

    הילד הזה גאון. פשוט גאון.
    ואני מסכימה עם הקטע שמעכבים את הכיתה. צריך ללמוד בקבוצות קטנות יותר, צריך לשנות את זה. איכשהו.

    06/06/2014 12:12

    ועוד משהו שרציתי להוסיף:
    ילדים הם יצורים סקרנים מטבעם. לא צריך לצוות על למידה אלא להניח ללמידה לקרות. כשילד מתעניין במשהו, לדוגמה צילום, הוא ילמד מעצמו לגמרי אנגלית כי רוב המידע על צילום הוא בשפה הזו.
    למידת אנגלית בשל עניין היא אפקטיבית בהרבה מלמידה בעל כורחך. צריך לגרות את הסקרנות, אבל לא לדחוק אותה בתוך מסלול מוגדר מראש. ברגע שהיא ישנה, ושהיא מכוונת לכיוון מסוים, היא תגיע להתקדמות בעצמה.

    06/06/2014 12:15

    האמת, שזה היה סרט על ילד מחונן שמעמיד פנים שאחרי פגיעה בראש הוא 'חזר לנורמה' אני כבר לא זוכרת למה.
    אאבל במקרה הזה, התסריטאי גאון.

    06/06/2014 12:19

    בהחלט.

    06/06/2014 12:19

    אוי אני מכירה את זה! והוא טוב בנגינה בפסנתר, ממש גאון.
    אני ראיתי חצי סרט.
    אני לא זוכרת איך קראו לילד, והסרט די מעורפל אצלי. אני רק זוכרת את הסבא שלו, את הקטע עם הכנפיים שהוא פשוט עף למטה מהחלון ואז יש לו פגיעה בראש וזהו.

    06/06/2014 12:21

    כן!
    יואו, שכחתי איך קוראים לסרט, אבל נראה לי הוא גרמני או משהו.
    בכל מקרה, לקראת סוף הסרט הוא נעזר בסבא שלו ומרוויח הרבה כסף.
    אה, וסבא שלו מת לקראת סוף הסרט.

    06/06/2014 12:26

    כן משהו כזה, גרמני… אחת מהשפות שיש להם בעיה בח', בקיצור.

    06/06/2014 12:27

    ויטוס!
    קוראים לו ויטוס!

    06/06/2014 12:27

    נכון!!
    זכרתי שהיה לו שם מוזר כזה ב-ו'!

    06/06/2014 12:36

    אני יכול לעשות בגרות באנגלית כבר עכשיו, אבל בגלל מערכת החינוך שרוצה שכולם יהיו שווים אני לא יכול

    06/06/2014 13:28

זכרתי ויטו… ואז פתאום נזכרתי בויטוס

06/06/2014 12:46

    עכשיו עשית לי חשק לראות את זה, רק כדי לבדוק מי המציא את הקטר הראשון..

    06/06/2014 12:47

    חכי לי שנייה

    06/06/2014 12:48

    וכתוב שם שהוא שוויצרי..
    לא מאמינה להם!

    06/06/2014 12:48

    שוויצרי? מי? ויטוס?

    06/06/2014 12:50

מי שהמציא את הקטר היה ריצ'רד טרוויטיק
אבל היו שני אנשים שהמציאו את מנוע הקיטור לפניו, הוא רק לקח את ההמצאה שלהם ושכלל אותה לכלי רכב.

06/06/2014 12:50

    אז כנראה הוא שאל מי המציא את מנוע הקיטור.
    בכל מקרה לא מצאתי את הסרט.
    וכן, היה כתוב בתקציר משהו על "בשוויץ….". אבל בשוויץ מדברים צרפתית, לא? נראה לי זה סרט גרמני שהעלילה שלו אמורה להיות בשוויץ.

    06/06/2014 12:52

    בקיצור, מדינה עם שפה שיש לה בעיות בח'.

    06/06/2014 12:54

    גם להולנדים יש בעיות בח'.
    (נראה לי מי שהמציא את הגרמנית וההולנדית פשוט ניסה למצוא דרך להרוס את השפה האנגלית ככל שאפשר, ואז זה מה שיצא לו. יש להם כל כך הרבה ח'!)

    06/06/2014 12:56

    נכון!
    זה נשמע כאילו הם מדברים אנגלית עם ח' ח' ח'
    כאילו שהם צוחקים על האנגלית כל הזמן.

    06/06/2014 12:57

we don't need no education
hey – teachers! leave the kids alone

06/06/2014 12:52

    אני כתבתי את זה קודם!
    we don't need no education
    we don't need no thought control
    no dark srcasem in the classroom
    teacher leave them, kids alone
    hey, teacher! leave them kids alone

    06/06/2014 12:53

    זה שיר?

    06/06/2014 12:54

    מתישהוא כשהייתי קטנה ראיתי את הקליפ שלהם בטלויזיה.
    זה עשה לי טראומה מהשיר הזה.

    06/06/2014 12:55

    מה זה לעזאזל??

    06/06/2014 12:56

    כן, של pink floyd
    אם מעניין אותך חפשי another break in the wall pink floyd
    הקליפ מדהים

    06/06/2014 12:56

    כן הקליפ ממש מפחיד, נכון?
    אבל הם הקצינו את זה כדי שיהיה מפחיד הרבה יותר, כדי להראות שבית הספר הוא כמו אבדון או גיהינום או בית כלא כזה.

    06/06/2014 12:57

    בתור ילדה בכיתה א'-ב' שרואה אותו – זה לא מדהים.
    הופכים ילדים לפלסטלינה חומה!

    06/06/2014 12:57

    אכן, אבל בתור ילדה בכיתה ז' שרואה אותו הדבר היחיד שאני יכולה להגיד זה- אדיר!

    06/06/2014 12:59

    פינק פוליד!
    חשבתי שכולם פה בליבריות ודירקשניוץ חסרות טעם

    06/06/2014 13:26

    ממש ממש לא.
    ממש ממש לא.
    יש כאן בנות עם טעם ממש טוב במוזיקה.

    06/06/2014 15:21

אחת הלהקות הישנות האהובות עליי, אחרי דה סמיטס ונירוונה

06/06/2014 12:57

    נירוונה 3>
    הכרתי את פינק פלויד לא מזמן. הם ישנים אבל הם אדירים, גם עכשיו. אפשר לשמוע את השירים שלהם שנים והם עדיין יהיו טובים.

    06/06/2014 12:58

    יש להוקת שישארו לנצח – נירוונה היא אחת מהן. ואני לא אחת מהאלה שמכירות רק את smells like teen spirit ולובשות חולצות שלהם כי זה מגניב.

    06/06/2014 12:59

    הלוואי שאמא שלי הייתה שומרת את הדיסקים הישנים של נירוונה.
    היו לנו כאלו בבית, אבל הם התקלקלו. אני הייתי ממש עצובה כשזה קרה, עכשיו ממש קשה לי למצוא מקומות להוריד מהם את השירים.

    06/06/2014 13:01

    מתה על נירוונה! ועל פינק פלויד!

    06/06/2014 13:02

    להקות ישנות שישארו לנצח.
    לא כמו המוזיקה של היום, אותם אפשר לשמוע שנים.

    06/06/2014 13:03

    אני מורידה דרך האינטרנט בדרך בלתי חוקיתתת יואו יואו מורדת

    06/06/2014 13:03

    תנו לי להידחף שניה…
    בעיניי פינק פלויד זו להקה אגדתית שאני אישית אוהבת… עד כמה שהם ישנים יש להם שרים כאלה טובים.
    ויש להם גם שיר שמתאים לקטע הזה, another brick in the wall

    06/06/2014 13:05

    ככה התחלנו לדבר עליהם XD

    06/06/2014 13:06

    נה

    06/06/2014 13:27
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך