דרך או בדרך?

Ocean 30/10/2016 620 צפיות 9 תגובות

דרך.
כל כך הרבה דברים אפשר להגיד על דרך.
אבל מה אני בוחר לבחור? האם בדרך או לבחור בדרך לדרך?
בחרתי ללכת בדרך וללכת בה כדי לבחור דרך נוספת.
כל כך מפותלת הדרך שבלי להתכוון או בלי לדעת הביאני למבוי סתום.
"אם אני בוחר בדרך הזאת אני מקווה שהיא תביא אותי ליעד!" אמרתי באסרטיביות. מצד שני, לבי הקדים פעימה והיכה בי בלבטו, "האמנם, אולי כדי לבחור בדרך השניה, אולי היא אשר תוביל ליעד.." החכים.
רבות חשבתי, ישבתי, התייעצתי באותה הסתעפות מטופשת. לא ידעתי לאן תקח אותי אותה דרך שאבחר ובמה אתקל. האם לבחור בשביל המסועף הנקי ועטור פרחי סביון המנצנצים את צבעם הזהוב ומאירים לאותת כי זו הדרך, או לבחור בדרך החומה כשהחול מעמיס על הדרך הסלולה ומסתיר אותה מיתר הצועדים שמה מנסה לרמוז כי מלאת מכשולים היא, למרות היותה הדרך הנכונה.
חשבתי רבות והגעתי למסקנה כל הזמן הזה צעדתי בדרך אשר הובילה אותי היישר לדילמה.
הדרך לדילמה בבחירת הדרך ליעד.
אולי זוהי דרך החיים?


תגובות (9)

סיפור נהדר. הכתיבה מגוונת ושזורים בה תיאורים שנותנים לה חיות ואור. הנושא מאד מוכר, ולכן גורם לי להבין אותך יותר טוב. הדרך שהוא עובר בסיפור מלאת משמעויות וסיפורים נלווים אשר הביאו אותו למסקנה הסופית (שהיא בעצם עוד שאלה, מין שאלת הבנה חח). אהבתי ממש. תיקון: "חשבתי רבות והגעתי למסקנה [-] כל הזמן הזה צעד[ת]י בדרך אשר הובילה אותי היישר לדילמה. הדרך לדילמה בבחירת הדרך ליעד. אולי (זו היא)[זוהי] דרך החיים?" חוץ מזה, נפלא. לילה טוב

30/10/2016 20:18

    תודה על התגובה המושקעת! בהחלט הארץ את עיני- טעויות שהתפספסו לי????
    שמח שנהנת ועוד יותר מכך שאת הבנת את הקטע וקטעים אחרים שברובן מתקשים להבין אותם.. חח

    31/10/2016 01:25

ממש מזכיר את השיר "the road not taken" (לומדים אותו לבגרות)
קראתי כמה דברים שלך ואשמח אם תוכל לשלוח לי הודעה בפרטי^_^

30/10/2016 23:15

    נכון, הוא מאוד מזכיר את השיר הזה. אבל הפעם החלטתי להעביר את הקטע או אץ הלבטים בצורה יותר פילוסופית הייתי אומר.. ומשעשעת. כשהוא נכנס לדילמה אחת ובעצם נכנס לעוד דילמה שהיא הדילמה עצמה..

    תודה רבה על ההערה והתגובה עצמה ואשמח לדבר איתך בפרטי, אבל יש לך איך? אימייל? מקום מסוים לשלוח בו הודעה?

    31/10/2016 01:28

    [email protected] מוזמן לשלוח מייל:)

    31/10/2016 21:07

    שלחתי לך הודעה באימייל :)

    02/11/2016 20:26

קטע :)
הערה קטנה: רשמת שהדרך הביאה אותך למבוי סתום… ואחר כך מתברר שזו הסתעפות (או פיצול).

31/10/2016 20:20

    חחח… אשכרה רשמתי 'קטע'..
    התכוונתי ל'קטע יפה' :)

    31/10/2016 20:21

    קיבלתי את ההערה שלך
    כשכתבתי מבוי סתום התכוונתי לזה שמבחינתו הוא לא הצליח להגיע לשום דבר לא הצליח להשיג את מה שרצה בדרך ההיא. ללכן הוא חזר אחורה בדרך ואמר לעצמו: "אם אני בוחר בדרך הזו…"
    לכן הם כתובים בשתי פסקאות נפרדות האחת מדברת על דרך אחת שביר ושניה מדבר על דרך אחרת שבחר שעימה הוא נכנס ללבטים..
    כמובן שבפניו עמדו דרכים נוספות כי כמו שנאמר זו היא הסתעפות..
    מקווה שהייתי ברור יותר..
    חוץ מי זה תודה על התגובה מעריך את זה מאוד.

    01/11/2016 22:53
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך