אן דיקנס
אני יודעת שזה ממש קצר אבל הייתה לי תחושה שאני חייבת לשתף את זה...האם אפשר להסביר תחושה זו?

הירהורים

אן דיקנס 11/08/2013 747 צפיות 8 תגובות
אני יודעת שזה ממש קצר אבל הייתה לי תחושה שאני חייבת לשתף את זה...האם אפשר להסביר תחושה זו?

אני מהרהרת אם יש סיבה לקיומי
אני מהרהרת האם באמת יש דבר כזה אהבה
אני מהרהרת על כך שברגע שנשמתי תעתק אל הלא נודע אני יחדל להיתקיים
אני מהרהרת אם באמת מישהו למעלה מקשיב לי או שמא הכול זה אותו קישקוש והאתאיסטים תמיד צדקו(כמוני)
אני מהרהרת אין יש דבר היגיון בהירהורי או שמא אין סיבה למחשבות אלו
אף אחד אף פעם לא היה בטוח..אם יש סיבה להירהורי..


תגובות (8)

גם אני ככה… פתאום נופל לי האסימון שאני חיה…0.0 *~*

11/08/2013 11:41

חחח צודקת לחלוש אני באמת עסוקה בתיעוב של אחרים ואני שוחכת את עצמי..

11/08/2013 11:44

קצת הערות:
"אני מהרהרת על כך שברגע שנשמתי תעתק אל הלא נודע אני יחדל (אחדל עם א') להיתקיים." ואולי היה עדיף לכתוב: "מהרהרת בכך ש…" (במקום, "על כך ש…") ו-"אחדל מלהתקיים" (בתוספת מ').
"או שמא הכול זה אותו קישקוש והאתאיסטים תמיד צדקו(כמוני)" טעות בניסוח – האתאיסטים צדקו כמוך, או שמא האתאיסטים כמוך צדקו, אני חושב שהאופציה השנייה מבטאת באופן יותר נכון את מה שרצית להביע (שאת משתייכת לאתאיסטים ושהם צודקים ולא שהם צודקים כמוך ושניכם משתייכים לקבוצת הצודקים, בלי שום קשר ביניכם מעבר לזה…)
יש עוד על מה להעיר בהמשך אך קצר הגיליון מלהכיל… אולי פשוט תעברי על הסיפור עוד פעם…
ובנוגע למסר הכללי של הסיפור, אני חושב שהעברת אותו די טוב ושבעיקרון כול אדם רציונלי חושב על הנושא הזה בשלב מסוים בחייו, זה פשוט מטריד, אפילו שזה קצת חסר טעם…
וסתם תהיתי, מה גורם לך להזדהות דווקא עם האתאיסטים? כלומר, אני יכול להבין מדוע את בוחרת שלא להאמין בקיומו של האל, הרי אין לך שום הוכחה חד משמעית לקיומו. אך למה ללכת כול-כך רחוק ולשלול את קיומו של האל לגמרי? כלומר, גם אין לך שום הוכחה שתסתור את קיומו… אז לא בחרת להאמין באלוקים, אבל מה גרם לך להחליט להאמין בשלילת קיומו?

11/08/2013 12:07

היי אממ דני?
אני לא אתאיסטית (האמת שאני דתיה שומרת מצוות) אבל פשוט אני חושבת שאני יודעת חלק מהתשובה לשאלה שלך, ולכן אני מרשה לעצמי להדחף ולענות(:
חלק האטאיסטים (אם נתבונן בפרט באטאיסטים היהודים) מסתכלים על דברים איומים כמו השואה, פיגועים וכו, שבהם אנשים חפים מפשע נהרגים והמחשבה שעולה להם היא ״אם באמת היה אלוהים הוא היה עוצר את כל זה״.
ולכן, בגלל שאלוהים לא עוצר את הזוועות האלה, הם מניחים שהוא לא קיים.
סורי על החפירה, ו׳אן דיקנס׳ – הסיפור שלך נחמד מאוד, אני אישית פחות אוהבת קטעים קצרים, אבל הרעיון הכללי יפה, אם תאריכי הסיפור יעלה לרמה חדשה((:

11/08/2013 12:18

בורן דיס וואי, אני חושב שזו טענה שטותית, אלוקים יכול לגרום (והוא לא צריך לעצור כי הוא זה שגורם, כן – גורם!) לבני האדם את מה שהוא רואה לנכון, וגם את הזוועות הוא גורם. אף-אחד לא יודע מה מטרתו של אלוקים כשהוא גורם "זוועות". ואפשר יהיה לטעון כתשובה לטענתך שהסבל שעברו האנשים ב"זוועות" הללו בטל ומבוטל לנוכח מטרתו האולטימטיבית של אלוקים.
אני לא בקשתי להביא טענה מדוע קשה להאמין בקיומו של האל, כאלה יש המון… וגם להפך יש המון… ביקשתי הוכחה חד משמעית ובלתי ניתנת לערעור לצד זה או אחר.

11/08/2013 12:38

היי,
אין הוכחה חד משמעית שאין אלוהים, בדיוק כמו שאין הוכחה חד משמעית שיש אחד.
יש הרבה הסברים (קראתי עכשיו מאמר, הצלחתי להפריך לפחות שני שליש מהדברים, אבל אם הייתי בן אדם חילוני הדברים היו נשמעים הגיוניים לגמרי) שאין לי כוח לפרט, וגם כי אני לא אתאיסטית ולכן לא בטוחה שאני יכולה לייצג אותם בדברים שלי,
לפי דעתי שאתאיסטיות (יחי האירוניה ) מבוססת על אמונה שאין אלוהים, בדיוק כמו שדת מבוססת על אמונה שיש אלוהים, אתאיסטים פשוט מבססים את האמונה שלהם על מרד נגד האלוהים, בעוד שהדת עובדת אותו.
שוב, אני לא מומחית בדברים האלה, מקווה שעזרתי ולילה טוב(:

11/08/2013 13:48

עוד משו שרציתי להוסיף (קורה לי תמיד ) לשני הזרמים (אתאיסטים ודתיים) אין הוכחות חותכות לכך שאין אלוהים או שיש, שניהם מאמינים.
השאלה שאתה שואל יכולה גם להיות הפוכה – אני רוצה הוכחה חותכת שיש אלוהים, אין כזו, כל האתגר באמונה (ובעיקר ביהדות) זה להאמין במשהו שאין לו הוכחה.

11/08/2013 13:53

בורן דיס וואי, זאת בדיוק הייתה הנקודה שלי כששאלתי את אן דיקנס מדוע היא מעדיפה את האמונה באתאיזם על פני האמונה בתאיזם. אם אין הוכחה לאף צד, מה גורם לה לצודד דווקא באתאיזם? שתהיה אגנוסטית או משהו, אבל למה אתאיזם?

11/08/2013 14:01
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך